Renault Laguna II

Tekst i zdjęcie: Witold Blady
Już w salonach.

Nowa generacja Laguny trafiła do polskich salonów. Za podstawowy model, napędzany 110-konnym silnikiem o pojemności 1,6 l trzeba będzie zapłacić 63 900 zł.

Renault Laguna II

To nieco mniej niż oczekiwano, najgroźniejsi rywale Laguny - Ford Mondeo czy Volkswagen Passat są kilka tysięcy złotych droższe. Cena jest tym większym zaskoczeniem, że auto będzie już w podstawowej odmianie bardzo dobrze wyposażone. W standardzie znajduje się sześć poduszek gazowych, ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie opuszczane szyby w drzwiach, a także system kontroli ciśnienia w oponach. Wszystkie wersje nowej Laguny są wyposażone - zamiast kluczyka - w specjalną kartę. W aucie nie ma więc stacyjki, zamiast niej jest specjalny czytnik. Inaczej niż się do tego przyzwyczailiśmy uruchamia się silnik - przyciskiem na desce rozdzielczej. W droższych odmianach przyciskiem na karcie można otwierać i zamykać drzwi, bagażnik i klapkę wlewu paliwa. Najlepiej wyposażone auta mają kartę niewymagającą użycia rąk. Wystarczy, że właściciel zbliży się do samochodu, otwarcie drzwi następuje po dotknięciu jednej z klamek. Drzwi zamkną się automatycznie, gdy kierowca z kartą oddali się od samochodu.
Do wyboru będą trzy silniki wysokoprężne rodziny dCi, o pojemności 1,9 l i 2,2 l. Najsłabszy osiąga moc 105 KM, kolejny 120 KM, najmocniejsza w gamie jednostka ma moc 143 KM i pojemność 2,2 l. Zwolennicy silników benzynowych będą mogli wybierać spośród czterech jednostek: podstawowa ma pojemność 1,6 l i moc 110 KM, lepsze osiągi zapewni jednostka o pojemności 1,8 l i mocy 120 KM, zaś ostatni silnik czterocylindrowy ma pojemność 2,0 l i moc 140 KM. To znana już z Megane Coupe jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa IDE. Flagowa Laguna będzie napędzana trzylitrowym silnikiem V6 o mocy 207 KM. Napęd przenoszony jest na koła przednie za pośrednictwem pięciostopniowej przekładni automatycznej Proactive. Prędkość maksymalna tego auta to 235 km/h, zaś przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,1 sekund.
Jednocześnie w salonach pojawią się dwie wersje nadwoziowe Laguny. Obok pięciodrzwiowego liftbacka będzie można kupić kombi. Zgodnie z ostatnio obowiązującymi trendami ta ostatnia wersja nieco przypomina samochody coupe. Bagażnik liftbacka zmieści 430, kombi 475 dm sześc. bagażu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty