Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37474 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Laguna kombi

Data publikacji: Autor: Piotr Myszor

 Renault laguna nie ma wizerunku luksusowego, niezwykle szybkiego auta. Ale niektóre wersje mają takiego ducha.

Renault laguna to jeden z nielicznych na naszym rynku samochodów kombi spoza klasy najbardziej luksusowych marek, dostępnych z trzylitrowym silnikiem benzynowym. Konkurenci zwykle mają takie auta, ale nie wprowadzają ich do polskich cenników. Bo też i zapotrzebowanie na takie samochody nie jest duże.

Renault laguna to popularny samochód rodzinny. O jego przydatności w tym charakterze świadczy choćby znakomity wynik testów zderzeniowych - laguna jako pierwszy samochód uzyskała 5 gwiazdek. Wersja grandtour nadaje się do tego jeszcze bardziej, ze względu na funkcjonalny i nieco większy bagażnik. Z trzylitrowym silnikiem V6 i wyposażeniem initiale może być także luksusową limuzyną.
Stylizacja nadwozia jest ciekawa, choć nie wyróżnia się ono zbytnio z tłumu innych aut.

Trzylitrowy silnik pracuje cicho i równo. Na wolnych obrotach nie słychać go, ani nie odczuwa się drgań. Potem silnik nadal jest w niewielkim stopniu słyszalny wewnątrz samochodu, ale naciśnięcie na pedał gazu pozwala szybko odczuć jego obecność.

Ten silnik jest oferowany z automatyczną skrzynią biegów. Można z nią jeździć bardzo dynamicznie, ale lepiej omijać małe prędkości. Tych automat w lagunie nie lubi. Skrzynia szarpie, przekłada biegi raz w górę, raz w dół, jakby chciała spytać, czy w ogóle jest możliwa jazda z taką prędkością. Wolna jazda po osiedlowych uliczkach do przyjemności więc nie należy.

Szybsza jazda laguną kombi nie sprawia kierowcy kłopotów. Zawieszenie, choć dość komfortowe, zachowuje wystarczającą sztywność, żeby nawet przy większych prędkościach manewry dawały poczucie bezpieczeństwa. Zresztą dbają też o to elektroniczne układy, włącznie z systemem stabilizacyjnym ESP. Gdyby ktoś chciał poszaleć, może wyłączyć ESP i korzystać z możliwości samochodu.

Elektronika pomaga także parkować. Zamontowane w tylnym zderzaku czujniki pozwalają uniknąć uderzenia w przeszkodę podczas cofania.

Z przydatnych elektronicznych ciekawostek, warto wspomnieć kartę zastępującą klucz. W testowanym aucie pozwalała ona zdalnie otwierać drzwi. Wystarczyło, że samochód "wyczuł" zbliżającego się kierowcę, a raczej jego kartę, by był gotów do otwarcia drzwi. Wystarczyło chwycić za klamkę, by system odblokował zamki. Niestety w samochodzie i tak trzeba wyjąć kartę z kieszeni, bo dopiero po włożeniu jej w specjalną szczelinę na środkowej konsoli, można guzikiem start/stop zapalić silnik.

Obszyte szarą skórą wnętrze jest dość monotonne (choć eleganckie), zwłaszcza, że radio jest ukryte pod jednolitą klapką. Otwieranie jej nie jest konieczne nawet podczas jazdy, bo Renault stosuje od dawna bardzo wygodne w użyciu, moduły sterujące pod kierownicą.

Wnętrze jest wygodne i funkcjonalne. Skórzane, w tej wersji, fotele mają duży zakres regulacji, a rozkładane zagłówki zwiększają poczucie bezpieczeństwa, a przy okazji umożliwiają także podczas jazdy oparcie głowy.

Klimatyzacja ma dwustopniową regulację, osobno dla pasażera, osobno dla kierowcy.

Na tylnej kanapie także nie można narzekać na niewygody. Konsola pomiędzy przednimi fotelami mieści gniazdko dostępne dla siedzących z tyłu. Można więc bez problemów np. podłączyć do sieci ładowarkę telefonu komórkowego.

Renault Laguna a konkurencja

model Renault Laguna Saab 9-5 Wagon Audi A4 Avant
silnik 3,0 24V 3,0 24V 3,0 30V
moc (KM) 210 200 220
maks. moment obr.(Nm) 285 310 300
prędkość maks. (km/h) 230 235 236
przyspieszenie 0 - 100 km/h(s) 8,3 8,9 7,1
średnie spalanie (l/100 km) 10,3 11,3 9,4
pojemność bagażnika (l) 475/1500 415/1490 440/1185
cena (zł) 128 000 195 000 185 000

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Laguna zdjęcia

Renault Laguna dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Laguna opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Laguna Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł