Renault stopniowo wprowadza na rynek kolejne nadwozia rodziny megane. Latem szczególne zainteresowanie budzi zapowiadane coupe-cabrio. Ten segment niedawno zaczął zdobywać popularność, głównie za sprawą małego peugeota 206 cc, który udowodnił, że takie auto można sprzedawać także w niższych klasach.
W Polsce kabriolety, ze względu na klimat i cenę tych aut nie są zbyt popularne. Już w poprzedniej rodzinie megane Renault "otworzył" w Polsce nowy, dotąd zajmujący śladową część rynku segment - coupe. W przypadku kabrioletu poprzednia generacja megane nic nie zmieniła. Może tym razem będzie inaczej, bo coupe-cabrio eliminuje część niedogodności kabrioletu - obawy przed zwiększonym ryzykiem kradzieży i chłodem w samochodzie z brezentowym dachem.
Przednia część megane cc jest identyczna z hatchbackiem. Dotyczy to zarówno wyglądu maski i reflektorów, jak i deski rozdzielczej i przednich foteli. Nieco inaczej jest jednak nachylona przednia szyba. Druga część samochodu to dwa tylne fotele z pałąkami przeciwkapotażowymi (pokrytymi miękką pianką) i bagażnik. A co najważniejsze - dach. Po raz pierwszy jako standard oferowany jest szklany dach. Specjalny typ szkła ma grubość 3,15 mm i według producenta zapewnia komfort akustyczny i termiczny. Dach jest otwierany i zamykany za pomocą elektrohydraulicznego mechanizmu w ciągu 22 sekund.
Przednia część kabiny jest niemal identyczna z hatchbackiem, ale siedzenia obniżono o 2,4 cm. Tylko fotel kierowcy nie ma zaczepów do montowania fotelików dziecięcych w systemie ISOFIX.
Bagażnik auta w wersji coupe ma 490 l. Po zmianie w kabriolet, pojemność bagażnika zmniejsza się do 190 l. Resztę zajmuje złożony dach. |
Megane cc ma bagażnik w znacznej części zajęty przez dach, więc w jego wnętrzu zmieszczono jeszcze schowki o łącznej pojemności 31 litrów. Przeszło połowa tej pojemności to schowek w desce rozdzielczej (może być klimatyzowany). Ten schowek automatycznie blokuje się po zamknięciu samochodu, podobnie jak klapka paliwa. Utrudnia to kradzież, jeżeli pozostawimy auto z otwartym dachem. W podłokietniku między przednimi siedzeniami mieści się 6 litrów, a na drzwiach także umieszczono jednolitrowe schowki.
W bagażniku może pomieścić się 490 litrów, ale tylko w wersji coupe. Kiedy zrobimy z auta kabriolet, chowając dach do bagażnika, pozostaje na bagaż tylko 190 l. To niewiele, nawet jeżeli to (według zapewnień Renault) najlepszy wynik w klasie.
Aby usztywnić strukturę samochodu zmodernizowano płytę podłogową, zamieniając niektóre wzmocnienia płaskie na krzyżaki usztywniające.
Megane cc ma ESP z funkcją kontroli podsterowności i ABS z korektorem siły hamowania EBV.
Do napędu tego samochodu przewidziano na razie tylko silniki benzynowe: 1,6 l o mocy 115 KM oraz dwulitrowy silnik mający 136 KM.
Słabszy silnik będzie współpracował z pięciobiegową manualną przekładnią, silniejszy - z także manualną, ale sześciobiegową skrzynią. Jako opcja występuje dla obu z nich automatyczna, czterobiegowa skrzynia biegów Proactive. Elektronicznie sterowana skrzynia dostosowuje się do warunków jazdy. Umożliwia także sekwencyjną zmianę biegów.
Megane coupe - cabrio ma dwa poziomy wyposażenia (comfort i luxe) oraz trzy wersje wystroju wnętrza (authentique, dynamique i privilege), które można dowolnie łączyć. Do wyboru są także cztery kolory skórzanej tapicerki: zielony, czerwony, ciemnoszary i beżowy. Wśród 11 kolorów nadwozia jest jeden stworzony specjalnie dla tego samochodu - jasny beż.
Dane techniczne
Silnik | 1,6 | 2,0 | |
Moc (KM) | 115 | 136 | |
Maks. moment obr (Nm) | 152 | 191 | |
Prędkość mak. (km/h) | 195 | 205 (man) | 200(aut) |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,8 | 9,9 | 11,5 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 6,9 | 8,2 | 8,4 |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?