Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Megane Classic 1,6 16V

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

 Megane wśród trzybryłowców zajmuje znaczące miejsce. Jest to auto wygodne, bezpieczne, więc dobrze sprzedawane.

Samochody z trzybryłowymi nadwoziami cieszą się u nas dużym zainteresowaniem. Są to przecież limuzyny, w których tak dobrze jest się pokazać.

Rodzina megane została zmodernizowana wiosną 1999 r. Otrzymała nową stylizację nadwozia, zwłaszcza jego przedniej części. Nowa jest też oferta silnikowa; wzbogacono wyposażenie i, co najważniejsze, poprawiono bezpieczeństwo.

Bardzo bezpieczny
W wyniku przeprowadzenia tzw. crash-testów, a więc prób zderzeniowych i to przez ośrodki niezależne od Renaulta, potwierdzono duży stopień bezpieczeństwa megane zarówno biernego, jak i czynnego. Pojazd opracowano z uwzględnieniem kontrolowanych stref zgniotu, absorbujących energię powstałą w wyniku zderzenia czołowego i od tyłu, a także wzmocniono boczne ściany nadwozia. Samochód standardowo wyposażono w 2 przednie i 2 boczne poduszki powietrzne oraz w system przeciwblokujący hamulce (ABS). Dobrze pracuje układ kierowniczy i dopracowane niezależne zawieszenie wszystkich kół - przednich za pomocą kolumn McPhersona, tylne z udziałem drążków skrętnych.

Wygodne wnętrze
Trzybryłowy classic zadowala użytkowników dużą przestrzenią użyteczną nadwozia, zarówno osobową jak i przeznaczoną do przewozu bagażu. Pasażerowie siedzący z tyłu mają sporo miejsca na nogi, ale ci roślejsi glowami prawie dotykają dachu. Trzy osoby siedzące z tyłu raczej dużo miejsca nie mają. Mają natomiast zagłówki i biodrowo-ramieniowe pasy bezpieczeństwa, co podkreślamy z uznaniem dla firmy, doceniając jej dbałość o bezpieczeństwo jadących.
Nie bez znaczenia są miejsca na podręczne przedmioty. W desce rozdzielczej jest wieczkiem zamykany schowek, któremu objętości nie zdołała odebrać umieszczona nad nim poduszka powietrzna. Kieszenie są w drzwiach i w oparciach przednich foteli; w półce pod tylnym oknem - praktyczne wgłębienie.
Wielką zaletą classica jest jego pojemny bagażnik, liczy 510 dm3 . Jego objętość można zwiększyć po złożeniu, w miarę potrzeby, jednej lub dwóch części asymetrycznie podzielonego tylnego siedzenia.

Nowoczesny silnik
Megane classic na polskim rynku dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych o pojemności skokowej 1390 i 1590 cm3 oraz odpowiadającej mocy 95 i 110 KM. Obie jednostki pochodzą z nowoczesnej rodziny wyróżnionej oznaczeniem – literą K. Przy 4. cylindrach mają rozrząd z dwoma wałkami sterującymi 16. zaworami. Osiągają też maksymalny moment obrotowy przy niewysokiej, jednakowej dla obu jednostek prędkości obrotowej 3750/min. Przy tym ważne jest, że około 90 proc. maksymalnego momentu występuje w zakresie od 2500 do 5500 obr./min.
Silniki umieszczono poprzecznie z przodu pojazdów, a chłodnicę pochylono ku przodowi, po to, aby obniżyć wysokość pokrywy komory silnika.
Dostęp do punktów obsługi silnika jest bardzo wygodny, z wyjątkiem miarki poziomu oleju. Umieszczona jest ona tak głęboko, że wyjęcie jej wiąże się z pobrudzeniem ręki (i ubrania) aż do łokcia.

Prowadzenie pojazdu
Wszystkie siedzenia są wygodne, a więc i to dla kierowcy też. Zostało wyposażone w regulacje: wzdłużną, pochylenia oparcia, wypukłości oparcia i wysokości siedziska. W połączeniu z regulacją kąta kolumny kierownicy każdy kierowca może wybrać najwygodniejszą dla siebie pozycję. Ma też dobrą widoczność do przodu, chociaż nie widzi przedniego obrysu nadwozia (ale w którym pojeździe widzi?), a widoczność do tyłu ułatwiają 2 zewnętrzne lusterka o wystarczającej powierzchni luster.
Manewrowanie pojazdem jest łatwe ze względu na dobrze działające wspomaganie kierownicy, ale z miejsca kierowcy trudno zorientować się, gdzie kończy się tylna część nadwozia. Jazda do tyłu, np. na ciasnym parkingu, wymaga wprawy. Na pochwałę zasługuje zawieszenie kół; sprawia, że nawet długa jazda nie jest męcząca.
Samochód napędzany 1,6-litrowym silnikiem jest dynamiczny, można utrzymywać dużą prędkość podróżną, około 120 km/h, ale wtedy musimy liczyć się z hałaśliwą pracą silnika.

Dane techniczne

Liczba cyl./poj. silnika (cm3 ) 4/1590
Moc maks. (KM - obr./min) 110-5750
Moment obr. (Nm - obr./min) 148-3750
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,9
Prędkość maksymalna (km/h) 198
Zużycie paliwa: miasto/poza miastem (1/100 km) 9,4/5,7
Dł. x szer. x wys. (cm) 443,6x170x142
Rozstaw osi (cm) 258
Masa własna (kg) 1100

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Megane zdjęcia

Renault Megane dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Megane opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Megane Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł