Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Megane II 1.4

Zdzisław Podbielski
Megane II zadebiutował jesienią 2002 r. na paryskim salonie samochodowym. Z racji kształtu nadwozia Francuzi nazwali go berline/coupé, my pozostaniemy przy nazwie hatchback, tym bardziej, że są już odmiany sedan i coupe-kabriolet.

 

Po paryskiej premierze samochód trafił na nasz rynek i do końca 2002 r. sprzedano go w liczbie 261 sztuk. Ubiegły rok zamknął się sprzedażą 6641 sztuk. Spośród modeli oferowanych przez Renault Polska tylko Thalia osiągnęła lepszy wynik handlowy.

 

Cechy szczególne

 

fot. Renault
fot. Renault

W naszych prezentacjach staramy się wskazać szczególne cechy samochodów, które wyróżniają dany pojazd rozwiązaniami konstrukcyjnymi lub walorami eksploatacyjnymi. Cechą szczególną wyróżniającą Megane II spośród konkurentów z segmentu C, a nawet pojazdów ze wszystkich segmentów jest kształt nadwozia. Jednych może szokować, a wielu podoba się śmiałość projektantów.

Do wyróżniających się rozwiązań zaliczylibyśmy też "kartę Renault" z funkcją zdalnego sterowania zamkami drzwi oraz spełniającą rolę kluczyka zapłonu.

Na wyróżnienie zasługuje też bogate wyposażenie seryjne, zwłaszcza z zakresu bezpieczeństwa.

 


fot. Renault
fot. Renault


Silnik

 

W Megane II możemy wybierać spośród 6 oferowanych jednostek napędowych. Zajmiemy się tą o najmniejszej pojemności skokowej i najmniejszej mocy, kompletowaną w poziomie wyposażenia samochodu określanym Pack i wystrojem wnętrza połączonym z elementami zewnętrznymi określanym Authentique. Zestawienie takie jest najtańsze.

 

Silnik ma nowoczesną konstrukcję z dwoma wałkami rozrządu umieszczonymi w głowicy, sterującymi 16-zaworami przy 4-cylindrach. Początkowo występował w wersji o mocy 98 KM, teraz również z obniżoną mocą do 80 KM. Głowicę cylindrów wykonano ze stopów lekkich, wałki rozrządu otrzymują napęd od wału korbowego, za pośrednictwem paska zębatego. Wał korbowy osadzono w pięciu łożyskach żeliwnego kadłuba.

 

Wrażenia z jazdy

 

fot. Renault
fot. Renault

Kierowca może obrać dogodną pozycję, ma bowiem dwa zakresy regulacji kolumny kierownicy - pochylenia i teleskopową, a fotel ma regulację wysokości. Urządzenia sterowania działają płynnie, zwłaszcza elektryczne wspomaganie kierownicy zasługuje na pochwałę. Samochód jest stabilny na łukach dróg, jego dynamika wystarczy do bezpiecznego poruszania się w ruchu. Skutecznie działa układ hamulcowy wyposażony w mechanizmy tarczowe przy 4 kołach i system ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania.

 

Nieco niższą niż kierowca ocenę samochodowi wystawiają pasażerowie siedzący z tyłu. Nie mają oni wiele miejsca na nogi, a w wersji 3-drzwiowej nadwozia dostanie się na tylne siedzenie, a zwłaszcza wyjście stamtąd jest kłopotliwe. Bagażnik o pojemności 330 l do dużych nie należy, ale łatwo go powiększyć składając tylne siedzenie.

Podsumowanie
Nadwozie o bardzo oryginalnej stylizacji ma niewiele miejsca dla osób siedzących z tyłu. Podstawowy bagażnik jest mało wygodny ze względu na wysoki próg ściany tylnej i niewielką szerokość otworu drzwiowego. Za to dobrze zaprojektowano miejsce kierowcy i bardzo bogate jest wyposażenie seryjne samochodu.

 

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty