Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36367 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Megane II

Data publikacji: Autor: Leszek Mielczarek

 Już w Polsce!

Najnowszemu renault bez wątpienia należy się wyróżnienie za najodważniejszą stylistykę w klasie kompaktów. Rasowy przód i mocno zarysowane nadkola podkreślają dynamiczny charakter auta, zaś tył (przypominający model avantime) nadaje megane II indywidualny styl.

Wnętrze samochodu wykonano z materiałów przyjemnych w dotyku. Deska rozdzielcza, w porównaniu z odważnym nadwoziem, prezentuje się dość tradycyjnie. Na uwagę zasługują jedynie oryginalne, ale funkcjonalne przełączniki sterowania nawiewami oraz karta renault zastępująca kluczyk. Matowe, chromowane klamki drzwi oraz wyeksponowane obwódki zegarów przydają wnętrzu dynamiki i dystynkcji.

Przednie fotele są wygodne i zapewniają dobre podparcie w zakrętach. Z kolei na tylnej kanapie z kolei nawet pasażerowie o wzroście ponad 1,8 metra mają wystarczającą przestrzeń na nogi i nad głowami. Warto zaznaczyć, iż w trakcie jazdy w samochodzie jest niezwykle cicho.

Renault megane II prowadzi się bardzo pewnie; auto doskonale trzyma się drogi, a hamulce są mocne i skuteczne. Chociaż w trakcie pierwszych jazd testowych zawieszenie samochodu sprawiało wrażenie dość twardego, to nie zdarzyło się, aby któryś z pasażerów narzekał na brak komfortu.

Do napędu francuskiego samochodu początkowo posłuży gama trzech silników: 1.4 16V (98 KM), 1.6 16V (115 KM) i 1.5 dCi (80 KM). Nieco później ofertę uzupełnią jednostki: 2.0 16V (136 KM) oraz 1.9 dCi (120 KM).

W wyposażeniu seryjnym każdego renaulta megane II opuszczającego polski salon znajdą się m.in. poduszki czołowe, poduszki boczne chroniące klatkę piersiową kierowcy i pasażera, poduszki kurtynowe na przednich i tylnych miejscach chroniące głowę, ABS z asystentem hamowania, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, komputer pokładowy oraz elektrycznie sterowane szyby przednie.

Za trzydrzwiowy samochód w najtańszej wersji wyposażeniowej z silnikiem 1.4 16V trzeba zapłacić 47,5 tys. zł, auto z motorem 1.6 16V to wydatek 49,5 tys. zł, zaś pojazd z jednostką wysokoprężną 1.5 dCi odchudzi portfel nabywcy o 52 tys. zł. Model pięciodrzwiowy w każdej wersji wymaga dopłaty 1,4 tys. zł.

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Megane zdjęcia

Renault Megane dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Megane Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł