Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Megane II

teksty i zdjęcia: Maciej Rzońca
Megane II znaliśmy do tej pory jako 3- lub 5-drzwiowego hatchbacka. Teraz do polskich salonów Renault trafiły jednocześnie wersje scenic, grandtour oraz sedan.

Megane II, uhonorowane najbardziej prestiżowym w Europie tytułem Car of the Year 2003, znaliśmy do tej pory jako 3- lub 5-drzwiowego hatchbacka. Teraz do polskich salonów Renault trafiły jednocześnie wersje scenic, grandtour oraz sedan.Oferta w tym segmencie jest więc w swej zasadniczej formie już kompletna. Jedynie miłośnicy sportowych pojazdów będą musieli poczekać do wiosny, kiedy to oficjalnie pojawi się przepiękny coupe-cabriolet ze składanym, metalowym dachem, a także megane II sport z 2-litrowym, 225-konnym silnikiem, który pozwoli przyspieszyć od 0 do 100 km/godz w 6,5 sek. Również wiosna planowane jest wprowadzenie absolutnej nowości, czyli 7-osobowego modelu grand scenic, który już teraz określany jest jako "nieco uboższy espace". Natomiast - przynajmniej w najbliższej przyszłości - nie ma w planach megane II z napędem na cztery koła.

Renault Megane II

Dwudniowe jazdy testowe wszystkimi wersjami megane II utwierdziły mnie w przekonaniu, że konkurencja będzie musiała teraz mocno się wysilić. Pełna gama wersji nadwozia, cztery wersje wystroju wnętrza, trzy poziomy wyposażenia, bogate wyposażenie dodatkowe, pięć silników, dwie skrzynie biegów - to wszystko tworzy ogromną liczbę kombinacji dostosowaną do bardzo różnorodnych wymagań klientów.
Do napędu megane II proponowane są trzy silniki benzynowe - 1,4 16V (98 KM), 1,6 16V (115 KM) i 2,0 16V (136 KM) oraz dwa wysokoprężne turbo common rail - 1,5 dCi (80 KM) i 1,9 dCi (120 KM). Już z tego zestawienia widać, że samochody wyposażane są w coraz mocniejsze (ale też coraz bardziej ekonomiczne) silniki. Mnie osobiście bardzo przypadły do gustu megane II z tymi mocniejszymi silnikami, a już zupełnie miło zaskoczył mnie komfort jazdy z turbodieslem 1,9 dCi. Spojrzałem nawet do dowodu rejestracyjnego, gdyż byłem przekonany, że prowadzę samochód z 2-litrowym silnikiem benzynowym. Jeśli natomiast kierowca nie ma dużych wymagań co do mocy, to na pewno będzie zadowolony ze słabszego diesla, zwłaszcza że potrzebuje w cyklu mieszanym zaledwie 5 l/100 km oleju napędowego.
Scenic II posiada wszelkie cechy pojazdu przystosowanego do długich podróży. Duże, wygodne i wysoko usytuowane fotele, mnóstwo schowków (w tym w podłodze), dźwignia zmiany biegów i automatyczny hamulec postojowy umiejscowione na desce rozdzielczej oraz ogromna przednia szyba (1,4 m kw) sprawiają, że jazda scenicem II jest bardzo "dostojna" i sprzyja oglądaniu świata za oknem. Niewątpliwie ma on charakter bardzo zbliżony do ekskluzywnego espace.
Renault megane II grandtour upodobniło się z kolei do laguny II w takiej wersji. Powiększenie o 61 mm rozstawu osi w porównaniu do hatchbacka znacznie powiększyło wnętrze pojazdu. Większy jest teraz zarówno bagażnik, jak i więcej miejsca mają pasażerowie z tyłu. Dużo zgrabniejszy i ładniejszy od poprzednika jest sedan. W obu tych nowych modelach trzeba jednak przyzwyczaić się do zupełnie nowej dźwigni hamulca ręcznego. Natomiast bardzo funkcjonalne są zamykane schowki w drzwiach. Samochód doskonale zachowuje tor jazdy nawet przy dużych prędkościach i krętej drodze. Prowadzenie potrafi dać dużo przyjemności i przejechanie z krótkim postojem 550 kilometrów "w jednym kawałku" nie stanowi żadnego problemu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty