Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Renault Megane. Ile kosztuje wersja po liftingu?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Renault Megane 

Renault Megane w nowej edycji przyciąga wzrok zdecydowanie bardziej elegancką i wyrafinowaną stylistyką z nowym reflektorami LED Pure Vision, które zapewniają lepszą widoczność i komfort w trasie.

Fot. Renault Cennik otwiera wersja Life z najsłabszym silnikiem o mocy 115 KM, za którą trzeba zapłacić 79 900 zł. Co ma do zaoferowania?

Renault Megane w nowej edycji przyciąga wzrok zdecydowanie bardziej elegancką i wyrafinowaną stylistyką z nowym reflektorami LED Pure Vision, które zapewniają lepszą widoczność i komfort w trasie.

Auto zostało wyposażone w system multimedialny EASY LINK z ekranem o przekątnej 9,3” oraz cyfrowy ekran wskaźników o przekątnej 10,2”. System EASY LINK, inspirowany rozwiązaniami stosowanymi w smartfonach, jest bardzo ergonomiczny i funkcjonalny.

Dostępne są również nowe systemy wspomagania prowadzenia podnoszące bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników, m.in. to EASY PILOT, czyli asystent jazdy na autostradach i w korkach - system jazdy autonomicznej poziomu 2, który zapewnia pełen komfort psychiczny za kierownicą.

Nowy napęd hybrydowy plug-in

Renault Megane 

Renault Megane w nowej edycji przyciąga wzrok zdecydowanie bardziej elegancką i wyrafinowaną stylistyką z nowym reflektorami LED Pure Vision, które zapewniają lepszą widoczność i komfort w trasie.

Fot. Renault Wersja Megane Grandtour otrzyma nowy napęd hybrydowy E-TECH Plug-in o mocy 160 KM. Wykorzystano w nim oryginalną technologię odzyskiwania energii, bezpośrednio zainspirowaną doświadczeniem zdobytym w Formule 1.

Technologia E-TECH Plug-in została opracowana przez konstruktorów Renault i jest przedmiotem ponad 150 patentów. Wykorzystuje 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l nowej generacji, dwa silniki elektryczne i innowacyjna oraz wielostopniową skrzynię biegów bez synchronizacji załączania biegów. Zastosowanie sprzęgła kłowego zamiast klasycznego zapewnia doskonałą sprawność i niemal niezauważalną zmianę biegów.

Akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh (400 V) umożliwia nowemu Megane E-TECH Plug-in jazdę w 100-procentowym trybie elektrycznym z prędkością do 135 km/h. System zarządzania energią zapewnia zasięg 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City), bez korzystania z silnika spalinowego.

W celu zwiększenia szybkości reakcji i zmniejszenia zużycia paliwa każdy rozruch odbywa się z silnika elektrycznego.

Napęd E-TECH Plug-in będzie dostępny w Megane Grandtour już w chwili debiutu rynkowego nowego modelu. W wersji hatchback pojawi się w późniejszym terminie.

Renault Megane R.S. Line

W gamie Megane pojawi się nowa designerska wersja R.S. Line, która zastąpi wersję GT Line znaną z poprzednich generacji. Producent zapowiada, że wersja R.S. Line będzie miała zdecydowanie bogatsze i ciekawsze wyposażenie. Zyska bardziej sportową stylistykę nadwozia i wnętrza.

Renault Megane R.S.

Sportowe wersje Megane, sygnowane znakiem R.S., zdobyły pozycję kultowych modeli w tym segmencie, jak np. wersja R.S. Trophy-R, która pobiła w 2019 roku kolejny rekord na słynnym torze w Nürburgring.

Nowa generacja Megane R.S. będzie napędzana silnikiem 1,8 turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 300 KM, podobnie jak wersja Trophy. Jest to silnik opracowany przez Alians. Znajdziemy go również pod maską Alpine A110. Jego moment obrotowy zwiększono do 420 Nm (+30 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni manualnej. Wyższa moc oznacza lepsze przyspieszenie, również na wysokich obrotach. Moment obrotowy, jeden z najwyższych w tej kategorii samochodów.

Układ czterech kół skrętnych 4CONTROL i sportowe zawieszenie pozwalają niezwykle dynamicznie pokonywać ciasne zakręty i poprawiają przy tym stabilność. Nowy system R.S. Monitor podaje różne parametry samochodu w czasie rzeczywistym.

Renault Megane R.S. Trophy

Nowy Megane R.S. Trophy to wyczynowy samochód do jazdy po torze. Wyróżnia się wyczynowym zawieszeniem Cup, dostępnym tylko w tej wersji, i jest napędzany silnikiem 1,8 turbo o mocy 300 KM. Zawieszenie Cup posiada mechanizm różnicowy Torsen® o ograniczonym poślizgu, który ułatwia wchodzenie w zakręty i zapewnia większą skuteczność napędu przy wychodzeniu na prostą. Zakup R.S. Trophy, to wydatek minimum 168 900 zł.

 Renault Megane 2020 - cennik

Renault Megane Life Zen Intens R.S. Line
1.3 Tce 115 FAP 79 900 85 900
1.3 Tce 140 FAP 88 900 95 900 101 400
1.3 Tce 140 EDC FAP 103 900
1.3 Tce 160 EDC FAP 112 400
1.5 Blue dCi 115 92 900 99 900 105 400
1.5 Blue dCi 115 EDC 100 900 107 900 113 400
1.6 E-Tech 160 Plug-in 131 900 138 900 144 400

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości