Wszystko
o samochodach

Premiery / Samochody osobowe

Renault Megane po liftingu

Data publikacji: Autor: (ip/mj)

Renault Megane, Fot.Renault Renault wprowadza na polski rynek odświeżony model Megane. Po face-liftingu samochód ma zyskać na jakości. Francuski producent zdecydował się też na wprowadzenie najnowszych technologii do tego modelu oraz wzmocnił silniki czyniąc je bardziej ekologicznymi. Nowego Megane można już zamawiać u polskich dealerów w promocyjnej cenie od 53 530 złotych.
Renault Megane jest obecne na naszym rynku od 2008 roku. Od tamtegoRenault Megane, Fot.Renault czasu upłynęły już 4 lata, więc producent zdecydował się na odświeżenie swojego flagowego modelu. Produkowane w Palencji (Hiszpania) auto od strony zewnętrznej zmieniło się nieznacznie. Na uwagę zasługują przede wszystkim nowe światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED. Jeśli chodzi o przód, to zmieniony został grill, a także zderzak, który obecnie jest wykonany z czarnego, błyszczącego lakieru.

Zmiany zostały poczynione także we wnętrzu. Wprowadzono nowe wzory tapicerek, w tym także tapicerkę skórzaną z elementami alcantary. Renault postanowiło wyposażyć nowego Megane w wiele nowoczesnych rozwiązań mających poprawić bezpieczeństwo. Zastosowano tu m.in. Visio System, system kontroli pasa ruchu czy też kamerę cofania. Ten pierwszy system odpowiada za automatyczną zmianę świateł drogowych na mijania, kolejny zaś służy utrzymaniu pasa ruchu. Sytuacja ta jest sygnalizowana zapaleniem się kontrolki na desce rozdzielczej oraz sygnałem dźwiękowym.

Renault Megane, Fot.Renault Francuski producent zdecydował się także na podwyższenie komfortu podróży. Tak oto pojawił się nowy system klimatyzacji wyposażony w czujnik Air Quality Control, który monitoruje jakość powietrza w kabinie. Wprowadzono także zmianę w ofercie audio. Od teraz Megane będzie posiadać radioodtwarzacz o nazwie R-Plug & Play, który posiada znane z innych modeli funkcje, takie jak połączenie bluetooth, pozwalające nie tylko na prowadzenie rozmów przez telefon, lecz także na tzw. strumieniowe przesyłanie muzyki. Dla prawdziwych melomanów Renault proponuje system dźwięku przestrzennego przygotowany przez renomowaną firmę Bose.

Najważniejsze zmiany miały miejsce pod maską. Renault poszło modną ostatnio drogą downsizingu i  odświeżyło gamę silników wprowadzając do oferty jednostki z serii Energy. Premierą jest 1,2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy TCe 115 o mocy 115 KM i maksymalnym momencie Renault Megane, Fot.Renault obrotowym na poziomie 190 Nm w przedziale od 2 000 do 4 000 obr/min. Auto wyposażone w ten silnik rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,9 s. Jak obiecuje producent, silnik ten ma się zadowalać średnio 5,3 litrami na 100 km. Wśród silników benzynowych dostępne są także 1,6-litrowe silniki w dwóch wariantach mocy: 100 i 110 KM, oraz znane wcześniej silniki TCe 130 i TCe 180.

Gama silników wysokoprężnych również przedstawia się interesująco. Najnowszymi jednostkami są dCi 100 oraz dCi 130. Ten pierwszy rozwija moc 110 KM i zapewnia moment obrotowy na poziomie 240 Nm, rozpędzając auto do „setki” w 10,8 sek. Ten drugi, to także najnowsze dziecko z serii nowych silników Energy. Rozwija moc 130 KM przy momencie Renault Megane, Fot.Renault obrotowym wynoszącym 320 Nm i pozwala na przyspieszenie w czasie 9,8 sek. Obydwa silniki charakteryzują się niskim zużyciem paliwa, które w cyklu mieszanym ma wynosić 4l/100km. Ofertę uzupełniają wcześniej znane jednostki dCi 90 oraz dCi 180.

 Auta można już zamawiać u dealerów na terenie całego kraju. Podstawowa wersja wyposażenia Expression z silnikiem 1.6 16V 100 wyceniana jest na 53 550 zł. Nowe silniki z gamy Energy dostępne są od wyższego poziomu wyposażenia. Przykładowo: Megane w wersji Dynamique z silnikiem Tce 130 kosztuje 62 750 zł. Aktualnie Renault kusi klientów promocyjnym cennikiem proponując rabat na każdy z modeli na poziomie 8 000 złotych. Poniżej prezentujemy ceny wybranych modeli:

Wersja Silnik Cena
Expression 1.6 16V 100 61 550
  1.6 16V 110 63 750
  dCi 90 68 750
  dCi 110 73 250
Dynamique 1.6 16V 100 66 750
  Tce 130 70 750
  dCi 110 76 250
  Energy dCi 130 83 250
Bose Edition Tce 130 74 950
  Energy Tce 115 76 350
  Energy dCi 130 87 450
Privilege Tce 130 74 950
  Energy dCi 130 87 450

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • mario (gość)

    Od kiedy w Pampelunie jest produkowane Megane? Mieszkam 60km. od Pampeluny i nigdy nie słyszałem , aby oprócz VW Polo w Landabenie, produkowane bylo jeszcze inne auto. Co za brak wiedzy.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • iar (gość)

    Od kiedy Megane jest flagowym modelem Renault?

  • motofakty

    Przepraszamy za wprowadzenie w błąd. Renault Megane produkowane jest oczywiście w Palencji. Dziękujemy za zwrócenie uwagi. W przypadku informacji o flagowym modelu to Renault Megane jest uważany, przez samego producenta za flagowym modelem marki pod względem jakości i designu. Pozdrawiam serdecznie, Zespół Motofakty.pl

  • Andrzej (gość)

    Nie do końca rozumiem idei konfiguracji cen ;-) np w ofercie Volkswagena znajdziemy Golfa z silnikiem 1,2 TSI 105 KM 178 Nm jako jedną z najtańszych opcji silnikowych, a w Megane występuje tylko w wersji Bose? i od razu musi być taki drogi? droższy od wersji TCe 130 KM ...

  • alan2

    Andrzej ogólnie wiadomo że VW proponuje bardzo duży wachlarz gamy silnikowej w różnych konfiguracjach, dlatego ceny są tak zróżnicowane, a do tego jest jeszcze bogato wyposażona wersja Optimum na której można spokojnie zaoszczędzić parę tysiaków

  • Przemek (gość)

    Mam Skodę Fabię II z tym silnikiem 1,2 TSI 105 KM i auto spisuje się świetnie. Jest bardzo dynamiczne i przyspiesza równo już od 1500 obrotów na minutę do mniej więcej 4000-4500 tys. Nie ma żadnego wahania momentu, od 1500 obrotów ciągnie jednostajnie. To bardzo wygodne w mieście bo niemal na każdym biegu można przyspieszyć. Golf jest trochę cięższy ale jako jeden z bazowych silników TSI napewno jest dobrym wyborem.

  • on 54 (gość)

    ale kto kupuje skode kurcze to auto ma wyglad jak jakis jamnik czy cos smieszne z wygladu a ten zielony znaczek fujjjjj niemcy wiedza jak oszpecic autko w konkurecji hahah ta skoda to auto bez wygladu wstyd tym jezdzic o boze co to za potwor hahaha

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości