Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Megane R.S. Trophy – hot hatch po francusku

Karol Biela
Renault Megane R.S. Trophy – hot hatch po francusku
Renault Megane R.S. Trophy – hot hatch po francusku
Megane R.S. (Renault Sport) Trophy - tak nazywa się specjalna wersja usportowionego kompakta Renault, który osiąga mocy 265 KM.
Renault Megane R.S. Trophy – hot hatch po francusku
Renault Megane R.S. Trophy – hot hatch po francusku

Mégane R.S. Trophy ma być wyprodukowane specjalnej edycji 500 sztuk wyróżniających się oryginalną stylistyką i niepowtarzalną specyfikacją techniczną.

Otwarcie zamówień nastąpi 20 czerwca 2011 r. Samochód będzie oferowany we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, a także we Włoszech, Szwajcarii, Austrii i Słowenii. Cena na rynku francuskim będzie wynosić od 35 500 euro.

Moc 265 KM oraz moment obrotowy 360 Nm przewyższają standardową wersję R.S. (więcej o 15 KM i 20 Nm). Auto zapewnia dzięki temu jeszcze większą przyjemność z jazdy i wyróżnia się elastyczną pracą. Ciśnienie doładowania sięga 2,5 bar (+ 0,2), a zmieniony układ dolotu powietrza spełnia wymagania podwyższonego ciśnienia i temperatury pracy jednostki napędowej.

Dzięki tym zabiegom samochód uzyskuje lepsze osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,0 s (krócej o 0,1 s), prędkość maksymalna 254 km/h (+ 4 km/h) oraz 1 000 m ze startu zatrzymanego w czasie 25,4 s (- 0,3 s).

Mégane R.S. Trophy posiada specjalne ustawienia zawieszenia Cup i samoblokujący mechanizm różnicowy w seryjnej specyfikacji pojazdu.

Nowe ogumienie Bridgestone Potenza RE050A – wywodzące się z Formuły 1 – zapewnia dobre trzymanie się drogi na suchej nawierzchni, zwłaszcza w ciasnych zakrętach, a jednocześnie dobrze sprawuje się na mokrej drodze.

Mégane R.S. Trophy zwraca uwagę umiarkowanym spalaniem, jak i emisją zanieczyszczeń. Parametry te wynoszą odpowiednio 8,2 l/ 100 km w cyklu mieszanym i 190 g CO2/km, czyli o 0,2 l benzyny i 5 g CO2 mniej w porównaniu do Mégane R.S. w czasie wprowadzania tego modelu do sprzedaży.

Mégane R.S. Trophy jest natychmiast rozpoznawalne dzięki naklejkom na nadwoziu i czarnemu dachowi, a także unikatowym elementom wystroju zewnętrznego: aerodynamicznemu spojlerowi, 19-calowym obręczom kół ze stopu metali lekkich wzór STEEV w czarnym, błyszczącym kolorze, z czerwonymi obwódkami i kołpakami R.S. (jako opcja lub seryjnie, w zależności od rynku), a także specjalnej tabliczce z kolejnym numerem egzemplarza samochodu.

Diodowe światła dzienne podkreślają niepowtarzalny wygląd auta. Mégane R.S. Trophy będzie oferowane w specjalnym kolorze nadwozia Żółty Sirius. Ten metalizowany kolor lakieru jest bardzo ceniony przez miłośników marki. Jako alternatywę dla nowego odcienia, klient ma do wyboru następujące metalizowane kolory nadwozia: Biała Perła, Czarny Etoilé i Szary Kasjopea.

We wnętrzu fotele kubełkowe Recaro (pokryte materiałem lub skórą łączoną z elementami skóry ekologicznej, w zależności od kraju) nadają wnętrzu sportowy charakter, podobnie jak wyświetlacz centralny przekazujący informacje z Systemu R.S. Monitor. Jest to nowoczesny, telemetryczny system pokładowy rejestrujący parametry pracy układów mechanicznych pojazdu i wyświetlający je w czasie rzeczywistym podczas jazdy na torze, do której Mégane R.S. Trophy jest specjalnie predestynowane.

Mégane R.S. Trophy będzie zaprezentowany podczas Renault Sport Day 17 czerwca 2011 r. na torze Nürburgring w Niemczech.

Fot. Renault

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty