Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37456 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Megane sedan i kombi

Data publikacji: Autor: pim

 Podczas salonu samochodowego w Barcelonie Renault zaprezentowało kolejne dwa nadwozia samochodów z rodziny megane - sedana i kombi. W Polsce mają się pojawić jesienią.

Grandtour i sedan mają zwiększyć zainteresowanie megane wśród tych nabywców, którzy potrzebują przestronniejszych aut o bardziej rodzinnym charakterze. Nietypowy kształt tylnej części nadwozia sprawił, że przestrzeń bagażowa pięciodrzwiowego samochodu jest mniej funkcjonalna niż wskazywałaby na to wielkość bagażnika. Sedan i kombi mają bagażniki o pojemności 520 l. To więcej nie tylko niż w hatchbackach tej generacji, ale sedanach i kombi poprzedniej linii.

Nowe nadwozia to nie tylko większy bagażnik. Płytę podłogową nieco zmodernizowano i w porównaniu z hatchbackiem ma o 61 mm większy rozstaw osi. Więcej miejsca mają więc pasażerowie jadący na tylnej kanapie. Większe tylne zwisy sprawiają ponadto, że oba nadwozia są znacznie większe.

Hatchbacki mają charakter kontrowersyjnych, nieco sportowych samochodów. Dwa nowe nadwozia zostały zbudowane w oparciu o płytę podłogową i część podzespołów hatchbacków. Z przodu są więc identyczne. Grandtour ma wyraźnie opadającą ku tyłowi linię dachu. Jest nie tyle osobowym autem do przewozu wielkogabarytowych ładunków, co wygodnym towarzyszem weekendowych wypadów. Sedan jest stylistycznie znacznie bardziej udany, niż poprzednia generacja, choć trzeba przyznać, że Renault nie ma ręki do tego typu nadwozi. Megane classic urodą nie grzeszył. Thalia to pod tym względem jeszcze mniej udany model.

Nowy sedan rodziny megane, z obłą linią tylnego słupka, też nie wygląda tak dobrze, jak grandtour, ani tak ciekawie, jak hatchback. W związku ze zmianą nadwozia zmodernizowano także zawieszenie, żeby wydłużenie samochodu nie wpłynęło na jego trzymanie się drogi. Modyfikacjom poddano też karoserię, zwłaszcza jej elementy ochrony. Oba nadwozia będą musiały sprostać wysokim wymaganiom postawionym przez hatchbacka, który jako jedno z pierwszych aut dostał w testach zderzeniowych NCAP 5 gwiazdek.

Gamę silników tworzą trzy szesnastozaworowe jednostki benzynowe - 1,4 (98 KM), 1,6 (115 KM) i dwulitrowy silnik o mocy 136 KM - oraz trzy turbodiesle dCi z bezpośrednim wtryskiem w systemie Common Rail. Dwa z nich mają pojemność 1,5 l, ale różne moce - 80KM i 100 KM, a trzeci ma pojemność 1,9 l i moc 120 KM. Stosowane będą 5 i 6-ciobiegowe manualne skrzynie biegów, a w wersjach z silnikami benzynowymi 1,6 i 2,0 oraz z półtoralitrowym dCi także automatyczna skrzynia z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • JMZ

    2 drogie francuskie kalubryny warte połowę tego co RENAU-liści chcą !!!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Megane zdjęcia

Renault Megane dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Megane opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Megane Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł