Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36063 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Scenic 1.9 dTi RT

Data publikacji: Autor: Tekst i zdjęcia Witold Blady

 Przedstawiamy najnowszą wersję popularnego Renault Scenic. To samochód dla oszczędnej rodziny...

Przejdź do: Renault Scenic a konkurenci | Porównanie danych technicznych | Porównanie zużycia paliwa | Porównanie wyposażenia

Renault Scenic a konkurenci
Scenic jako pierwszy europejski minivan, jest na rynku od 1996 roku. I choć pojawiło się mnóstwo naśladowców: Citroen Xsara Picasso, Opel Zafira czy Fiat Multipla to Renault zajmuje pozycję lidera w europejskich rankingach sprzedaży. Wygląda na to, że jeszcze długo żaden z konkurentów nie zagrozi minivanowi z Francji. Także dlatego, że Scenic jest oferowany w wielu wersjach, z kilkoma silnikami, a nawet napędem na cztery koła.

Porównanie danych technicznych

Model Renault Scenic dTi Citroen Picasso HDi Fiat Multipla JTD
Silnik R4 R4 R4
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1870 1997 1910
Moc maks. (KM) 100 90 105
Średnica zawracania (m) 11,4 11,5 11
Objętość bagażnika (dm sześc.) 410-1800 550-1970 430-1300
Długość (mm) 4170 4275 3995
Szerokość (mm) 1700 1750 1870
Wysokość (mm) 1680 1640 1670
Rozstaw osi (mm) 2580 2760 2665
Masa własna (kg) 1290 1300 1370
Ładowność (kg) 550 550 560
Prędkość maksymalna (km/h) 174 175 170
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 12,7 14,5 12,4

Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)

Model Renault Scenic dTi Citroen Picasso HDi Fiat Multipla JTD
Miasto 7,7 7 8
Poza miastem 4,9 4,6 5,5

» Do początku artykułu

Scenic z wysokoprężnym silnikiem dTi jest wprawdzie droższy od identycznie wyposażonego modelu benzynowego o podobnej mocy, jest za to znacznie tańszy w eksploatacji. Im więcej jeździmy, tym różnica w cenie szybciej się zamortyzuje.
Pod maską testowego modelu znalazł się czterocylindrowy silnik o mocy 100 KM z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Niestety, nie pracuje on najciszej i w czasie jazdy do uszu pasażerów dochodzi głośny hałas. To niestety druga, poza ceną, wada wysokoprężnej odmiany Scenic Auto odwdzięcza się podczas wizyt na stacji paliwowej, średnio podczas testu zużyło niewiele ponad 7 litrów oleju napędowego na 100 km. A to znacznie mniej niż 110-konny silnik benzynowy. Trzeba także pamiętać o różnicy w cenie na korzyść oleju napędowego.
Od niedawna w ofercie jest także Scenic z nowocześniejszym silnikiem diesla z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem z systemem common rail. Niestety, nowoczesne technologie nigdy nie były tanie - Scenic 1.9 dCi jest wprawdzie mocniejszy o 5 KM, ale kosztuje o 2700 zł drożej od testowego modelu.

Porównanie wyposażenia
W standardzie we wszystkich odmianach znajdują się cztery poduszki gazowe, wspomaganie układu kierowniczego i system ABS. Model testowy był wyposażony ponadto w elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach, halogeny, centralne ryglowanie zamków i elektrycznie sterowane lusterka. Na liście opcji znajdziemy m.in. klimatyzację, odblaskową przednią szybę, radioodtwarzacz ze sterowaniem przy kierownicy i lakier metalizowany. Na uwagę zasługuje zwłaszcza klimatyzacja. Gdy zamówimy model w nią wyposażony otrzymamy także chłodzony schowek na napoje w desce rozdzielczej.

Model Renault Scenic dTi Citroen Picasso HDi Fiat Multipla JTD
ABS S S S
Airbag kierowca/pasażer S/S S/S S/S
Poduszki boczne S O O
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby S S S
Centralne ryglowanie zamków S S S
Radio O O O
Klimatyzacja O S S
Aluminiowe felgi O O O
S - standard, O - opcja

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • kijek (gość)

    auto super mam wypasiony 19dti jazda to przyjemność

  • Marek (gość)

    Autko super,wygodna jazda mało pali a jedyny mankament jest buczenie z przodu autka. Mechanicy chcą wymienić skrzynie biegów choć uważam że to coś innego.Wymieniłem opony na nowe a obrót koła ręcznie na podniesionym przodzie jest trochę cieżki.Proszę o dobrą radę bo fachowcy chcą wymienić mi cały przód. meil marekkowalski5@op.pl

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Scenic zdjęcia

Renault Scenic dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Scenic Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł