Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Scenic II

Piotr Robakowski
W ciągu kilku lat auta tego segmentu stworzyli także inni producenci. Stąd już przed rokiem firma podjęła decyzję o modernizacji modelu Scenic w oparciu o podzespoły nowej generacji Megane, z którym miejski minivan jest spokrewniony.

Renault Scenic, będący prekursorem europejskich, określanych mianem kompaktowych minivanów, pojawił się na rynku w 1996 roku. Jego mało znaną konkurencją były produkowane w Japonii auta - Mitsubishi Spece Star, Honda Shuttle, czy Nissan Prairie.
Z zewnątrz
Pojazd dostępny jest w pięciodrzwiowej wersji nadwozia, choć w porównaniu z Megane wyróżnia się znacznie podwyższoną linią dachu. Patrząc z boku widzimy pewne podobieństwa w konstrukcji tych dwóch pojazdów - ostre linie nadwozia w przedniej części auta z charakterystycznymi reflektorami i załamującą się linią klapy bagażnika w tylnej części auta - nawiązują do nowej linii Renault. Podobnie jak w poprzedniej wersji tego auta, także nowy Scenic ma szyby w przednich drzwiach podzielone słupkiem, na szczęście nie rzuca się on specjalnie w oczy.
Auto powinno trafić do salonów w naszym kraju w drugiej połowie roku. Początkowo w wersji pięcioosobowej, później ofertę uzupełni odmiana siedmioosobowa. W tej ostatniej wersji Scenic II stanie się rywalem Opla Zafiry, jedynego do tej pory kompaktowego minivana mieszczącego 7 osób. Podobnie jak w Oplu, także w siedmioosobowym Sceniku fotele ostatniego rzędu mogą być chowane w podłodze. Auto będzie dłuższe od pięcioosobowego brata o 23 cm. W najbliższym czasie pojawi się także w ofercie jeszcze jeden siedmioosobowy konkurent - Volkswagen Touran.
Silniki Renault
Do napędu nowego Renault Scenic II możemy wybrać jeden z pięciu silników, w tym trzy benzynowe i dwa diesle typu dCi. Najsłabsza jednostka benzynowa ma 1,4 l pojemności i 98 KM - silnik doskonale znany z Megane i Clio. Dla bardziej wymagających przeznaczona jest odmiana z silnikiem 1,6 l o mocy 115 KM, zaś rolę flagowego modelu pełni auto napędzane 136-konną jednostką 2.0. Także te silniki są znane z Megane II. Nie dziwi także zastosowanie w minivanie dwóch silników diesla dCi, stosowanych również w Megane II - 1,5-litrowego o mocy 80 KM i 1,9-litrowego o mocy 120 KM. Ten ostatni łączy dobre osiągi z umiarkowanym zużyciem paliwa. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 12,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 188 km/h. Scenic 1.9 dCi spala średnio 5,8 l oleju napędowego na 100 km.
Mnogość schowków
W Sceniku II zaprojektowano mnóstwo schowków na drobiazgi - ich łączna pojemność to 91 litrowów, a więc niemal tyle, co bagażnik Fiata 126. Rozmieszczono je tak, by nie było dysproporcji między przednimi a tylnymi siedzeniami. Pasażerowie z przodu mają do dyspozycji schowki o pojemności 44 l, z tyłu zaś 32 l. Na uwagę zasługuje spory, chłodzony w wersjach z klimatyzacją schowek przed pasażerem. Ma on pojemność 17 litrów - to najlepszy wynik w segmencie. Bagażnik Scenika mieści 430 l, dostęp do niego jest ułatwiony dzięki klapie otwieranej "na raty" - można podnieść całą klapę lub samą szybę.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty