Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37273 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Talisman Grandtour. Grandtour znaczy duży

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Renault Talisman Grandtour

Jeśli samochód ma długość ponad 4,8 m i nadwozie typu kombi, to jego bagażnik musi być pojemny. Tak jak w Talismanie Grandtour, bardziej funkcjonalnym od sedana i równie eleganckim.

Fot. Dariusz Dobosz Jeśli samochód ma długość ponad 4,8 m i nadwozie typu kombi, to jego bagażnik musi być pojemny. Tak jak w Talismanie Grandtour, bardziej funkcjonalnym od sedana i równie eleganckim.

Renault Talisman Grandtour

Jeśli samochód ma długość ponad 4,8 m i nadwozie typu kombi, to jego bagażnik musi być pojemny. Tak jak w Talismanie Grandtour, bardziej funkcjonalnym od sedana i równie eleganckim.

Fot. Dariusz Dobosz Kiedyś duży kufer był największą wartością samochodu z nadwoziem kombi. Dzisiaj jest nieco inaczej, bo tego typu auta zmieniły się nie do poznania. Firmy zaczęły przykładać wagę do ich wyglądu i zadbały, by były one równie atrakcyjne dla oka co wersje sedan czy kombi. Nikt już nie mówi, że to limuzyna z plecakiem, „kombiaki” ujmują smukłością, dynamiczną linią świetnymi proporcjami nadwozia. I w ten nowy schemat Talisman Grandtour wpisuje się znakomicie.

Nie da się jednak ukryć, że pojemność bagażnika wciąż bardzo się liczy, bo kombi dla samego wyglądu kupowane są rzadko. Pod tym względem Talisman nie wypada już tak świetnie, ale plasuje się w czołówce. Kufer pomieści z pewnością to wszystko, co musi zabrać ze sobą na weekend czy urlop 3-4 osobowa rodzina, a także to wszystko, co musi mieć ze sobą zapracowany menedżer w służbowym samochodzie. Tyle o tym, co inżynierowie Renault przygotowali dla nabywców Talismana Grandtour za oparciem tylnej kanapy. Co z całą resztą ?

To wypisz wymaluj Talisman w wersji sedan. Te same kształty, ta sama elegancja, ten sam wysoki poziom wykończenia i to samo wyposażenie. Pięciodrzwiowy Grandtour pod żadnym względem nie odstaje od wersji czterodrzwiowej, ani w żaden sposób jej nie przewyższa. Auto ma dobre proporcje, masywny, budzący zaufanie przód z mocno rozbudowanym wlotem powietrza i wąskimi reflektorami, dynamiczną linię boczną i duże koła ciasno „opasane” lekko wyoblonymi nadkolami. Nie zabrakło też firmowej wizytówki z najnowszych modeli Renault – charakterystycznych przetłoczeń ponad progami. Renault nie siliło się na stylistyczną awangardę, przygotowało samochód stosunkowo prosty, z własnym, miłym dla oka stylem.

Starannie wykończone i pełne miłych w dotyku materiałów wnętrze również robi jak najlepsze wrażenie. Przedział pasażerski jest przytulny dzięki wysokiej jakości obiciom tapicerskim i dobremu wyciszeniu. Podobać mogą się szerokie, wygodne fotele. Szkoda, że za pierwszym rzędem siedzeń pożałowano wolnej przestrzeni. Dyrektorom i prezesom z pewnością się to nie spodoba. W rodzinnych zastosowaniach ta lekka ciasnota może nie mieć większego znaczenia. Ze skromnością i prostotą deski rozdzielczej chyba trochę przesadzono. W aucie tej klasy powinno to wyglądać nieco inaczej. Duży wyświetlacz w formie tabletu, pełniący rolę centrum zarządzania funkcjami samochodu też nie porywa. Forma płyty z zaledwie dwoma pokrętłami trochę razi we flagowym bądź co bądź modelu francuskiego koncernu. Sytuacja zmienia się na lepsze, gdy wyświetlacz rozbłyśnie i pokaże co trzeba w wysokiej rozdzielczości i bogatej kolorystyce. To akurat może się podobać. To właśnie na ekranie tego wyświetlacza można obsługiwać między innymi system Multi-Sense, dający możliwość dostosowania niektórych parametrów samochodu do stylu jazdy kierowcy i jego preferencji. Do dyspozycji jest 5 różnych trybów – Normal, Sport, Comfort, Eco i Perso. W czterech pierwszych to system zmienia ustawienie wspomagania układu kierowniczego, skrzyni biegów, przepustnicy, zawieszeń i funkcji związanych z komfortem. W ostatnim sam prowadzący decyduje, jak powinny być zaprogramowane poszczególne funkcje.

Renault Talisman Grandtour

Jeśli samochód ma długość ponad 4,8 m i nadwozie typu kombi, to jego bagażnik musi być pojemny. Tak jak w Talismanie Grandtour, bardziej funkcjonalnym od sedana i równie eleganckim.

Fot. Dariusz Dobosz

Renault Talisman Grandtour

Jeśli samochód ma długość ponad 4,8 m i nadwozie typu kombi, to jego bagażnik musi być pojemny. Tak jak w Talismanie Grandtour, bardziej funkcjonalnym od sedana i równie eleganckim.

Fot. Dariusz Dobosz

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Talisman zdjęcia

Renault Talisman dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Talisman Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł