Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36066 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Talisman

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

 Na Polach Elizejskich w Paryżu otwarto atelier Renault. W tym salonie prototypów zaprezentowano najnowszy model o nazwie Talisman.


Postęp techniczny spowodował, że samochody stały się skomplikowane. Swoimi rozwiązaniami nawet przerażają użytkowników. Dlatego wprowadzono pojęcie Touch Design, które wiąże się z "prostą złożonością". Chodzi o to, by elementy technologiczne, które z konieczności są skomplikowane, stały się proste w użytkowaniu.

Skrzydła motyla
Prostota obowiązuje na zewnątrz. Posągowa forma i płynne linie przydają pojazdowi wiele dostojności. Bardzo charakterystyczne jest koliste wygięcie ogromnych szyb bocznych, które nie dzieli żaden słupek dachowy.

Jakby się unosił
Wielka szyba stanowi element drzwi otwieranych do góry i wówczas Talisman wygląda jakby się unosił. Te długie (2450 mm) drzwi podnoszone elektrohydraulicznie przypominają skrzydła motyla. Otwarte drzwi odsłaniają pełne pozornej prostoty wnętrze samochodu. Siedzenia są bardzo cienkie, wykonane z włókien węglowych i wyłożone czerwoną skórą. Po zajęciu miejsca fotel dopasowuje się do ciała. Pod skórzaną tapicerką ukryto bowiem kieszeń napełniającą się powietrzem w celu odpowiedniego ukształtowania fotela. Przednie fotele są nieruchome - to deska rozdzielcza i pedały, sztywno ze sobą połączone, mogą być elektrycznie przesuwane do przodu i do tyłu. W ten właśnie sposób umożliwia się kierowcy znalezienie najwygodniejszej pozycji podczas jazdy.
Deska rozdzielcza przypomina skrzydło samolotu. Oprócz zegara czasowego nie ma na niej żadnych urządzeń.

Laser i karta magnetyczna
Cztery wskaźniki o laserowo naniesionych cyfrach i trzech nałożonych na siebie kształtowych tarczach umocowano do kolumny kierownicy sprawiają wrażenie zawieszonych w przestrzeni. Nadwozie typu coupe ma unoszone drzwi tylne odsłaniające bagażnik. Umocowano w nim szyny, po których przesuwają się dwa pojemniki na bagaż. Otwierane są one po wciśnięciu przycisku wykonanego z półprzezroczystego, elastycznego i ergonomicznego materiału - wszystko ma być przyjemne w dotyku. Otwieranie drzwi bagażnika, drzwi bocznych i uruchamianie silnika odbywa się za pomocą karty magnetycznej. Czytniki karty umieszczono pod przednimi błotnikami dla drzwi przednich i z tyłu dla tylnej klapy.
Do napędu dużego, turystycznego samochodu, jakim jest Talisman, użyto 8-cylindrowego widlastego silnika. W chłodzeniu tego silnika pomogli styliści, przewidując dysze wylotu powietrza zlokalizowane z obu stron nadwozia.
Silnik ma 32 zawory i pojemność skokową 4,5-litra. Jaką ma moc i jaką dynamikę nadaje pojazdowi, to drugorzędna sprawa w concept-carze. Nie podano więc tych parametrów. Wiemy jedynie, że z silnikiem współpracuje automatyczna skrzynia biegów i napędzane są koła tylne.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Talisman zdjęcia

Renault Talisman dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Talisman Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł