Renault Thalia 1.4 RT

(JGK)
Małe auto dla dużej rodziny.

Gdy model renault thalia pojawił się na rynku wiele osób wróżyło mu sukces. Nie pomylili się. Thalia jest jednym z najchętniej kupowanych samochodów na polskim rynku. Prezentujemy wrażenia z jazdy tym modelem.

Renault Thalia 1.4 RT

Wersja, którą testowaliśmy, to thalia RT wyposażona w silnik o pojemności 1,4 litra. Model ten kosztuje 37.990 zł, a za najtańszą wersję thalii będziemy musieli zapłacić o 2 tys. zł mniej. Bez wątpienia niewielkie renault jest jednym z najciekawszych modeli w tej klasie, który może konkurować z takimi autami, jak: daewoo lanos, fiat siena czy skoda fabia kombi.
Stylistyka
Nieco upraszczając można powiedzieć, że thalia to renault clio II w wersji sedan. Jednak istnieją drobne różnice, które odróżniają te dwa auta. Styliści renault zadbali, by nawet z przodu thalię można było odróżnić od clio. Główną różnicą jest kształt zderzaka, który w clio jest mniej masywny.
Stylistyka thalii nie wszystkim się podoba. Można jej zarzucić, iż ma zbyt masywną, zwartą sylwetkę, a bagażnik jest jakby doklejony do reszty nadwozia. Należy jednak zauważyć, że thalia nie odbiega od ogólnego trendu w tej klasie pojazdów.
Wnętrze
Niska cena oznacza często gorszą jakość. Renault thalia zaprzecza temu twierdzeniu. Przyjemna stylistyka deski rozdzielczej, wygodne fotele oraz przyzwoite materiały użyte do wykończenia wnętrza sprawiają, że kierowca i pasażerowie czują się komfortowo i przytulnie.

Renault Thalia 1.4 RT

Thalia to bez wątpienia samochód rodzinny. Konstruktorzy wygospodarowali dość dużo miejsca dla osób jadących z przodu. Na brak przestrzeni nie powinni też narzekać pasażerowie podróżujący z tyłu. Na pochwałę zasługuje bagażnik, który ma pojemność aż 510 litrów. Takim rezultatem nie może się pochwalić żaden samochód w tej klasie.
Silnik
Wydawać by się mogło, że silnik o pojemności 1,4 l nie może być dynamiczny i zrywny, a przy tym w miarę oszczędny. Silnik thalii charakteryzują dość dobre osiągi. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,1 s, a jego prędkość maksymalna to 170 km/h. Thalia nie jest zbyt oszczędna w mieście, gdyż spala trochę mniej niż 10 l/100 km. Za to na trasie spalanie spada do 5,7 l/100 km. Daje to całkiem przyzwoitą średnią 7,1 l/100 km.
Nie mieliśmy żadnych zastrzeżeń dotyczących pracy skrzyni biegów. Dźwignia pracuje płynnie, a jej skok jest krótki.
Układ jezdny
Największą wadą renault thalii jest konstrukcja zawieszenia. Auto jest stosunkowo wysokie, a przy tym wąskie. Dodatkowo konstruktorzy postawili na komfort, więc thalię charakteryzuje miękkie zawieszenie. Te cechy auta mogą sprawić kłopoty kierowcom podczas jazdy na zakrętach przy większej prędkości. Auto ma duże tendencje do podsterowności.
Natomiast dużą zaletą układu kierowniczego thalii jest wspomaganie. Jego siłę dobrano w idealnych proporcjach, tak że nie przeszkadza ono podczas prowadzenia samochodu, a znacznie ułatwia sterowanie na parkingu.
Zdjecia Bartek Sadowski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty