Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36842 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Thalia

Data publikacji: Autor: (lm)

 Ten samochód zrobił spore zamieszanie na rynku, to za jego sprawą spadła sprzedaż daewoo lanosa i fiata siena/albea.

Produkowana w Turcji thalia szybko stała się jednym z najpopularniejszych w naszym kraju modeli Renault.

Atutem thalii jest to, że wszystkie modele
wyposażone są w co najmniej dwie
poduszki powietrzne.

Samochód powstał na podstawie małego clio, ale został wzbogacony o olbrzymi bagażnik. Do głębokiego kufra można zapakować aż 510 litrów różnego rodzaju pakunków, niestety użyteczność przestrzeni bagażowej ograniczają wnikające do środka zawiasy tylnej klapy.

Nie wszystkim przypada do gustu wygląd thalii - bagażnik sprawia wrażenie doczepionego do tyłu pojazdu, w połączeniu z bardzo szerokim tylnym słupkiem auto wygląda na nieco ociężałe. W ubiegłym roku koncern przeprowadził modernizację stylistyczną thalii - najpoważniejsze zmiany z zewnątrz to nowe reflektory przednie i lampy tylne, linia pozostała jednak nietknięta.

W tylnym zawieszeniu samochodu zastosowano elementy z clio, co powoduje, że dłuższa thalia bywa nadsterowna, tzn. ma tendencje do wyjeżdżania tyłem z zakrętu.Trzeba pamiętać również, aby nie przesadzać z obciążeniem auta, gdyż można w ten sposób znacznie skrócić życie amortyzatorów.

Zawieszenie samochodu wykazuje się przyzwoitą trwałością, po 50-70 tys. km trzeba jedynie liczyć się z koniecznością wymiany sworzni przednich wahaczy i końcówek drążków kierowniczych.

Okresy pomiędzy przeglądami określono w thalii na 30 tys. km lub dwa lata. Po przejechaniu 120 tys. km należy pamiętać zamontowaniu w silniku nowego paska rozrządu.

Silniki montowane we francuskim sedanie to sprawdzone jednostki pochodzące z clio. Najpopularniejszy jest motor ośmiozaworowy o pojemności 1,4 litra i mocy 75 KM - zapewnia on przyzwoite osiągi, przy rozsądnym zużyciu paliwa.

Używaną thalię z jednostką 1.4 wyprodukowaną w 2001 roku można kupić już za 27 tys. zł.

Michał Kokot, zastępca szefa serwisu w salonie Renault w Katowicach
Niewątpliwym atutem modelu jest to, że praktycznie wszystkie jeżdżące po polskich drogach thalie zostały zakupione w naszym kraju. Większość egzemplarzy jest do tego regularnie serwisowana.

Istotna uwaga dla osób posiadających lub zamierzających kupić wersję z silnikiem 1.5 dci: w przypadku tej jednostki nie warto oszczędzać na paliwie - olej napędowy złej jakości może spowodować uszkodzenie instalacji wtryskowej. Najlepiej tankować zatem na markowych, sprawdzonych stacjach. Co ważne, nowoczesny diesel pozwala na jednym baku pokonać dystans nawet 1 000 kilometrów.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Thalia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Thalia opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Thalia Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł