Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Thalia

(rp)
Fot. Renault: Thalia jest najchętniej kupowanym modelem Renault w Polsce. O jej sukcesie zadecydowała konkurencyjna cena.
Fot. Renault: Thalia jest najchętniej kupowanym modelem Renault w Polsce. O jej sukcesie zadecydowała konkurencyjna cena.
Renault, chcąc zdyskontować odniesiony przez Thalię sukces, w 2002 r. przedstawił nieco zmodernizowaną wersję auta.

Thalię wprowadzono na rynki świata w 1999 r. Model ten, występujący pod różnymi nazwami, jest produkowany w Turcji, skąd trafia do Polski, wytwarzany jest także w Brazylii, Kolumbii i Argentynie. Thalia to najlepiej sprzedający się model Renault w naszym kraju.

Fot. Renault: Thalia jest najchętniej kupowanym modelem Renault w Polsce. O jej sukcesie zadecydowała konkurencyjna cena.
Fot. Renault: Thalia jest najchętniej kupowanym modelem Renault w Polsce. O jej sukcesie zadecydowała konkurencyjna cena.

 

Renault, chcąc zdyskontować odniesiony przez Thalię sukces, w 2002 r. przedstawił nieco zmodernizowaną wersję, wykorzystującą zmiany poczynione w nowym Clio.

 

Funkcjonalność

 

Podobnie jak w Clio, wskaźniki są czytelne, a układ przełączników jest typowy dla modeli koncernu Renault. Przednie fotele są nieco za wąskie, a siedziska zbyt krótkie. Wysokim pasażerom na tylnej kanapie brakuje nieco miejsca na nogi. Wynika to z konstrukcji pojazdu, który przejął płytę podłogową z modelu Clio. Zaletą Thalii jest obszerny bagażnik o objętości 510 l. Thalią można przewozić długie (do 1,5 m), ale płaskie przedmioty, gdyż tylne siedzenie i oparcie dają się składać. W podłodze bagażnika znajduje się wgłębienie na drobne przedmioty. Zawiasy pokrywy wnikają jednak do przestrzeni

Fot. Renault: Thalia wykorzystuje płytę podłogową z Clio, dlatego na tylnej kanapie jest dość ciasno.
Fot. Renault: Thalia wykorzystuje płytę podłogową z Clio, dlatego na tylnej kanapie jest dość ciasno.

bagażowej, co jest rozwiązaniem tanim, ale ograniczającym wykorzystanie wnętrza. W zakresie bezpieczeństwa nie poczyniono jednak żadnych oszczędności. W wyposażeniu standardowym samochód ma 2 poduszki powietrzne, w tym odłączalną poduszkę pasażera oraz napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia.

 

Zawieszenie

 

Płyta podłogowa Thalii pochodzi z modelu Clio. Zawieszenie przednie stanowią kolumny McPhersona, których poprzeczne wahacze mocowane są do ramy pomocniczej. Z tyłu zastosowano belkę skrętną z wahaczami wzdłużnymi. Z przodu i z tyłu znajdują się stabilizatory. Samochód prowadzi się poprawnie,

Fot. Renault: Zaletą pojazdu jest duży bagażnik o pojemności 510 l.
Fot. Renault: Zaletą pojazdu jest duży bagażnik o pojemności 510 l.

jednak jego stabilność jest lepsza przy pełnym obciążeniu. Komfort jazdy podnoszą 14-calowe koła.

 

Silniki

 

Nabywca Thalii ma do wyboru dość szeroką gamę silników. Podstawowym silnikiem jest 4-cylindrowa, 8-zaworowa jednostka napędowa o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM. Mimo że lata świetności ma już za sobą, rozpędza pojazd do prędkości 100 km/h w ciągu 12,5 s, a zużycie paliwa w mieście wynosi 9,7 l/100 km. Zastanawiające, że maksymalny moment obrotowy 114 Nm silnik ten uzyskuje dopiero przy 4250 obr/min. To

Fot. Renault: Tablica przyrządów pochodzi z Clio.
Fot. Renault: Tablica przyrządów pochodzi z Clio.

rzadkość wśród silników z dwoma zaworami w cylindrze. Efekt jest taki, że chcąc uzyskać deklarowaną przez producenta dynamikę pojazdu, trzeba utrzymywać jednostkę napędową na wysokich obrotach, co powoduje wzrost hałasu i ...zużycia paliwa. Pod względem elastyczności korzystniej prezentuje się 16-zaworowy silnik o tej samej pojemności 1,4 l osiągający moc 98 KM i maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 3750 obr/min. To udana konstrukcja ale również mało oszczędna. Bardzo interesujący jest silnik wysokoprężny z turbosprężarką o pojemności 1,5 l, oferowany w dwóch mocach: 65 KM lub 80 KM. Zasilany jest nowoczesnym układem common rail (z kulistym zasobnikiem paliwa) firmy Delphi. Pojazd napędzany tą jednostką napędową zużywa niewiele paliwa, w mieście - 6 l/100 km.

 

Sukces Thalii na naszym rynku wynika z ceny adekwatnej do wyposażenia i wartości pojazdu.

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

diesel

diesel

Ilość cylindrów/zaworów

4/8

4/16

4/8

4/8

Pojemność skokowa (cm3)

1390

1390

1461

1461

Moc (KM)

75

98

65

80

Czas rozpędzania 0-100 km/h (s)

12,5

11,2

15,0

12,7

Prędkość maksymalna (km/h)

170

186

162

175

Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km)

5,7/9,7

5,4/9,9

4,0/6,0

4,6/5,7

Długość x szerokość x wysokość (cm)

417 x 164 x 144

Pojemność bagażnika (l)

510

Cena (zł)

34 700

42 300

44 000

47 800

 

Wyposażenie standardowe: 2 poduszki powietrzne.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty