Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36541 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Trafic - większy i nowocześniejszy

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Fot: Renault Kilka centymetrów więcej może przerazić damę na diecie, ale kierowcę ucieszy na pewno. Nowy Trafic urósł i spoważniał.

Ma spokojną, pewną siebie minę i zrzucił „czapeczkę” nad kabiną. Dach przebiega teraz równo na całej długości, ale nie Fot: Renaultucierpiała na tym przestrzeń wewnątrz. Boki są bardziej „umięśnione”, przetłoczenia obejmują większą powierzchnię, zwłaszcza z przodu. W środku znajdziemy tablicę rozdzielczą o nowym kształcie, wykonaną z tworzyw o wysokiej jakości. Pojawiły się akcesoria, które pozwalają wygodnie przewieźć telefon oraz laptopa i korzystać z nich w czasie podróży. Szerokie możliwości, gdy mowa o dostępie do informacji i rozrywki stwarza system R-Link, który będzie dostępny w Traficu od 2015 r. Komfort jest wysoki, porównywalny z dużymi minivanami. Kabina jest świetnie wyciszona, a jej wystrój stwarza przytulną atmosferę.

Renault Trafic nie ma powodu, aby wpadać w nerwowość. Do napędu służą nowoczesne i wydajne silniki wysokoprężne z rodziny dCi o pojemności 1,6 l. Słabsze, rozwijające 90 lub 115 KM są wyposażone w turbinę o zmiennej geometrii. Mocniejsze: 120 i 140-konny to jednostki typu Twin Turbo. Jak wskazuje nazwa mają dwie turbosprężarki: mniejsza polepsza osiągi przy niskich obrotach, sprawiając że przy 1250 obr/min jest dostępne już 80% maksymalnego momentu. Większa zaczyna działać przy wyższych prędkościach obrotowych. Włączają się płynnie, w miarę jak kierowca rozpędza auto. Renault nie odczuwa ani obciążenia ludźmi lub ładunkiem, ani wzniesień. Jak na tak wysiloną jednostkę napędową, diesel zachowuje duży poziom elastyczności. Standardem są 6-biegowe, ręczne skrzynki.

Fot: RenaultSilniki mają wzmocnione tłoki z aluminium i pierścienie skutecznie zgarniające olej, a zarazem obniżające wewnętrzne tarcie. Oba rozwiązania zostały zainspirowane doświadczeniami ze startów w Formule 1. To tylko przykład licznych udoskonaleń, jakie konstruktorzy zastosowali w nowym modelu. Trafic ma montowany na życzenie system start/stop oraz układ odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania ESM (Electric Smart Management). Wspomaganie kierownicy jest elektryczne. Producent stosuje również opony o obniżonych oporach toczenia. Nowa karoseria wyróżnia się niższym współczynnikiem oporu powietrza niż poprzednia. Cx jest równy 0,34.

Efekty zastosowania wymienionych rozwiązań są widoczne w zużyciu paliwa. Najlepszy pod tym względem silnik, o mocy 120 KM potrzebuje w osobowej wersji Trafica średnio 5,7 l oleju napędowego na 100 km. Wynik wart podkreślenia, zważywszy na wymiary auta.

Krótki wariant ma 5 m i jest o 21 cm dłuższy niż poprzednio. O tyle samo urósł „długi” model, który teraz mierzy 5,4 m. Rozstaw osi obu wersji nie zmienił się, ponieważ płyta podłogowa pozostała ta sama, co poprzednio. Na wydłużeniu skorzystała ładownia, która ma teraz 11 cm więcej. Odmiany osobowe zyskały większy bagażnik, furgony zaś więcej miejsca na towar. Klapka w ściance działowej umożliwia przewóz przedmiotów o długości 3,75 m w krótkim lub 4,15 m w długim vanie.

Wersje osobowe mieszczą maksymalnie 9 osób, w tym kierowcę. Tylne kanapy łatwo się składają i pozwalają na powiększenie bagażnika. Zakrywającą go półkę można ustawić na jednym z dwóch poziomów i dostosować przestrzeń ładunkową do rodzaju bagażu. Gdy umocować półkę nisko można pod spód wrzucić małe pakunki, a na wierzchu poustawiać bananowce i palmy w doniczkach. Fot: Renault

Trafic jest przyjazny dla kierowcy nie tylko ze względu na praktyczne i uniwersalne wnętrze. Elektryczne wspomaganie działa precyzyjnie, a lewarek skrzyni zawsze trafia w pożądany bieg. Lusterkom wstecznym o dużej powierzchni spieszy na pomoc dodatkowe zwierciadło panoramiczne z tworzywa, umieszczone w prawej osłonie przeciwsłonecznej. Ułatwia ono dostrzeżenie tego, co dzieje się przy prawym boku auta i łatwiej dzięki niemu włączać się do ruchu na skrzyżowaniach w kształcie litery „V”. Ponadto na liście opcji są czujniki cofania oraz kamera, która przekazuje obraz na wewnętrzne lusterko wsteczne.

Podobnie jak inne modele francuskiej firmy, Trafic może zostać wyposażony w „bezkluczykowy” system otwierania i uruchamiania silnika. W połączeniu z dużą liczbą schowków, w tym chłodzonym przed pasażerem sprawia to, że w modelu tym można czuć się zupełnie jak w komfortowym aucie osobowym.

Nowe Renault oszczędza nie tylko paliwo. Producent przewidział przeglądy co 2 lata lub 40 000 km. Łańcuch rozrządu jest bezobsługowy i nie wymiana wymiany przez cały okres użytkowania.

Trafic będzie u dilerów od września, ale zamówienia będzie można składać już w sierpniu. Wtedy też poznamy jego ceny.

 

Wybrane dane techniczne Renault Trafica i konkurentów:

Marka/model

Renault Trafic L1H1

Ford Tourneo Custom L1 Trend

Volkswagen Caravelle Trendline (krótki)

Cena (zł)

bd

144  849

123  097

Typ nadwozia/liczba drzwi

kombi/4

kombi/4

kombi/4

Liczba miejsc

8

8

8

Wymiary i masy

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4998/2283*/1971

4972/2290*/1900

4892/2283*/1990

Rozstaw osi (mm)

3098

2933

3000

Masa własna (kg)

2030

2165

1982

Pojemność bagażnika** (l)

1000

922

bd

Pojemność zbiornika paliwa (l)

80

80

80

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

olej napędowy

olej napędowy

olej napędowy

Pojemność (cm3)

1598

2198

1968

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

manualna/6

manualna/5

manualna/6

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

120 przy 3500

125 przy 3500

114 przy 3500

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min

320 przy 1500

350 przy 1450

250 przy 1500-2750

Prędkość maksymalna (km/h)

172

157

163

Średnie spalanie (l/100 km)

5,9

6,9

6,8

Emisja CO2 (g/km)

155

183

179

*z lusterkami wstecznymi
**za trzecim rzędem siedzeń, do wysokości oparć

 

Fot: Renault

Fot: Renault

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • Tomek (gość)

    Autor tego artykułu prasowego chyba nie jeździł tymi nowymi Traficami. Ja przejechałem 10 tyś km i powiem, że auto nie nadaje się na Polskie drogi: 1.strasznie twarde zawieszenie i fotele co zmniejsza komfort jazdy !!!!!!!!!!!, na pusto ucieka na dziurach-załadowany pływa. 2.zwiększona obudowa lewarka zmiany biegów-brak miejsca na nogi 3.strasznie słychać opory powietrz w kabinie 4.i wiele innych drobniejszych zmian na minus.

  • zyga (gość)

    podłączę się do poprzednika. jeżdżę tym samochodem tydzień i mam dość. mam ten silnik 114 koni... muł straszny czy z towarem czy na pusto a pali mi 9,7 litra a nie to co podają. plastiki straszne. ok, ładne zegary są zrobione. wyjęte z clio. jeśli ktoś potrzebuje takie auto niezbyt często i niewiele robi kilometrów to taki trafic mu się przyda. moje dukato, też 2016, jest sto razy lepsze...

  • mac (gość)

    Super auto a nie zapominajmy ze to van. Cicho spokojnie tak jak powinno byc. Czasem zapominam ze to van. Cichsze od forda custom, mercedesa vito czy wv transportera. Polecam.

  • Sebastian (gość)

    Samochód przejechał 15tys i już drugi raz uzupełniam płyn chłodniczy. W necie znalazłem podobne opinie i dlatego jutro jadę do serwisu. Spalanie to średnio 8,5/9 l.

  • tomek (gość)

    auta nowe maja się psuc i wszystkie się psuja ale za ta cene to vivaro i trafic sa najlepsze jezdze busami 25 lat teraz mam swoje 7 sztuk 4 nowe i jestem zadowolony ducato na trasie za vivarem może tylko popływać od wiatru i spalic 17 l bo to tez przerabiałem na autoatrady niema bata i spala max7.5 ja osobiście robie sam ok 1800 bez odpoczynku jak mam dzień sam je naprawiam i serwisuje i specjalizuje się w traficu 15 lat bo jest najlepszy w swojej klasie i kasie vw i mercedes to tragedia paliwo i cena

  • TOMILIJONS (gość)

    Auto w wersji 9 osobowej long 1.6 125 km z adblue jest wygodne, ciche. Plywa gdy mamy ewentualnie zbyt malo cisnienia w kolach... polecam rozwiazanie ze starego trafica 3.8bar przod 4.2bar tyl i jest malinka. Silnik jest cichutki i i w miare dynamiczny lecz po wiekszym pałowaniu szybko sie meczy ale to nornalne z taka pojemnoscia. Wymiana oleju co 40 tys i nie skracajcie jej bo wymiana co 20 tys nic nie daje... silnik i tak wytrzymuje 300-400 tys w zaleznosci od kierowcy... przecierajace sie przewody chlodnicy, zgubiony plyn i przegrzanie silnika to standart. Wadliwe wtyczki wtryskiwaczy i praca na 3 cylindrach, padajace koło dwumasowe w expresowym tempie. Pekajace przewody doladowania oraz intercoolery i sporadyczne padajace czujniki na lini ukladu wydechowego i od byle czego mamy na liczniku choinke lampek, Akumulator na poltora roku, kola pasowe. Pekajacy korbowod na koniec i konieczny nowy silnik. Zawieszenia slabe radio. Itd sprawdzone na flocie 50 szt. Takich aut pozdrawiam

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Trafic dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Trafic Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł