Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36047 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Vel Satis - opis

Data publikacji: Autor: Zdzisław Podbielski

 "Vel Satis to odzwierciedlenie ambicji Renaulta w segmencie samochodów wyższej klasy"- stwierdził prezes firmy Renault Louis Schweitzer.

Jeśli trzeba wskazać rozwiązanie techniczne, które najbardziej zaskakuje, jednym z nich są przednie fotele. Łączą w sobie wygodę siedzenia "pierwszej klasy" z wysokim stopniem bezpieczeństwa biernego. Przypominają komfortowe fotele klubowe z poszerzonym siedziskiem i oparciem podzielonym na dwie części. Górna i dolna część oparcia mają oddzielną regulację kąta nachylenia, co pozwala na niespotykane gdzie indziej dopasowanie oparcia do każdej budowy ciała. Do tego jest jeszcze regulacja wysokości przedniej części siedziska, aby uzyskać dogodne podparcie ud.

Karta i hamulec
Znana z samochodu Laguna II "karta Renault" znalazła miejsce również w Vel Satisie. Przypomnijmy, że jest to elektroniczna karta podobna do kredytowej, którą wsuwamy do czytnika i wciskamy przycisk "start", w ten sposób uruchamiając silnik.
Zastępuje ona tradycyjną stacyjkę, a także służy do automatycznego (elektronicznego) otwierania i zamykania drzwi.
Innowacyjnym rozwiązaniem jest hamulec postojowy, który włącza się w chwili wyłączenia silnika.

Silniki i jazda
Podczas ruchowej prezentacji udostępniono samochody napędzane silnikami o największej pojemności skokowej: dieslowski 3,0-litrowy i benzynowy 3,5 litra. Podczas rozpędzania jednostka 3,5-litrowa wykazuje większą głośność. Samochód napędzany zarówno jednym, jak i drugim silnikiem dysponuje dobrą dynamiką (mimo automatycznej skrzyni). Wykazuje się statecznością w ruchu i dopiero powyżej prędkości 140 km/h słyszymy szumy opływu powietrza.

Wyposażenie i ceny
Już w podstawowej wersji wyposażenia "Expression" Vel Satis jest niekwestionowanym pojazdem wysokiej klasy, np. ma 6 poduszek bezpieczeństwa i systemy - ABS, kontroli toru jazdy ESP i antypoślizgowy ASR. Wyposażenia bogatsze określane są Privilege i Initiale. Vel Satis pojawi się w sprzedaży najpierw w marcu we Francji, u nas w maju. Oto przybliżone ceny: 135 tys. zł za pojazd z silnikiem 2.0-litrowym, 150 tys. za 2,2 dCi, 180 tys. zł. z silnikami 3.0- i 3.5-litra, a najwięcej ok. 200 tys. zł. zapłacimy za 3,5-litrowego Initiale.

Dane techniczne

Silnik 3,0D 3.5
Moc maks. (KM-obr./min) 180-4400 245-6000
Moment obr. (Nm-obr./min) 350-1800 330-3600
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,5 8,3
Prędkość maks. (km/h) 210 235
Średnie zużycie paliwa (l/100km) 8,7 11,5
Skrzynia biegów automatyczna automatyczna
Przybliżone ceny (tys. zł) 180 180

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Vel Satis dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł