Chodzi o trasę biegnącą od ul. 4 Marca, przez Słowiańską i dalej przez Lechicką, gdzie zbudowano nowy wiadukt, i dalej w stronę Szczecińskiej i Przemysłowej. – Musimy dopełnić ostatnich formalności i wówczas 2 albo 3 stycznia będziemy mogli otworzyć ten odcinek dla kierowców – mówił nam w piątek prezydent Piotr Jedliński.
– Chodzi o przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie drogi, bo odcinek od Lechickiej do Szczecińskiej jest całkowicie nowy i on wymaga takiego pozwolenia. A np. Słowiańska go nie potrzebowała, bo to ulica, która już istniała – wyjaśnia dodatkowo Andrzej Zubrzycki, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koszalinie. Wiadukt w rejonie ul. Lechickiej został już sprawdzony pod względem technicznym – wszystko jest, jak należy. W piątek ekipa fachowców od automatyki kolejowej dodatkowo uruchamiała urządzenia na ntamtejszym przejeździe kolejowym. Teraz czas na załatwienie tzw. papierologii. A co z rozliczeniem na linii Mostostal, który budował ten odcinek, a podwykonawcy?
Pisaliśmy o problemach firm podwykonawczych z odzyskaniem pieniędzy. – Mostostal do końca roku obiecał zapłacić część należności dla podwykonawców – mówi Andrzej Zubrzycki. – Nie mieliśmy informacji, czy coś się zmieniło w tym temacie. W styczniu wrócimy do sprawy. Zobaczymy, czy i jakie są zaległości i czy – w razie czego – wykonawca da zgodę, by na podstawie cesji rozliczyć się z tymi firmami.
Bo nam nie robi różnicy, czy zapłacimy część należnych pieniędzy Mostostalowi, czy wprost podwykonawcom. Ale nie wolno nam tego zrobić bez porozumienia z głównym wykonawcą.W połowie 2013 ma ruszyć dalsza budowa na trasie obwodnicy śródmiejskiej. Wybuduje go Eurovia; całość ma być gotowa jesienią 2014 roku. Ten fragment będzie się zaczynał od ronda na ul. Przemysłowej, będzie biegł w stronę ul. Morskiej, między szkołą i domkami na skraju miasta. Następnie przetnie ul. Franciszkańską. Dalszy odcinek będzie koło budynków KTBS na os. Unii Europejskiej i połączy się z ul. Władysława IV tu także powstanie rondo (na wysokości skrzyżowania z ul. Na Skwierzynkę). Koszt budowy 3 kilometrów oraz nowego wiaduktu, to prawie 40 milionów złotych. Natomiast łączny koszt nowej części małej obwodnicy koszalińskiej, to ok. 100 milionów.
Marzena Sutryk
[email protected]
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?