Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37018 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Motociekawostki / Fascynacje samochodowe

Rinspeed Etos. Autonomiczna jazda i dron na pokładzie

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Rinspeed Etos

Etos gra na popularnej nucie jazdy autonomicznej. Technicznie jest mocno stuningowanym BMW i8. Dla Rinspeeda to nie nowina. Wiele jego kreacji ma „szkielet” w postaci seryjnego samochodu. Piszę „kreacji”, ponieważ szef firmy Frank Rinderknecht (rocznik 1955) ma szerokie zainteresowania. Nie chodzi mu tylko o auto, ale także o stosunki z ludźmi i otoczeniem. Stąd biorą się pojazdy, które podejmują odważne eksperymenty i zbliżają się do świata nauki i sztuki.

Fot. Rinspeed To pierwszy samochód Rinspeeda, który nie zadebiutował w Genewie. Miał premierę w Las Vegas na targach elektroniki użytkowej CES 2016. Fakt wielce wymowny, co najmniej z dwóch powodów

Rinspeed Etos

Etos gra na popularnej nucie jazdy autonomicznej. Technicznie jest mocno stuningowanym BMW i8. Dla Rinspeeda to nie nowina. Wiele jego kreacji ma „szkielet” w postaci seryjnego samochodu. Piszę „kreacji”, ponieważ szef firmy Frank Rinderknecht (rocznik 1955) ma szerokie zainteresowania. Nie chodzi mu tylko o auto, ale także o stosunki z ludźmi i otoczeniem. Stąd biorą się pojazdy, które podejmują odważne eksperymenty i zbliżają się do świata nauki i sztuki.

Fot. Rinspeed Salon genewski należy do najbardziej renomowanych, ale dla Rinspeeda, który ma siedzibę w Zumikon koło Zurychu, pokaz w Las Vegas to wyjście w „szeroki świat”. Jeszcze większą wagę ma wybór imprezy. Wystawa CES to tygiel nowoczesnych technologii, które porządkują niemal całą naszą rzeczywistość. Samochód już z nich nie korzysta – on się im poddaje.

Etos gra na popularnej nucie jazdy autonomicznej. Technicznie jest mocno stuningowanym BMW i8. Dla Rinspeeda to nie nowina. Wiele jego kreacji ma „szkielet” w postaci seryjnego samochodu. Piszę „kreacji”, ponieważ szef firmy Frank Rinderknecht (rocznik 1955) ma szerokie zainteresowania. Nie chodzi mu tylko o auto, ale także o stosunki z ludźmi i otoczeniem. Stąd biorą się pojazdy, które podejmują odważne eksperymenty i zbliżają się do świata nauki i sztuki.
 
Etos to nie pierwszy Rinspeed, w którym „być” znaczy więcej niż „mieć”. Otacza jadących matczyną prawie opieką, choć która z mam wpisałaby podopiecznemu nocny klub na listę ulubionych celów podróży? Etos zapamiętuje najchętniej odwiedzane miejsca. Znając gusta i zwyczaje właściciela sam dokonuje selekcji i podpowiada punkty godne uwagi. W ten sposób rozwiązuje powszechny dziś problem raczej nadmiaru niż niedoboru informacji. Nawigacja dąży do wykluczenia pomyłki. Pokazuje realistyczne, trójwymiarowe wizerunki budynków, drzew, przystanków i innych charakterystycznych elementów otoczenia.
 
Rinspeed Etos

Etos gra na popularnej nucie jazdy autonomicznej. Technicznie jest mocno stuningowanym BMW i8. Dla Rinspeeda to nie nowina. Wiele jego kreacji ma „szkielet” w postaci seryjnego samochodu. Piszę „kreacji”, ponieważ szef firmy Frank Rinderknecht (rocznik 1955) ma szerokie zainteresowania. Nie chodzi mu tylko o auto, ale także o stosunki z ludźmi i otoczeniem. Stąd biorą się pojazdy, które podejmują odważne eksperymenty i zbliżają się do świata nauki i sztuki.

Fot. Rinspeed Auto wie także, kiedy usunąć się w cień. Jednym z widowiskowych gadżetów jest składana kierownica firmy ZF TRW, która chowa się w kokpicie. Gdy Etos jedzie samodzielnie, kierowca ma więcej miejsca, aby poczytać książkę lub czasopismo. Przed pasażerem jest półka idealnie mieszcząca lekturę! Niewyczerpanym źródłem wiedzy i rozrywki są dwa wygięte monitory Ultra HD.
 
Orientacja w otoczeniu i współdziałanie z nim jest warunkiem prawidłowego działania samochodu autonomicznego. Informacje zdobywane przez auto przydają się również kierowcy. Etos obserwuje otoczenie w promieniu 360 stopni, eliminując całkowicie „martwe pola”. W ciasnych miejscach przekazuje prowadzącemu widok przednich kół, co pozwala uniknąć niechcianego kontaktu np. z wysokim krawężnikiem. Stale przeszukuje okolicę w poszukiwaniu przeszkód, pojazdów, przechodniów itp. System E-Horizon ostrzega przed robotami drogowymi, wypadkami, jadącymi nieprawidłowo kierującymi i pomaga przemknąć bez zatrzymywania w rytm świateł zmieniających się na skrzyżowaniach.
Rinspeed monitoruje również kierowcę. Śledząc jego wzrok, „widzi”, co zobaczył kierowca i za pomocą stosownych komunikatów zwraca jego uwagę na elementy ważne, a niedostrzeżone. System dba nawet o dobry zasięg urządzeń mobilnych oraz niezakłóconą transmisję danych.
 
Za większość funkcji związanych z komunikacją odpowiada platforma LIVS firmy Harman. Z kolei osobistą obsługę zapewnia kierowcy Cortana firmy Microsoft, z którą można komunikować się głosem. Przypomni o urodzinach żony i znajdzie jubilera. Dron parkujący z tyłu auta odbierze róże z kwiaciarni, a potem będzie filmował i transmitował na bieżąco twój radosny powrót do domu wszystkim zainteresowanym.
Rinspeed Etos

Etos gra na popularnej nucie jazdy autonomicznej. Technicznie jest mocno stuningowanym BMW i8. Dla Rinspeeda to nie nowina. Wiele jego kreacji ma „szkielet” w postaci seryjnego samochodu. Piszę „kreacji”, ponieważ szef firmy Frank Rinderknecht (rocznik 1955) ma szerokie zainteresowania. Nie chodzi mu tylko o auto, ale także o stosunki z ludźmi i otoczeniem. Stąd biorą się pojazdy, które podejmują odważne eksperymenty i zbliżają się do świata nauki i sztuki.

Fot. Rinspeed

Rinspeed Etos

Etos gra na popularnej nucie jazdy autonomicznej. Technicznie jest mocno stuningowanym BMW i8. Dla Rinspeeda to nie nowina. Wiele jego kreacji ma „szkielet” w postaci seryjnego samochodu. Piszę „kreacji”, ponieważ szef firmy Frank Rinderknecht (rocznik 1955) ma szerokie zainteresowania. Nie chodzi mu tylko o auto, ale także o stosunki z ludźmi i otoczeniem. Stąd biorą się pojazdy, które podejmują odważne eksperymenty i zbliżają się do świata nauki i sztuki.

Fot. Rinspeed

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości