Wszystko
o samochodach

Motocykle / Motocykle

Rodzina Sportsterów

Data publikacji: Autor: Tadeusz Suchomski

Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 883. Od chwili wprowadzenia w 1957 roku, XL Sportstery stały się głównym elementem asortymentu Harleya-Davidsona.

Od chwili wprowadzenia w 1957 roku, XL Sportstery stały się głównym elementem asortymentu Harleya-Davidsona.

 

Pierwszymi wersjami były Ironheads o pojemności 883 cm3 , potem modele stopniowo rozwinęły się do 1200 cm3 , aż wreszcie wprowadzono ich 883 cm3 kuzyna z najmniejszym wariantem silnika V2 Evolution. W chwili obecnej w asortymencie znajduje się pięć modeli. Chociaż stale unowocześniane i udoskonalane, Sportstery posiadały silniki sprzężone ze skrzynią biegów i tworzące integralną całość.Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 883.

 

Sportstery przewidziane są dla początkujących motocyklistów. Ta niczym nie osłonięta, typowo turystyczna konstrukcja ma przyjemny wygląd i swoją prostotą nie przypomina większych krewniaków. Cały motocykl sprowadza się właściwie do wąskiego 2-cylidrowego silnika V, prostej ramy z rur stalowych i wysuniętych do przodu elementów zawieszenia.

 

Najmniejszy znaczy także najtańszy, co jest szczególnie ważne dla niezamożnych wielbicieli tej marki motocykla. Fot. Harleya-Davidson: Model Sportster 1200. Szprychowe koła, płaska kierownica i dyskretny błotnik giną w cieniu wypolerowanego silnika Evolution. Sportster 883 to maszyna dla niezależnych samotników. Po pewnym czasie 883 może się jednak znudzić, dlatego wymyślono model XLH Sportster 1200. Silnik o większej pojemności i mocy 60 KM ma doskonałe osiągi.

 

Sportstery są najmniejszym produktem Harleya-Davidsona. Kosztują mniej jak połowa dużego brata. Szprychowe koła i charakterystyczne krótkie rury wydechowe nadają motocyklowi niepowtarzalny wygląd. Pojedynczy szybkościomierz z lampkami kontrolnymi mocowany jest bezpośrednio do rury kierownicy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Ziomal (gość)

    ja mam wsk i jest lepsza od tego żencha o dziesz ty wyskakujesz może solo na drajwie

  • Michał (gość)

    Z tą turystyczną konstrukcją to lekka przesada. Ciekaw jestem ile Autor przejechał na Sprtsterze. Zbiornik paliwa faktycznie jest tak mały po to, żeby dać odpocząć pośladkom w częstych przerwach na tankowanie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości