Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rodzinne kombi za 20 tys. zł

Marcin Koński
2001 Opel Combo Tour Fot: Opel
2001 Opel Combo Tour Fot: Opel
Powiększająca się rodzina to zjawisko wymagające niemal natychmiastowego zakupu pojemnego samochodu. Osoby dysponujące budżetem 20 tysięcy złotych często poszukują wygodnych i niestety leciwych aut, które okres swojej świetności mają już dawno za sobą. Dlatego też wspólnie z serwisem moto.gratka.pl przedstawiamy 10 propozycji na rodzinne kombi do 20 tysięcy złotych.
10. Opel Combo
2001 Opel Combo Tour Fot: Opel
2001 Opel Combo Tour Fot: Opel

Druga generacja kombivana Opla zadebiutowała na rynku w 2001 roku i powstała na bazie modelu Corsa. Dwa lata później samochód przeszedł face lifting w którym zmieniono przednie światła. Pojemność bagażnika Combo wynosi 560 litrów. W 2011 roku auto zostało zastąpione przez nowy model, który konstrukcyjnie jest bliźniakiem Fiata Doblo. – To nietypowe kombi pojawiło się na rynku po tym, jak Peugeot Partner, Renault Kangoo i Citroen Berlingo odniosły sukces sprzedażowy – komentuje Jędrzej Lenarcik, manager marketingu serwisu moto.gratka.pl.

2001 Opel Combo Tour Fot: Opel
2001 Opel Combo Tour Fot: Opel

Samochód był dostępny z silnikami benzynowymi o pojemności 1,4-litra (90 KM) i 1,6-litra (87 KM). Wśród odmian wysokoprężnych można znaleźć jednostki 1,3-litra (75 KM) i 1,7-litra (65, 75 i 100 KM).Ciekawostką była też odmiana zasilana gazem CNG, którą napędzał silnik 1,6-litra (94 KM). – Najbardziej rekomendowaną jednostką jest diesel 1,7-litra, który charakteryzuje się dużą trwałością oraz zadowalającą mocą – zaznacza Lenarcik.

Niestety pomimo trwałości samochody mają problemy z zaworem ERG i alternatorem. Ponadto często można spotkać się z usterkami centralnego zamka, akumulatora, silniczka wycieraczek czy napędu rozrządu. – Jeśli jednak trafimy na zadbany egzemplarz, to zdecydowaną większością problemów nie powinniśmy się martwić – podkreśla Lenarcik – Ceny aut w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 17 tysięcy złotych.

Opel Combo w serwisie moto.gratka.pl

9. Chevrolet Lacetti Wagon
2004 Chevrolet Lacetti Wagon Fot: Chevrolet
2004 Chevrolet Lacetti Wagon Fot: Chevrolet

Model ten został zaprezentowany w 2004 roku. Początkowo samochód sprzedawano pod nazwą Daewoo, jednak po bankructwie koreańskiej marki schedę w Europie przejął – Chevrolet. Auto jest idealną propozycją dla rodziny z małymi dziećmi – pojemność bagażnika wynosi tu 400 litrów, a kanapa może pomieścić dwa duże foteliki.

Samochód można było doposażyć w jeden z czterech silników – trzech benzynowych o pojemnościach 1.4-litra (95 KM), 1.6-litra (109 KM) i 1.8-litra (122 KM), oraz jednej wysokoprężnej


2004 Chevrolet Lacetti Wagon Fot: Chevrolet
2004 Chevrolet Lacetti Wagon Fot: Chevrolet

2-litrowej (121 KM). Chevrolet produkował też krótką serię specjalną – WTCC+. W tej odmianie turbodoładowany silnik 1.8-litra rozwijał moc 172 KM.

Auto generalnie nie sprawia większych kłopotów użytkownikowi. Niestety jednak zdarzają się egzemplarze, które miewają problemy z uszczelką pod głowicą, czy awariami pompy paliwowej. Poszukujący ekonomicznego pojazdu powinni zdecydować się na najmniejszy silnik benzynowy 1.4-litra, który zużywa około 7,8 l/100 km. Niestety w jego wypadku o dynamicznej jeździe nie może być mowy.

Kierowcy ze sportową żyłką powinni zainteresować się silnikami wysokoprężnymi, które nie zużywają dużych ilości paliwa. Ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 15 tysięcy złotych. Za równowartość otrzymamy auto wyposażone w silnik 1.6-litra, klimatyzację, welurową tapicerkę i pełną elektrykę.

Chevrolet Lacetti Wagon w serwisie moto.gratka.pl

8. Peugeot 207 SW
2008 Peugeot 207 SW Fot: Peugeot
2008 Peugeot 207 SW Fot: Peugeot

Miejskie „lwiątko” zaprezentowano w 2006 roku. Dwa lata później światło dzienne ujrzała odmiana skierowana do małych rodzin. Najważniejszym argumentem jest bagażnik, którego pojemność można łatwo powiększyć z 337 do 923 litrów. Tylna kanapa bez problemu pomieści dwa dziecięce foteliki. – Pod koniec produkcji zaprezentowano rekreacyjną odmianę Outdoor – informuje Lenarcik.

Gama silników różni się od hatchbacka jedynie brakiem najmocniejszej odmiany RC. Podstawową jednostką jest motor 1.4-litra (75, 90 i 95 KM).


2008 Peugeot 207 SW Fot: Peugeot
2008 Peugeot 207 SW Fot: Peugeot

Większy o pojemności 1.6-litra można było spotkać w dwóch odmianach – 120 i 150 KM. Wśród jednostek wysokoprężnych występują silniki 1.4-litra (71 i 92 KM) i 1.6-litra (90 i 109 KM). Najbardziej rekomendowaną jednostką jest podstawowa wersja 1.4-litra o mocy 75 KM, który zadowala się średnim spalaniem poniżej 7 litrów na sto kilometrów.

Silnik ten jest sprawdzony, przez co zapewnia bezproblemową jazdę. Poszukujący sportowej żyłki muszą szukać wśród większych „benzyniaków”. Zalecany interwał przeglądu to 20 tysięcy kilometrów, bądź dwa lata. – Przed zakupem należy jednak zwrócić uwagę na stan elektroniki. Szukający diesli powinni też sprawdzić, czy auto nie ma wycieków oleju _– radzi Lenarcik – _W serwisie moto.gratka.pl ceny tych samochodów rozpoczynają się od niespełna 20 tysięcy złotych.

Peugeot 207 SW w serwisie moto.gratka.pl

7. Citroen Berlingo
2002 Citroen Berlingo Fot: Citroen
2002 Citroen Berlingo Fot: Citroen

Jeden z pierwszych kombivanów na rynku i konstrukcyjny brat bliźniak Peugeota Partnera zadebiutował na rynku w 1996 roku, a 6 lat później auto doczekało się najważniejszego face liftingu. Wtedy to samochód otrzymał nowe reflektory, zderzaki oraz deskę rozdzielczą. W 2006 roku Berlingo otrzymało kolejny lifting w którym zmieniono tylne światła i klamkę drzwi tylnych. Jako rodzinne auto, Berlingo nadaje się jak mało które, ponieważ pojemność bagażnika wynosi tu  aż 624 litry. – Nowy model trafił na rynek w 2008 roku i tak samo jak ten model powstaje równolegle z Partnerem – uzupełnia Lenarcik.


2002 Citroen Berlingo Fot: Citroen
2002 Citroen Berlingo Fot: Citroen

Poszukujący Berlingo mogą natknąć się na odmiany wyposażone w silniki benzynowe o pojemności 1,4-litra (75 KM), 1,6-litra (110 KM) i 1,8-litra (90 KM). Wśród diesli można szukać wersji 1,6-litra (75, 90 i 110 KM), 1,9-litra (71 KM) i 2,0-litra (90 i 115 KM). Najlepszym wyborem będzie wysokoprężna jednostka 1,6-litra, która jest zarówno dynamiczna, jak i oszczędna. Ponadto znalezienie Berlingo z tym silnikiem nie powinno stanowić problemu.

Lista usterek rodzinnego Berlingo jest bardzo długa, jednak powtarzające się w wielu autach problemy stanowią jedynie część tego zbioru. Najczęściej pojawia się awaria pompy wspomagania, oraz złe spasowanie tylnych drzwi. Ponadto samochód miewa awarię elektryki, oświetlenia tablicy rozdzielczej, tylnej belki oraz klamkami w modelach z przed 2008 roku. Auta z ostatnich lat produkcji w serwisie moto.gratka.pl kosztują od 15 tysięcy złotych.

Citroen Berlingo w serwisie moto.gratka.pl

6. Renault Clio Grandtour
2008 Renault Clio Grandtour  Fot: Renault
2008 Renault Clio Grandtour Fot: Renault

Odmiana kombi miejskiego Renault została zaprezentowana na początku 2008 roku. Dzięki przedłużeniu płyty podłogowej udało się uzyskać dodatkowe 24 centymetry długości (Grandtour mierzy 4,2 m), które w całości zostały przyporządkowane bagażnikowi – w tej odmianie pojemność wynosi od 439 do 1277 litrów. – Rok po prezentacji auta przeprowadzono face lifting wszystkich odmian Clio, w tym i kombi – informuje Lenarcik.


2008 Renault Clio Grandtour  Fot: Renault
2008 Renault Clio Grandtour Fot: Renault

Gamę otwiera silnik o pojemności 1.2-litra dostępny jest w wariantach 65, 75, 80 i 101 KM. Większy – 1.4-litra legitymuje się mocą 98 KM, zaś topowy „benzyniak” (1.6-litra) osiąga już 110 KM. Diesel 1.5-litra z rodziny dCi występuje w odmianach 68 i 86 konnych. Najbardziej polecanym wariantem jest jednostka 1.2-litra z turbodoładowaniem (zużycie paliwa na poziomie 6,5-7 litrów na 100 km). Samochód zapewnia bardzo dobrą elastyczność i wystarczającą moc.

Nie warto interesować się słabszym dieslem, który nie radzi sobie z napędzaniem już niemałego auta. – Póki co właściciele nie skarżą się na swoje samochody, jednak można podejrzewać, że problemem Clio może być elektryka, a przy wyższych przebiegach można spodziewać się usterek turbodoładowania – przestrzega Lenarcik – ceny Clio Grandtour w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 18 tysięcy złotych.

Renault Clio Grandtour w serwisie moto.gratka.pl

5. Peugeot Partner
2002 Peugeot Partner Fot: Peugeot
2002 Peugeot Partner Fot: Peugeot

Bliźniak Citroena Berlingo trafił do salonów sprzedaży w 1996 roku, a 6 lat później auto doczekało się poważnego face liftingu, którego efektem jest całkowicie nowy przód i wnętrze. Ten rodzinny kombivan jest w stanie pomieścić aż 634 litry bagażów. – Dopiero po 2002 roku wersje osobowe przestały aż tak bardzo przypominać samochody dostawcze ze względu na poprawę jakości zastosowanych materiałów – tłumaczy Lenarcik – w 2008 roku auto doczekało się następcy.


2002 Peugeot Partner Fot: Peugeot
2002 Peugeot Partner Fot: Peugeot

Gama silników benzynowych ogranicza się do trzech jednostek – 1,4-litra (75 KM), 1,6-litra (110 KM) i 1,8-litra (90 KM). Wśród motorów wysokoprężnych można spotkać silniki 1,6-litra (75 i 90 KM), 1,9-litra (71 KM) i 2,0-litra (90 KM). Najlepszym wyborem będzie jednostka benzynowa 1,6-litra, która jest dużo bardziej trwała od diesli z rodziny HDi. – Poszukujący wersji wysokoprężnych powinni zainteresować się motorem 1,9-litra, który co prawda jest bardzo wolny, ale i wyjątkowo trwały – zaznacza Lenarcik.

Berlingo najczęściej miewa problemy z delikatnym zawieszeniem i kołem pasowym w silnikach HDi. Ponadto słabym punktem samochodu jest elektryka, tarcze hamulcowe i  łuszczący się lakier na plastikach we wnętrzu. Ceny Partnerów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 16,6 tysiąca złotych.

Peugeot Partner w serwisie moto.gratka.pl

4. Skoda Fabia Kombi
2007 Skoda Fabia Kombi Fot: Skoda
2007 Skoda Fabia Kombi Fot: Skoda

Skoda Fabia z nadwoziem kombi zadebiutowała na rynku w 2007. Auto jest dłuższe od hatchbacka o 25,5 centymetra, co najwyraźniej widać to po pojemności bagażnika, który urósł o 180 litrów i w kombi liczy aż 480 litrów. W 2010 roku samochód przeszedł face lifting, który objął atrapę chłodnicy i przednie światła.

Na rynku aut używanych można spotkać jednostki benzynowe o pojemnościach 1,2-litra (60, 70 i 85 KM), 1,4-litra (85 i 180 KM) i 1,6-litra


2007 Skoda Fabia Kombi Fot: Skoda
2007 Skoda Fabia Kombi Fot: Skoda

(105 KM). Wśród jednostek wysokoprężnych występują silniki 1,2-litra (75 KM), 1,4-litra (70 i 80 KM), 1,6-litra (75 i 90 KM) i 1,9-litra (105 KM). Najbardziej rekomendowaną jednostką jest benzynowy motor 1,6-litra, bądź turbodiesel 1,9-litra. Pierwszy zapewnia bardzo dobą dynamikę, drugi zaś oferuje zbliżone osiągi przy gorszej kulturze pracy i zdecydowanie mniejszym apetycie na paliwo.

Skoda Fabia to solidny samochód, który najwięcej traci na drobnych usterkach typu uszkodzonych zaczepach rolety bagażnika, czy uszkodzonych uszczelkach słupka B. Ponadto zdarza się nadmierne przepalanie żarówek wynikające z podwyższonego napięcia układu. Ceny aut w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od niespełna 20 tysięcy złotych.

Skoda Fabia Kombi w serwisie moto.gratka.pl

3. Renault Megane Grandtour
2002 Renault Megane Grandtour Fot: Renault
2002 Renault Megane Grandtour Fot: Renault

Kompaktowe kombi Renault zostało zaprezentowane w 2002 roku. Samochód jest dłuższy od hatchbacka o 29 cm i ma powiększony rozstaw osi o 6 cm, dzięki czemu większy komfort podróżowania mają pasażerowie drugiego rzędu siedzeń. Bagażnik również został odpowiednio powiększony i liczy 520 litrów pojemności. – W 2006 roku auto przeszło face lifting, w którym przeprojektowano przód i tył. Megane Grandtour był produkowany jeszcze przez 3 lata – uzupełnia Lenarcik.


2002 Renault Megane Grandtour Fot: Renault
2002 Renault Megane Grandtour Fot: Renault

Samochód oferowane było z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1,4-litra (90 i 130 KM), 1,6-litra (100, 110 i 112 KM), oraz 2,0-litra (135 i 140 KM) i jednostkami wysokoprężnymi 1,5-litra (80, 85, 101 i 105 KM), 1,9-litra (120 i 130 KM) i 2,0-litra (150 KM). Najbezpieczniejszym zakupem będzie inwestycja w modele wyposażone w benzynowe silniki 1,6-litra, które zapewniają zadowalającą dynamikę i w porównaniu z dieslami są tańsze w utrzymaniu. – Co prawda zużycie paliwa jest wyraźnie wyższe, jednak koszty serwisowania i zakres napraw są zdecydowanie mniejsze – dodaje Lenarcik.

Typowe usterki tej jednostki, to awaria zmiennych faz rozrządu, czy cewki zapłonowej. Diesel zaś miewa problemy z wtryskiwaczami, zaworem ERG, turbosprężarką, kołem dwumasowym, czy filtrem cząstek stałych. – Usterki, które pojawia się bez względu na rodzaj silnika to awaria rozrusznika i czujnika położenia wału – dodaje Lenarcik – ponadto Megane miewa problemy z elektryką i elektroniką. Ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 16 tysięcy złotych.

Renault Megane Grandtour w serwisie moto.gratka.pl

2. Opel Astra Caravan
2004 Opel Astra Caravan Fot: Opel
2004 Opel Astra Caravan Fot: Opel

Odmiana kombi Opla Astry zadebiutowała w salonach sprzedaży w 2005 roku, dwa lata po debiucie hatchbacka. Rok później auto przeszło bardzo delikatny face lifting. Kombi w porównaniu do kompaktu jest dłuższe o 266 mm, zaś rozstaw osi powiększył się o 89 mm. Dzięki temu zabiegowi powiększyła się nieznacznie przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń, zaś pojemność bagażnika wyniosła 500 litrów. W 2012 roku do sprzedaży trafiła kolejna generacja Astry.


2004 Opel Astra Caravan Fot: Opel
2004 Opel Astra Caravan Fot: Opel

Astra Caravan oferowana była z silnikami benzynowymi o pojemnościach 1,4-litra (75 i 90 KM), 1,6-litra (105, 115 i 180 KM), 1,8-litra (125 i 140 KM) i 2,0-litra (170 i 200 KM). Wśród jednostek wysokoprężnych spotkać można jednostki 1,3-litra (90 KM), 1,7-litra (80, 100, 110 i 125 KM), oraz 1,9-litra (100, 101, 120 i 150 KM). Najbardziej optymalnym silnikiem będzie jednostka benzynowa 1,6-litra (115 KM), oraz wysokoprężny motor o pojemności 1,9-litra (120 KM). Oba warianty zadowalają wystarczającą dynamiką i akceptowalnym zużyciem paliwa.

Największym problemem diesla jest koło dwumasowe i delikatne sprzęgło. Należy również sprawdzić stan filtra cząstek stałych, któremu ciągła jazda miejska bardzo szkodzi. Bez względu na rodzaj zasilanej jednostki dość wrażliwym podzespołem jest zawór ERG. Zdarzają się również problemy z układem wtryskowym. Ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 19,5 tysiąca złotych.

Opel Astra Caravan w serwisie moto.gratka.pl

1. Ford Focus SW
2008 Ford Focus SW Fot: Ford
2008 Ford Focus SW Fot: Ford

Kompaktowe kombi trafiło do sprzedaży w 2005 roku. Auto musiało konkurować nie tylko z Volkswagenem Golfem, czy Oplem Astrą. Ford doprowadził do wewnętrznej rywalizacji modelu SW z C-MAX-em, który co prawda jest trochę wyższy od klasycznego kombi, jednak znacznie krótszy. Pojemność bagażnika wynosi 482 litry, co pozwala na zabranie ekwipunku dla czteroosobowej rodziny. – W 2008 roku auto przeszło facelifting w którym zmieniono zderzaki i


2007 Skoda Fabia Kombi Fot: Skoda
2007 Skoda Fabia Kombi Fot: Skoda

światła, a dwa lata później na rynek weszła trzecia generacja Focusa – dodaje Lenarcik.

Gama silników przedstawia się następująco: 1.4-litra (80 KM), 1.6-litra (100 i 115 KM), 1.8-litra (125 KM) i 2.0-litra (145 KM). Wśród jednostek wysokoprężnych wyróżnia się silniki 1.6-litra (90 lub 109 KM), 1.8-litra (115 KM) i 2.0-litra (110 i 136 KM). Najbardziej polecane silniki wysokoprężne, to słabsze odmiany 1.6-litra (spalanie – 5,4 l/100 km). Silniki te są trwałe, ale mogą psuć się turbiny, wtryskiwacze, czy elektryczne pompy wspomagania. – _Co ciekawe odmiany benzynowe mają hydrauliczne wspomaganie, dlatego warto poszukać silników 1.6-litra, które zużywają około 7,7 l/100 km. Ford oferuje przyzwoity okres między przeglądowy, który wynosi 20 tysięcy km _ – informuje Lenarcik.

Jednostki te będą trwalsze, jednak nie tolerują one LPG. Ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od niespełna 15,5 tysiąca złotych. – _Trzeba wystrzegać się aut poflotowych, które były nadmiernie eksploatowane _– kończy manager marketingu serwisu moto.gratka.pl.

Ford Focus SW w serwisie moto.gratka.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty