Rolls-Royce otworzy salon w Warszawie

(kr)
Rolls-Royce Ghost Series II / Fot. Rolls-Royce
Rolls-Royce Ghost Series II / Fot. Rolls-Royce
Ubiegłoroczny sukces Rolls-Royce'a w Polsce sprawił, że luksusowa marka poinformowała o planach otwarciu salonu w Warszawie. Inwestycję zaplanowano na trzeci kwartał tego roku.
Rolls-Royce Ghost Series II / Fot. Rolls-Royce
Rolls-Royce Ghost Series II / Fot. Rolls-Royce

Rolls-Royce jest obecny w Polsce od 2013 roku. 2014 rok, który był pierwszym pełnym rokiem działalności Rolls-Royce Motor Cars Warszawa przyniósł tak ogromny sukces, że marka zdecydowała się na podjęcie kolejnej inwestycji. Będzie nią otwarcie salonu w Warszawie.

- To dobra decyzja. Brak salonu zawsze powoduje, że klienci szukają samochodów za granicą. W Polsce jest zainteresowanie nie tylko Rolls-Roycem, lecz także innymi markami tego segmentu - twierdzi prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Jego zdaniem decyzja marki na pewno nie jest przypadkowa.

- Tego typu działania zawsze są poprzedzone naprawdę dogłębnymi badaniami. Pamiętajmy, że takie przedsięwzięcie pociąga za sobą ogromne wydatki, dlatego na początku trzeba dokonać porządnej analizy rynku - mówi Drzewiecki.

Przedstawiciele Rolls Royce Motor Cars Warszawa potwierdzili informacje o inwestycji zaplanowanej na trzeci kwartał tego roku. Salon powstanie na terenie dealerstwa Auto Fus przy ulicy Ostrobramskiej. Decyzję podjęto przede wszystkim po sukcesie modeli Ghost Series II oraz Wraith, a w salonie dostępne będą wszystkie auta marki.

Pytanie, czy warszawski salon znajdzie wystarczającą liczbę klientów?

- Skoro Rolls-Royce podjął taką decyzję, to musi mieć pewność, że przyniesie ona zyski. Klientami salonu będą moim zdaniem głównie zamożni przedsiębiorcy. Pamiętajmy jednak, że jest to rynek niszowy, więc sprzedaż może wynieść kilka, maksymalnie kilkanaście aut rocznie - uważa prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.

Sukces Rolls-Royce'a może skusić firmę do otworzenia kolejnych salonów w Polsce.

- Wszystko zależy od wyników badań, przeprowadzonych na zlecenie marki. Wydaje mi się, że np. taki Kraków nie byłby dobrym miejscem na otworzenie salonu. Co innego np. Dolny Śląsk, gdzie zainteresowanie tego typu samochodami jest moim zdaniem wyższe - przyznaje Drzewiecki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty