Romet gotowy na motocyklowy boom

(ip)
Fot, Romet
Fot, Romet
W najbliższych miesiącach sprzedaż motocykli z silnikami o pojemności do 125 cm3 może wzrosnąć nawet o ponad 20% - prognozuje Romet, największy polski producent skuterów i motocykli. To efekt zmiany prawa, dzięki której takim motocyklem będą mogły kierować osoby posiadające co najmniej 3 lata prawo jazdy kategorii B. Według statystyk PZPM w latach 2009-2013, motocykle 125 cm3 stanowiły od 24,2% do 34,7% procent sprzedaży wszystkich motocykli – popularność tej kategorii pojazdów ograniczał fakt, iż do ich prowadzenia niezbędne było posiadanie prawa jazdy kategorii A1 lub wyższej.
Fot, Romet
Fot, Romet

Prezydent RP podpisał nowelizację Ustawy z dnia 26 czerwca 2014 r. o zmianie ustawy o kierujących pojazdami – nowe prawo wejdzie w życie w połowie sierpnia 2014. Nowelizacja wprowadza wiele zmian związanych m.in. z egzaminowaniem na prawo jazdy, jednak najbardziej oczekiwaną z nich jest właśnie umożliwienie kierowania motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg osobom posiadającym prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat.

Wzrost dzięki nowelizacji

Zdaniem ekspertów z firmy Romet, wprowadzenie nowych przepisów powinno stymulująco wpłynąć na rynek  motocykli w Polsce – firma spodziewa się, że w najbliższych miesiącach ich sprzedaż może wzrosnąć nawet o 20% (będzie to oznaczało największy wzrost sprzedaży od kilku lat). Przedstawiciele Rometa - lidera rynku motocykli w pojemności 125 cm3 - sądzą, że to właśnie ich firma będzie głównym beneficjentem tego trendu.

 „Doświadczenie eksportowe i silna pozycja na rynku w Polsce zdecydowanie pozwolą Rometowi zaproponować najszerszą i sprawdzoną ofertę 125-tek. W pojemności 125 cm3 mamy najszerszy asortyment na rynku polskim. W związku z wejściem nowej ustawy przewidujemy, że zainteresowanie mniejszymi motocyklami będzie rosło i jesteśmy na ten wzrost popytu przygotowani, zarówno produkcyjnie, jak i sprzedażowo, dzięki dobrze rozwiniętej sieci franczyzowej” – wyjaśnia Agnieszka Starzyk, Dyrektor Romet Motors.

Dla kogo 125 cm3?

Kto będzie kupował takie motocykle? Zdaniem ekspertów, zainteresują się nimi przede wszystkimi mieszkańcy miast, szukający alternatywy dla transportu miejskiego i chcący uniknąć korków. „Zmiany przepisów były potrzebne, ponieważ poruszanie się skuterem o pojemności 50 cm3 nie było wystarczające, aby sprawnie poruszać się w mieście m.in. na drogach szybkiego ruchu. Tego typu przepisy sprawdziły się w wielu europejskich miastach. Obserwujemy tam zdecydowanie lepszą kondycję rynku jednośladów. Coraz więcej ludzi korzysta ze skuterów podczas codziennych dojazdów do pracy, czego efektem są m.in. mniejsze korki w centrach miast” – tłumaczy Agnieszka Starzyk.

Aktualnie Romet posiada w ofercie kilkanaście modeli motocykli o pojemności 125ccm, które spełniają kryteria nowej ustawy – to m.in. kultowy Ogar Caffe, Retro 7 125, Maxi 125 oraz White City 125, jednak firma przygotowuje rozszerzenie oferty w tym zakresie o zaskakujące i nowatorskie projekty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty