W przeciwieństwie do Genewy, która gości motoryzacyjne nowości co roku,
IAA Frankfurt (Internationale Automobil Ausstellung), czyli największa impreza motoryzacyjna w Europie, obywa się co dwa lata, na przemian z targami w Paryżu. Poprzednią edycję tej imprezy (2009 rok) odwiedziło w sumie około 850 tys. osób. To wprawdzie wynik gorszy niż ten z targów w roku 2007, jednak trzeba dodać, że od tego czasu koniunktura w światowej branży motoryzacyjnej stała się o wiele trudniejsza. Z tego też powodu organizatorzy spodziewają się, że tegoroczny salon odwiedzi około 750 tys. osób.
Zgodnie z zapowiedziami producenci przedstawią kilkadziesiąt światowych i europejskich premier oraz zaprezentują wizje pojazdów, którymi będziemy podróżować za kilka, a nawet kilkanaście lat. Z najbardziej oczekiwanych premier wypada wymienić debiut nowego Fiata Pandy, który zastąpi na rynku bardzo udany model wytwarzany przez fabrykę w Tychach. Jak wiadomo, włoski koncern już wcześniej podjął decyzję, że miejscem produkcji nowej generacji będzie fabryka Mirafiori we Włoszech. Dotychczasowy model ma być jednak obecny na rynku, dopóki będzie się cieszył zainteresowaniem klientów.
Spore zainteresowanie na stoisku firmy Kia wzbudził model GT Concept, który, jeżeli tylko wejdzie do produkcji w tej wersji, ma szansę na powodzenie w nowym dla tego producenta, segmencie sportowych aut, typu coupe. Ciekawie prezentują się także trzydrzwiowa odmiana Rio i dobrze znany w Polsce Soul po face liftingu. Polskim akcentem na stoisku koreańskiej firmy jest wyczynowy model Picanto, przygotowany w naszym kraju do wyścigowego pucharu, planowanego na przyszły sezon.
Mercedes pokazuje we Frankfurcie m.in. SLS-a w wersji Roadster, MINI model Coupe, a Mitsubishi niewielkie, miejskie autko. Jest jeszcze Volkswagen z całą gama odmian nowego Beetle’a i długo oczekiwaną premierą malucha o nazwie Up! Jest też Lancia z modelami skonstruowanymi przez… Chryslera, oraz wieli innych nowości, które będziemy na bieżąco przedstawiać na Motofaktach.
Odbywający się już po raz 64. salon samochodowy we Frankfurcie rozpoczął dniami prasowymi, natomiast oficjalne rozpoczęcie imprezy dla publiczności będzie miało miejsce w środę 15 września. Targi potrwają do 27 września i będą otwarte codziennie od godz. 9.00 do 19.00. Bilety wstępu w dni powszednie kosztują 13 euro, a w weekend 15 euro. Przygotowano także ulgowe wejściówki w cenie 7,50 euro.
Zdjęcia z pierwszego dnia Salonu Motoryzacyjnego
:
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?