Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36474 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Ruszyła produkcja Hondy Civic Tourer

Data publikacji: Autor: źródło: mototarget.pl

Honda Civic Tourer - produkcja  Fot: Honda 12 grudnia tego roku pracownicy brytyjskiej fabryki Hondy w Swindon świętowali rozpoczęcie seryjnej produkcji nowego Civica Tourer. Ceremonię poprowadzili przedstawiciele zespołu kierownictwa wyższego szczebla, którzy podziękowali pracownikom fabryki, członkom europejskiego teamu badawczo-rozwojowego oraz dostawcom Hondy za ciężką pracę i wkład w stworzenie tego wyjątkowego europejskiego modelu.

Manabu Nishimae, prezes europejskiego oddziału Hondy i dyrektor ds. operacyjnych, powiedział: „Honda Civic Tourer podkreśla Honda Civic Tourer - produkcja  Fot: Hondaambicje, energię, umiejętności i uporczywość w dążeniu do celu naszych pracowników. Model ten został zaprojektowany, opracowany i przetestowany w Europie, dlatego jest doskonałym świadectwem kompetencji europejskiego zespołu Hondy”.

Adrian Killham, główny inżynier nowego modelu, dodał: „Tourer może się pochwalić największym bagażnikiem w klasie, emisją CO2 wynoszącą zaledwie 99 g/km oraz niepowtarzalną, elegancką stylizacją nadwozia, która zyskała uznanie w oczach przedstawicieli mediów już w momencie premiery modelu koncepcyjnego podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie”.

Honda Civic Tourer pojawi się w europejskich salonach sprzedaży na początku 2014 roku. W gamie jednostek napędowych oferowane są dwa silniki: benzynowy 1,8 i-VTEC oraz wysokoprężny 1,6 i-DTEC. Nowy diesel to pierwsza w Europie jednostka z serii Earth Dreams Technology, odznaczająca się niskim zużyciem paliwa, wysoką mocą oraz doskonałymi osiągami. Ten lekki silnik produkuje 120 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10,1 sekundy. Jednocześnie, średnie spalanie wynosi 3,8 l/100 km - dzięki czemu na pełnym zbiorniku paliwa można przejechać aż 1 315 kilometrów - a emisja CO2 oscyluje w granicach zaledwie 99 g/km.

Civic Tourer jest najniższym i najbardziej kompaktowym autem kombi w segmencie, mimo to oferuje rekordową pojemność bagażnika wynoszącą 624 litry (siedzenia w standardowej pozycji, do linii wyznaczanej przez roletę bagażnika). Co więcej, dzięki zastosowaniu opracowanego przez Hondę systemu Magic Seats tylne siedzenia można złożyć, uzyskując płaską powierzchnię ładunkową, i zwiększyć tym samym pojemność bagażnika do 1668 litrów (do linii dachu).

Honda Civic Tourer - produkcja  Fot: Honda

Honda Civic Tourer - produkcja Fot: Honda

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bryan (gość)

    Piękne funkcjonalne auto do normalnej jazdy również w idealnej do jazdy ECO-DRIVEVINGU. Nie mało kosztuje w full wypas, ale warto wybulić (z tego co wiem poprawiono w eliminacji dużej podsterowności w stosunku do Civica - przetestuję po nowym roku).

  • matias21 (gość)

    najbardziej poraża wybór jednostek napędowych jest ich tyle, że nie wiedziałbym którą wybrać :)

  • K2v (gość)

    Największy bagażnik to nic dziwnego... Trochę prześmiewczo, ale z góry zaznaczam że jestem mimo wszystko zakochany w obecnej generacji civica (9). 1) widzieliście Civic Tourer z boku? Gdzie on ma linię szyb i roletę? POD DACHEM to nic dziwnego że pojemność bagażnika jest rekordowa. 2) pewnie tak samo jak hatchback nie ma zapasówki, przez co ma niżej podłogę to i miejsce na bagaż jest większe. 3) ktoś już nim próbował cofać bez czujników parkowania? Proponuję go jako samochód dla zdających prawojazdy. Oszczędność da środowiska była by niezrównana, nikt by nie zdał tego egzaminu. Nie wiem jak kombi, ale moim zdaniem, jako inżyniera i ojca rodziny, Civic IX to najlepszy hatchback na rynku. Kupowałem ostatnio samochód i próbowałem wszystkiego w dość wygodnych wersjach. Mój ojciec tego nie rozumie, bo nie próbował. Spróbujcie sami.

  • K2v (gość)

    matias21 ty pewnie jeździsz mercedesem klasy S z silnikiem od Cinquecento. To oczywiste że wycofali silniki które są słabe. To jest HONDA czyli powiedzmy dobra średnia. A do tego Civic to samochód który zobowiązuje jeśli chodzi o moc. Jechałem 1,4 benzyną ostatnio i był to bodaj jedyny 1,4 którym można było jeździć jako hatchbackiem - nawet moja żona to potwierdziła, a ma lekką nogę. Oferta pozostałych firm to nie nadaje się nawet dla emerytów i powinna mieć w papierach wpisane: ZAKAZ WYPRZEDZANIA - samochód tylko do miasta. Kombi jest pewnie cięższe i to bardzo rozsądne posunięcie ze strony Hondy iż wycofała silniki które były by zarzynane przez użytkowników. (o silnikach turbo nie mówię).

  • bryan (gość)

    Do@K2v-opisywałem na forum m.in.oIX-ce.Dla mnie żaden problem z braku słabej czy żadnej widoczności(nie dla mnie kamera cofania,to nie dla wygody tylko kiepskim kierowcom na poziomie moherowych babć,he,he).Wygrałem z kolegą zakład o to,że przejadę tyłem"na łosia"z zakrytym lusterkiem wstecznym,zasłoniętymi bocznymi tylnymi szybami i zasłoniętą całą tylną klapę nie przetrącając kartonowe pudła(kupił dla mnie pełen baku paliwa).De factoOD TEGO SĄlusterka nie odPARADY(akurat wCivicu są dobre lusterka choć prawy mógł być nieco lepiej"zogniskowany",ale można to zrobić we własnym zakresie i tu różnie diagności na to zwracają uwagę).Pokutuje na samą myśl o tym iż w"grobowcu"(przyszłe miejsca aku w roli hybry)pod główną podłogą nie mieści się koło zapasowe a dojazdowe ponoć tak choć nie jestem do końca pewien wTourerze). Silnik1.4słabiutki,1.8wystarczający a z turbo podchodziłbym ostrożnie oprócz tego diesel trzymam się z daleka.Nie wiadomo czy będzie2.0benzyna bez turbo na rynekUE.Pozdrawiam

  • Adam (gość)

    Mnie w Civiku brakuje przede wszystkim sensownej i mocnej benzynówki. Nie lubie diesli a silnik 1,8 142 KM z Hanki jest po prostu za słaby. Na wysokich obrotach daje radę ale jak trzeba depnąć od dołu to masakra jest. Trzeba japońcom coś ok. 2 litry z turbinką (tak 180-220 KM - choćby jak 2,0 TFSI z VW, albo TCe z Renault) i będzie OK.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Honda Civic zdjęcia

Honda Civic dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda Civic Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł