Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Rynek motoryzacyjny. Trudności ze sprzedażą aut w Europie

Data publikacji: Autor: Stanisław Rochowicz

Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w całej Unii zanotowano spadek rejestracji nowych samochodów za pierwsze półrocze (rok do roku) o 38,1%, a w czerwcu o 22,3% (również rok do roku).

Fot. 123rf Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w całej Unii zanotowano spadek rejestracji nowych samochodów za pierwsze półrocze (rok do roku) o 38,1%, a w czerwcu o 22,3% (również rok do roku).

W czerwcu 2020 r. liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w UE wyniosła 949 722 sztuk, co oznacza spadek o 22,3% w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku, kiedy sprzedano 1 222 942 samochody. Oznacza to niewielką poprawę w stosunku do maja 2020 r., kiedy odnotowano spadek o 52,3% w całej Unii Europejskiej. Mimo, że salony podjęły ponownie działalność po zniesieniu wcześniejszych restrykcji blokujących (wskutek pandemii koronawirusa), popyt w ostatnim miesiącu nie w pełni się odbudował.

Zobacz także: TOP 10 sposobów na mniejsze spalanie

Wszystkie rynki UE nadal odnotowywały znaczące spadki w czerwcu, przy czym Francja (+ 1,2%) była jedynym wyjątkiem od tej reguły. Można to wyjaśnić wprowadzonymi w niej, nowymi zachętami ekonomicznymi do stymulowania sprzedaży niskoemisyjnych pojazdów, które zostały wprowadzone przez rząd francuski na początku czerwca. Na pozostałych głównych rynkach samochodowych w ostatnim miesiącu odnotowano dwucyfrowe spadki: w Hiszpanii (-36,7%), Niemczech (-32,3%) i Włoszech (-23,1%).

W pierwszej połowie 2020 r. popyt w UE na nowe samochody osobowe skurczył się o 38,1%, w wyniku czterech kolejnych miesięcy bezprecedensowych spadków w całym regionie. Wśród czterech głównych unijnych rynkach w br., Hiszpania odnotowała najgłębszy spadek (-50,9%), a następnie Włochy (-46,1%), Francja (-38,6%) i Niemcy (-34,5%).

Zobacz także: Dwa modele Fiata w nowej odsłonie

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mariusz (gość)

    Wpływ na to miał pewnie bardzo słaby marzec i kwiecień. Ale wczoraj czytałem, że od czerwca sprzedaż zaczęła wracać na swoje tory. Słyszałem nawet, że ludzie zaczęli trochę odwracać się od aut z importu i wolą te z polskich salonów, bo pewniejsze. I bardzo dobrze, przecież np. takie auta po kontraktach leasingowych to jest mega fajna sprawa. Auto serwisowane w ASO, z gwarancją przebiegu i najczęściej dobrze wyposażone. To chyba dużo lepsza rekomendacja niż Auto z Niemiec, którym żona jeździła tylko do sklepu.

  • artstn (gość)

    Może wirus przypomniał, że nie trzeba bez przerwy zmieniać samochodów a może nawet da się żyć i bez? Nie dobijać środowiska, nie nabijać kont miliarderom i przemieszczać się w sposób korzystny dla własnego zdrowia i kondycji psychofizycznej?

  • OBSERWATOR CEN (gość)

    KONCERNY MAJĄ PROBLEMY ZE SPRZEDAŻĄ AUT ? ZOBACZ CO ROBI Z CENAMI TOYOTA POLAND...OD 01.01. 2020 R.DO MAJA 2020 R. PODNIOSŁA DWUKROTNIE CENY NA SWOJE AUTA A TERAZ W REKLAMIE PRÓBUJE SZUKAĆ JELENI NA AUTA ! ,,DLACZEGO W TOYOCIE TAK TANIO...." NIE JEST TANIO PATRZĄC NA CENNIK 2019 ! DODATKOWO ZAMIAST OBNIŻYĆ AKCYZĘ O 50 % TJ. DO 9,3 % , TOYOTA OBNIŻYŁA TYLKO O 7,3 % ! NIE DAJCIE SIĘ OSZUKIWAĆ TEMU KONCERNOWI !!!

  • facet (gość)

    Nie ukrywam że korona trochę pokrzyżowała mi plany i poczekam z zakupem auta na wyprzedaże rocznika. Chodzi na mną nowa rav4 zobaczymy po ile będzie chodzić na przełomie nowego roku

  • Ryszard (gość)

    spadek sprzedaży ,ceny w górę i się wyrównało na wyprzedażach jelenie kupią

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości