Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S17 robi się nierówna. Tak twierdzą kierowcy

Artur Jurkowski (AIP)
Fot. Małgorzata Genca
Fot. Małgorzata Genca
- Proszę zainteresować się zapadającym fragmentem jezdni w dolinie Ciemięgi oraz rozpadającym się pierwszym odcinkiem S17 pomiędzy węzłem Kurów a węzłem Jastków. Odcinek ten ma już ubytki w jezdni, koleiny, a jezdnia posiada uskoki w miejscach obiektów inżynieryjnych - poinformował Czytelnik Kuriera Lubelskiego.
Fot. Małgorzata Genca
Fot. Małgorzata Genca

Odcinek ekspresówki w dolinie Ciemięgi został oddany do użytku niepełna rok temu. Pozostały fragment, od Kurowa do Bogucina, jest nieco starszy, kierowcy korzystają z niego od końca maja 2013 r.

- Przy przejeździe z Kurowa do Bogucina trochę buja autem. Ale chyba nie bardziej niż było to zaraz po otwarciu drogi - oceniał pan Radosław, który kilka razy w tygodniu przejeżdża tym odcinkiem S17. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że stale kontroluje stan ekspresówki.

- W okresie gwarancyjnym każda inwestycja jest poddawana wnikliwym badaniom i ocenie. Wszystkie stwierdzone usterki, w tym m.in. dotyczące jezdni, jak i otoczenia drogi, są zgłaszane wykonawcy do usunięcia - mówił Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA. Czy są ubytki w jezdni na odcinku między Kurowem a Bogucinem?

- Proszę autora listu o podanie dokładnych lokalizacji, w których występują ubytki. Droga jest kilka razy dziennie patrolowana i nie mamy sygnałów o ubytkach - przekonywał Nalewajko. GDDKiA potwierdza natomiast kłopoty z jezdnią w dolinie Ciemięgi. Chodzi o fragment ekspresówki prowadzący w kierunku Warszawy.

- Pojawiło się obniżenie przy przejściu z mostu na nasyp. Takie zjawisko ma prawo występować. Stan nawierzchni jest monitorowany i zostaną pojęte działania naprawcze - dodawał Nalewajko. Z jezdnią ekspresówki w dolinie Ciemięgi były olbrzymie problemy tuż po jej wybudowaniu. Jesienią 2013 r. po zakończeniu prac drogowych okazało się, że nasyp, po którym przebiega S17, zaczął osiadać bardziej niż zakładano. Jezdnia obniżyła się o 30 cm. Normy przewidywały - 14 cm. Fragment o długości ok. 240 metrów został rozebrany i wybudowany na nowo.

- Obecnie stwierdzone obniżenie nie dotyczy miejsca, które było naprawiane - podkreślał Krzysztof Nalewajko. Budowa odcinka S17 od Kurowa do Bogucina o długości 23,7 km kosztowała 785 ml zł, od Bogucina do starej "siedemnastki" (7,7 km) - 415 mln zł.

                                                                                         Źródło: Kurier Lubelski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty