Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36373 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Saab 9-3 SportSedan 1,8 t Vector

Data publikacji: Autor: Jacek Dobkowski

 Nowa generacja Saaba 9-3, w podstawowej wersji, jest czterodrzwiowym sedanem. Zachowała kilka oryginalnych rozwiązań i bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.

 

Saab 9-3 poprzedniej generacji był hatchbackiem,
trzy- lub pięciodrzwiowym, albo kabrioletem. Obecnie
9-3 to sedan, niedługo wejdzie do sprzedaży kabrio
Fot. Eugeniusz Rudzki

Umówmy się od razu - przez bezpieczeństwo rozumiemy przede wszystkim wszelkie elementy mające zapobiegać wypadkom. Ale nawet jeżeli dojdzie do nieszczęścia, jadący Saabem 9-3 też mogą liczyć na najlepszą ochronę. Mały Saab jako pierwszy nie-Mercedes i nie-Renault uzyskał maksymalne pięć gwiazdek w teście zderzeniowym organizacji EuroNCAP.

 

Skrętny tył
Płyta podłogowa została przejęta z Opla Vectry C, ale Saab ustawił zawieszenie po swojemu. I słusznie, dlaczego nabywcy prestiżowych Saabów, mają mieć podwozie takie samo jak posiadacze Vectr? Gwoli prawdy, Vectra to też czołówka segmentu D, klasy średniej, pod względem prowadzenia.

W szwedzkim aucie pojawiło się skrętne zawieszenie tylnej osi nazwane ReAxs. Samoistne skręcanie się tylnych kół pozwala na wirażach na łatwiejsze utrzymywanie zamierzonego toru. Dzięki temu na długich, szybko pokonywanych łukach kierowca czuje się prawie jak w BMW, które jest przecież tylnonapędowe. Tylna oś Saaba pomaga w takiej jeździe.

 

Wygaszacz
Na bezpieczeństwo składa się wiele - pozornie - drobiazgów. A więc ukształtowanie foteli pozwalające na wygodne połykanie setek kilometrów, logiczne rozplanowanie dźwigni i przycisków na desce rozdzielczej, widoczność z miejsca kierowcy, kultura pracy klimatyzacji. Pod tymi względami 9-3 nie daje powodów do krytyki. Osobę nie obeznaną ze szwedzkim autami może wpierw zdziwić mnóstwo przycisków na kokpicie. Już po kilkunastu kilometrach można się do tego przyzwyczaić. Odkryjemy, że obsługa tej całej klawiatury przychodzi z łatwością.

Nieoceniony nocą jest wygaszacz podświetlenia wskaźników Night Panel. Rozświetlony pozostaje tylko prędkościomierz. Dzięki systemowi Profiler możemy wybrać, czy cała skala, czy tylko do 140 km/h. Jeżeli kierowca powinien o czymś wiedzieć (przekroczył obroty silnika, kończy się paliwo itp.), odpowiedni wskaźnik zostaje samoczynnie uruchomiony i oświetlony.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Saab 9-3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Saab 9-3 Cena