Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37265 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Saab 9-3

Data publikacji: Autor: (LM)

 Prestiżowy, bezpieczny, szybki - to najczęściej kojarzone z saabem 9-3 przymiotniki

Saab 9-3 do polskich salonów sprzedaży trafił na początku 1998 roku. Auto przejęło linię nadwozia, oczywiście z pewnymi zmianami, od swojego poprzednika - modelu 900. Auto pozostawało w ofercie szwedzkiej firmy aż do ubiegłego roku, kiedy to na rynek wprowadzono zupełnie nowy model oznaczony jako 9-3 sportsedan.

Saab zapewnia swoim pasażerom bardzo wysoki poziom zarówno komfortu, jak i bezpieczeństwa. Na przednich fotelach podróżuje się bardzo wygodnie, nieco ciaśniej jest na tylnej kanapie, do której dodatkowo w wersji trzydrzwiowej dostęp nie jest najłatwiejszy. Jak zawsze wzorowo dopracowano ergonomię. Co prawda kokpit wygląda trochę, jak pulpit sterowniczy samolotu, ale po drobnej wprawie bez problemu można się we wszystkim połapać. Dowodem na dbałość o klientów jest bezpieczeństwo; strefy kontrolowanego zgniotu, wzmocnienia boczne i poduszki powietrzne to elementy standardowe.

Domeną saabów są mocne silniki, często z turbiną; w modelu 9-3 pracują jednostki benzynowe o mocy od 130 do 225 KM. Dla oszczędnych kierowców przewidziano silnik wysokoprężny 2.2 TID o mocy 125 KM.

Modele z motorami benzynowymi wyprodukowane przed 2001 r. obowiązkowo muszą odwiedzać serwis w celu przeprowadzenia przeglądu technicznego co 10 tys. km, nowsze auta - co 15 tys. km. W przypadku diesli okresy pomiędzy przeglądami wynoszą 15 tys. km dla aut wyprodukowanych przez wrześniem 2000 roku i 20 tys. km dla nowszych pojazdów. Do napędu rozrządu we wszystkich silnikach wykorzystano łańcuchy.

Na rynku pojazdów używanych saaby 9-3 są poszukiwanym towarem. Za zadbany egzemplarz z 1998 roku trzeba zapłacić ok. 40 tys. zł.

Orientacyjne ceny części zamiennych w ASO - ceny dla modelu 93 2.0t (150 KM) z 2001 roku
klocki hamulcowe - 300 zł;
tarcza hamulcowa przednia (1 szt.) - 350 zł;
amortyzator przedni (1 szt.) - 520 zł;
amortyzator tylny (1 szt.) - 300 zł;
tłumik końcowy - 1.160 zł;
reflektor przedni - 890 zł;
maska silnika - 2.100 zł;
szyba czołowa - 1.200 zł;
filtr oleju - 36 zł;
filtr powietrza - 75 zł.

O modelu 9-3 mówi
Grzegorz Patałąg, kierownik serwisu w ASO Saaba w Mysłowicach:
- Jest to bardzo mało awaryjny i niezawodny samochód trzeba jednak pamiętać o kilku zasadach. Przede wszystkim nie warto wykonywać jakichkolwiek napraw poza autoryzowaną stacją obsługi. Są to pojazdy dość mocno skomplikowane i podczas każdej naprawy trzeba postępować według ściśle określonej procedury. Nawet oryginalna część, zamontowana jednak w niewłaściwy sposób, może szybko ulec ponownej awarii.

W przypadku aut wyposażonych w turbodoładowane silniki należy pamiętać, aby stosować tylko oleje w pełni syntetyczne. Z pojazdami takimi trzeba również umiejętnie się obchodzić; zanim zaczniemy mocno naciskać na gaz, jednostka musi być rozgrzana, zaś po ostrej jeździe, przed wyłączeniem silnika, turbinę należy schłodzić pozwalając motorowi przez 1-2 minuty popracować na wolnych obrotach.

Zalety
- wygoda i bezpieczeństwo
- dobra dynamika
- wysoki poziom niezawodności
- prestiżowy charakter

Wady
- drogie części zamienne
- dość wysokie spalanie w autach z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi
- ograniczona liczba aut na giełdach

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Saab 9-3 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Saab 9-3 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Saab 9-3 Cena