Wszystko
o samochodach

Aktualności / Imprezy

Salon samochodowy Genewa 2002

Data publikacji: Autor: Piotr Myszor

 Tegoroczny salon samochodowy w Genewie zdominowały premiery luksusowych aut.

Najbardziej obleganymi miejscami podczas dni prasowych były: stoisko Volkswagena, gdzie prezentowano phaetona i czarna szyba, za którą ukryto maybacha. Widzowie z uwagą wpatrywali się w smugi świateł, które co chwilę wydobywały z mroku zarys nadwozia i przedni reflektor maybacha.

Maybach to marka luksusowych niemieckich aut z początku XX wieku, którą DaimlerChrysler wskrzesił, jako najbardziej luksusową w koncernie. Zdjęcia samochodu już co prawda pokazano, ale na bliższe spotkanie z nową luksusową limuzyną jest jeszcze zbyt wcześnie. Na razie pokazano nowy silnik maybachów - ponad pięciolitrową jednostkę V12 o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 900 Nm! W skład superluksusowego wyposażenia wejdą np. tylne fotele z automatycznie wysuwanymi podnóżkami, dzięki, którym przekształcą się w wygodne leżanki.

Volkswagen phaeton jest wewnątrz wykończony jak najbardziej luksusowe auta. Ciekawostką jest brak kratek nawiewowych w desce rozdzielczej. Ich rolę spełniają liczne szczeliny w desce rozdzielczej i tylnej części auta, która mają zapewnić przewiew bez przeciągu. Tylne fotele są elektrycznie regulowane, łącznie z zagłówkami. W zależności od potrzeb wszystkie fotele można podgrzewać lub chłodzić. Elektrycznie sterowane jest także położenie kierownicy, sztywność amortyzatorów i wysokość zawieszenia.

Obok tych dwu aut zaprezentowano nowego bentleya arnage R, auto z klasy do której phaeton i maybach aspirują. Wśród luksusowych nowości był też mercedes CLK, w którym stylistom udało się niemal doskonale połączyć dynamikę i elegancję.
Wśród nieco mniejszych aut ciekawość wzbudzały zwłaszcza: volvo XC90, pierwszy SUV szwedzkiego koncernu, kia sorrento, nowa rodzina mazdy 6 oraz opel vectra.

W samochodowej stylistyce nadal królują pakowne nadwozia. Nawet małe auta muszą mieć jak największe i najbardziej funkcjonalne wnętrza. Pojawia się nowy rodzaj auta. Potężne terenowce, które najpierw nieco zmniejszono i wygładzono, tworząc typ SUV, maleją dalej. Tym razem pojawiają się miejskie samochody, które mają pozwalać na weekendowe wypady poza system asfaltowych dróg. Można nazwać je chyba tak jak jeden z pokazywanych w Genewie prototypów Toyoty - UUV (urban utility vehicle). Ford fusion oraz prototypowe modele: nissan yanya i toyota UUV mają wielkość zbliżoną do aut segmentu B. Zaprezentowane wcześniej suzuki ignis i renault kangoo także mogą chyba być uważane za auta należące do tego nowego segmentu rynku.
Wśród małych aut dominowały azjatyckie nowości: daewoo kalos w dwóch wersjach nadwozia, hyundai getz i nowa wersja suzuki alto.

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości