Salon samochodowy Genewa 2015. Audi R8 [galeria]

źródło: mototarget.pl
Audi R8 / Fot. Audi
Audi R8 / Fot. Audi
Koncern z Ingolstadt w Genewie prezentuje drugą generację Audi R8. Takie same jak w dotychczasowym modelu są wymiary – nowe R8 ma 4,42 m długości. Co zatem zmieniono?
Audi R8 / Fot. Audi
Audi R8 / Fot. Audi

Znakiem rozpoznawczym samochodu są standardowo montowane reflektory diodowe. By zapewnić jeszcze większe pole widzenia i większą moc reflektorów, auto można opcjonalnie wyposażyć w laserowe światła drogowe, a wraz z nimi w przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Z tyłu pojazdu kierunkowskazy takie montowane są seryjnie.

Wszystkie wskaźniki i zegary nowego Audi virtual cockpit są cyfrowe. Najważniejsze przyciski odpowiadające za ich obsługę, tzw. satelity, umieszczono na kierownicy, po dwóch jej stronach. We wnętrzu pojazdu kierowca czuje się jak w samochodzie wyścigowym. Pokrętła obsługi klimatyzacji wyglądają jakby unosiły się w powietrzu i podkreślają lekkość panelu obsługi. System nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch to element wyposażenia seryjnego.

Audi R8 / Fot. Audi
Audi R8 / Fot. Audi

Silnik 5.2 FSI dostępny jest w dwóch wersjach: pierwsza ma 540 KM, natomiast druga 610 KM. Topowa wersja modelu, ze startu zatrzymanego do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy, a jej maksymalna prędkość wynosi 330 km/h. Dźwięk wolnossącego V10, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 560 Nm, jest teraz pełniejszy i ostrzejszy. Moc silnika trafia na jezdnię za pośrednictwem siedmiobiegowej, automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni S tronic i stałego napędu na cztery koła quattro. W ekstremalnych przypadkach, nawet 100% mocy może trafić na oś przednią lub na oś tylną. Tryb „performance” systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select umożliwia dopasowanie najważniejszych parametrów dynamiki jazdy do współczynnika oporu toczenia.

Masa topowej wersji R8 V10 plus to tylko 1454 kg. Mimo bogatego wyposażenia dodatkowego i większej sztywności, nowe Audi R8 jest nawet o 50 kg lżejsze od poprzednika. Mały ciężar i optymalny rozkład obciążenia między osiami to zasługa wielomateriałowej karoserii Audi Space Frame (ASF).

Nowe Audi R8 powstaje w nowo wybudowanym zakładzie produkcyjnym spółki quattro GmbH zlokalizowanym na terenie strefy przemysłowej „Böllinger Höfe“ niedaleko fabryki w Neckarsulm.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty