Wszystko
o samochodach

Aktualności / Imprezy

Salon samochodowy w Paryżu otwarty!

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Fot. PER Tegoroczny Mondial Automobile trwa od 23 września do 10 października. W Paryżu lepiej nie pokazywać się bez nowości.

W Paryżu lepiej nie pokazywać się bez nowości. Stolica światowej mody, również samochodowej, nie toleruje wypranych i odprasowanych kreacji. Dlatego wielu producentów zachowuje najświeższe modele na jesienną wystawę. Fot. PER

 

Niektóre przestają być tajemnicą dopiero w dniu oficjalnej premiery. O innych jest głośno znacznie wcześniej. Porsche nie tylko chwali się zdjęciami nowej „dziewięćset jedenastki”, ale podaje nawet dane na temat jej osiągów. Szybsza Fot. Porsche: O nowym Porsche 911 wszystko by³o ju¿ wiadomo przed salonem w Pary¿u. Carrera S rozpêdza siê do „setki” w ci±gu 4,8 sekundy i osi±ga 293 km/h. Carrera S rozpędza się do „setki” w ciągu 4,8 sekundy i osiąga 293 km/h. Zwykła Carrera jest „aż” o 8 km/h wolniejsza. Bardziej wstrzemięźliwi są Włosi. Nowe Ferrari F 430 przed wystawą znano tylko z komputerowej symulacji, a atmosferę podgrzewały suche informacje techniczne. Prędkość maksymalna: 315 km/h, czas rozpędzania 0-100 km/h: 4 sekundy, czas zmiany przełożenia w sześciobiegowej skrzyni: 0,15 sekundy. Silnik V8 ma moc 490 KM. Jeden koń mechaniczny ma do rozruszania zaledwie 2,8 kg auta. Tyle samo, co w Peugeocie 907.

 Fot. Peugeot: Francuzi próbuj± zepsuæ opiniê Mercedesowi SLR. Drapie¿ny Peugeot 907, na razie w postaci auta studyjnego, ma 12 cylindrów i 500 KM mocy.

Tu skaczący koń, tam ryczący lew. Lecz wymowa podobna. Francuzi próbują zepsuć opinię Mercedesowi SLR. Ich drapieżne coupe ma 12 cylindrów i 500 KM. Klasyczny, długi przód i szeroki wlot powietrza tną atmosferę równie skutecznie, co dziób ozdobiony trójramienną gwiazdą.

 

Tymczasem Stuttgart łapie chwilę oddechu. Po genewskim, piorunującym CLS inżynierowie wpadli w wakacyjny nastrój i przemyśleli koncepcję auta zmiksowanego z dużych kawałków minivana i kombi, przyprawionych szczyptą sedana i solidną łyżką sportowego coupe. Efektem są Mercedesy Sport Tourer w odmianach Vision R i Vision B. Ten pierwszy to elegant, bywalec siłowni z Fot. Mercedes-Benz: Pojazdy studyjne prezentuje równie¿ Mercedes-Benz. Vision R i Vision B byæ mo¿e wyznaczaj± stylistyczne wzorce przysz³ych aut tego producenta. bogatym wnętrzem z drewna i aluminium i silnikiem V6 o mocy 218 KM. Drugi chodzi na aerobik, a z czterech cylindrów wyciska 140 KM. Obydwa są zwolennikami zdrowej diety. Zarówno silnik V6, jak i rzędowa „czwórka” to ekonomiczne diesle spełniające normy emisji spalin Euro 4. Auta noszą się w nowym lakierze o niespotykanym dotąd blasku i odcieniu. Tak przynajmniej twierdzi producent. Poczekamy, zobaczymy.

 

Wiadomo już natomiast na co stać malutkiego Peugeota 1007. To kolejny krok od vana do... Właśnie, dokąd? Są już minivany, mikrovany, a nowy Peugeot to prawie „nanovan”: dwoje drzwi na czterech kółkach. Drzwi są przesuwane, a bagażnik można powiększyć do 364 l. Tapicerkę można dobrać do nastroju. Łatwe do wymiany panele są dostępne w 12 kolorach. „Tysiąc siódemka” choć Fot. Ford: Mo¿e jedna z najwa¿niejszych premier paryskiego salonu – Ford Focus II generacji. praktyczna, zmienną jest. Menedżerowie mają nadzieję, że przypadnie do gustu nie tylko paryżankom.

 

Francuskim eksperymentom z dystansem przyglądają się Japończycy. Nowa Mazda 5 ma chłodny, zachowawczy styl. Jedyną istotną innowacją jest aranżacja wnętrza. Sześć osób może siedzieć w dwu rzędach siedzeń, a siódma w dodatkowym fotelu w bagażniku.

Fot. Seat: To nie Seat Altea – to nowe Toledo.
Samochody służą zarabianiu pieniędzy i z punktu widzenia producenta podążanie znanym szlakiem często bywa lepsze niż szukanie nowych ścieżek. Dlatego wielki sukces Forda – Focus w nowym wcieleniu niewiele się zmieni. Tak samo odnowione Audi A4, które również debiutuje nad Sekwaną.

 

Czy jest złoty środek między ewolucją, a rewolucją? Odpowiedź przynoszą Suzuki Swift, Seat Toledo II i Citroen C4. Mamy do czynienia z autami, które łatwo zaklasyfikować. Niemniej każde z nich wzbogacone jest egzotycznym rysem. Sportowym u Swifta, awangardowym w C4, niepokojącym w Toledo. Paryż zaakceptuje wszystko. Lecz co wybiorą klienci?

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości