Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Samochód demonstracyjny Blaupunkta

Data publikacji: Autor: (WIB)

Na dość niezwykłe rozwiązanie reklamowe zdecydowała się firma Blaupunkt, która na swój samochód demonstracyjny wybrała amerykańskiego krążownika szos.

Na dość niezwykłe rozwiązanie zdecydowała się firma Blaupunkt, producent samochodowego sprzętu audio. Na swój samochód demonstracyjny wybrała amerykańskiego krążownika szos - Buicka Centurion z 1973 roku.
Jest to jedyny egzemplarz tego auta w naszym kraju.

Trzeba przyznać, że auto robi ogromne wrażenie. Fakt, że samochód jest jedynym w Polsce niezbyt nas dziwi. Auto produkowano bardzo krótko - jedynie przez trzy lata, od 1971 do 1973 roku. Do wyboru były wersje sedan, dwudrzwiowe coupe i kabriolet. I właśnie ten ostatni model jest najnowszym autem promującym wyroby Blaupunkta. I, paradoksalnie, jest zarejestrowany jako zabytek i znajduje się w ewidencji pojazdów zabytkowych Automobilklubu Śląskiego.

Przez trzy lata produkcji z taśmy zjechało 10 296 takich aut. Pod maską Buicka znajduje się silnik o pojemności 5734 cm sześc. o mocy 128 kW. Auto może rozpędzić się do 190 km/h. Jeszcze bardziej imponujące są rozmiary auta - 5,7 m długości, ponad 2 m szerokości.

Podczas projektowania systemu audio głównym założeniem było utrzymanie oryginalnego charakteru samochodu. Dlatego głośniki zabudowano tylko w drzwiach i bagażniku. W fabrycznym miejscu na radioodtwarzacz umieszczono radioodbiornik Blaupunkta z lat 70. W schowku znalazło się miejsce na 10-płytową zmieniarkę płyt CD. Sercem systemu jest jednak nowoczesny radioodtwarzacz serii SkyLine - San Francisco CD70 umieszczony w bagażniku. Z wnętrza auta można sterować nim przy pomocy pilota. W bagażniku umieszczono cztery subwoofery Velocity w zamkniętych obudowach, w podłodze ukryto pięć dwukanałowych wzmacniaczy Velocity VR2100. W drzwiach zainstalowano po dwa komplety głośników Velocity VRX130 i VRX170 z pasywnymi zwrotnicami. Głośniki wysokotonowe umieszczono w przednich słupkach.

Fabryczny akumulator nie poradziłby sobie z ogromnym poborem mocy, zastąpiono go więc baterią żelową. Zabudowę wykonała Klinika Dźwięku z Warszawy, prace montażowe zajęły 440 godzin.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości