Wszystko
o samochodach

Przepisy / Aktualności

Samochód elektryczny. Rząd chce dopłacić do zakupu auta

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Lucyna Nenow Obecnie o wsparcie na zakup pojazdów z napędem alternatywnym występować mogą jedynie przedsiębiorcy i jednostki samorządu terytorialnego. Ma się to jednak zmienić.

Projekt zmian w sprawie cen prądu zakłada dopłaty do zakupu samochodów z napędem elektrycznym i wodorowym. Pieniądze mają pochodzić ze specjalnego funduszu i będą mogły z nich skorzystać osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej.

Wsparcie dla osób fizycznych bez działalności gospodarczej udzielane będzie na wniosek, do momentu wyczerpania puli przewidzianej dla tego działania na dany rok.

Szczegółowe warunki udzielania i rozliczania dotacji dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej określi minister energii w drodze rozporządzenia.

Zobacz także: Samochód przyszłości w Warszawie

Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA) podało, że w I kwartale br. w Polsce zostało sprzedanych 620 nowych samochodów z napędem elektrycznym: 413 auta w pełni elektryczne (+177%) oraz 207 hybryd plug-in (+5,6%). Natomiast wolumen sprzedaży pozwolił Polsce zająć dopiero 14. miejsce w Unii Europejskiej. Pierwszą trójkę tworzą kolejno Niemcy, Wielka Brytania oraz Francja – w każdym z tych krajów w ciągu trzech pierwszych miesięcy br. zostało sprzedanych ponad 14 tys. aut elektrycznych.

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • luke (gość)

    Zwolnić z VAT i pozwolić na wpisanie jako koszt uzyskania dochodu w PIT. Więcej nie trzeba

  • kier (gość)

    Nowy Nissan Leaf to wydatek min. 160 000zł w podstawowej wersji. Rząd musiałby dopłacić sporo żeby sprzedaż wzrosła i przeciętny Kowalski mógł się zastanawiać czy taki zakup byłby dla niego opłacalny. To nie na polskie realia jeszcze takie samochody, widać to po obecnej sprzedaży. Jeśli nowy samochód elektryczny kosztowałby 60-80tys. to wtedy można by się zastanowić (nawet Renault Zoe to koszt ponad 130tys.), a tak na elektryki mogą sobie pozwolić najbogatsi w kraju i firmy które szukają kosztów. Przeciętny Kowalski nie kupi takiego samochodu, bo taniej go wyjdzie kupno i utrzymanie (remonty, naprawy, paliwo) spalinowego samochodu w porównaniu z elektrykiem.

  • gość (gość)

    I jak zwykle zwykły Kowalski nie kupi , tylko może być za słupa dla bogatego . Prawdziwa nibylandia. Jak powiedział w "Krzyżakach" dziwny kraj dziwne obyczaje (było:pogański kraj ,pogańskie obyczaje) , to dla tych którzy mają najwięcej do powiedzenia na temat pisowni itp.

  • PiSmaczyna się rozgalopował (gość)

    Projekt dopłat do beznadziejnych samochodów przysparzających smog z węgla do tego prądu i to w czasach gdy wracamy do trzeciego stopnia zasilania ( POczarnobyle nie pamiętają?) poprostu puste rozwiązania jak PiSmacze łby.

  • 100 lat (gość)

    Shit za 150tys o zasięgu 120 km w lecie, a dopłata ile wyniesie? 5000zł? Farsa i tyle. Volvo XC90 T5 hybryda kosztuje ok 400-450 tysięcy zł, a zasięg na samym silniku elektrycznym ma 50km. Przecież to jaja jak berety. Za 100 lat może i będzie technologia produkcji elektryków o rozsądnym zasięgu w rozsądnej cenie, bo cena Tesli 700tys to też żart.

  • Gosciu (gość)

    Gościu model 3 tesli kosztuje 200 a nie 700

  • Idiota dwa komenty wyzej (gość)

    Ta, widział hybrydę czy elektryka jak świnia gwiazdy, kia niro zaraz całkowity elektryk na rynku w sprzedaży 450-600k na ładowaniu to nawet przyzwoity zasięg, polecam, a doplaty nawet za granica sa wielkości 5-9 tysi euro, prosze tym razem przeliczyć ile bedzie w Polsce bo o takich sumach bedzie mowa i byla nawet gdzie na elektrowozie...:)

  • remi (gość)

    Lepiej wyszłoby zwolnić z podatku auta niskoemisyjne w tym hybrydy, sam od dłuższego czasu jeżdżę auris hybrydową. Fakt, że służbowa, ale lepsze rozwiązanie jak elektryki

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości