Wszystko
o samochodach

Porady / Warto wiedzieć

Samochód jak nowy

Data publikacji: Autor: Przemysław Pepla

Fot: Przemysław Pepla Rysy, drobne wgniecenia czy pęknięcia plastikowych elementów, to zmora wielu posiadaczy aut. Okazuje się jednak, że naprawa takich uszkodzeń nie musi oznaczać wizyty u lakiernika i blacharza. Z pomocą przychodzą zakłady świadczące usługi typu Smart Repair i Auto Detailing

Nowe samochody przykuwają wzrok przede wszystkim dzięki nienagannej kondycji powłoki lakierniczej, którą została pokryta ich Fot: Przemysław Peplakaroseria. Niestety, z biegiem czasu auto traci swój pierwotny blask. Takie czynniki jak np. promienie słoneczne, szczotki myjni automatycznych, odpryski lakieru czy otarcia parkingowe w znacznym stopniu wpływają na spadek atrakcyjności samochodu.
Dotychczas najpopularniejszym sposobem przywrócenia autu pierwotnego wyglądu było lakierowanie całych elementów, bez względu na wielkość uszkodzenia. Z kolei wgniecenia lub głębsze rysy naprawiano przy użyciu popularnej „szpachli”. Istnieje jednak znacznie prostszy, mniej inwazyjny i przede wszystkim tańszy sposób renowacji pojazdu, czyli Smart Repair.

Termin ten jest skrótem od Small and Medium Area Repair Technologies i określa specyficzną technologię napraw estetycznych uszkodzeń pojazdów. Jedną z firm, która zajmuje się takimi usługami, jest ogólnopolska sieć serwisów „S-Plus”. – Tym, co charakteryzuje Smart Repair, to krótki czas wykonania oraz minimalizowanie obszaru naprawy. W zależności od uszkodzenia, przywrócenie stanu pierwotnego zajmuje zaledwie kilka godzin, a nie dni, jak to ma miejsce w przypadku lakierowania całych elementów. Ponadto, ograniczając obszar naprawy, nie powodujemy zwiększenia warstwy lakieru na całym elemencie, jak również sąsiadujących – wyjaśnia Piotr Wagner, menedżer salonu S-Plus Warszawa Mokotów, który zlokalizowany jest przy ul. Domaniewskiej 48.

Fot: Przemysław PeplaUsługi te skierowane są do wszystkich, którzy chcą przywrócić blask swoim pojazdom, bez względu na wiek auta. – Nasza oferta skierowana jest nie tylko do właścicieli samochodów. Realizujemy także zlecenia naprawy elementów motocykli, quadów, a nawet łodzi motorowych czy helikopterów! – mówi menedżer salonu S-Plus Mokotów, będącego filią oddziału S-Plus Bielany przy ul. Oczapowskiego 15. – Jedynym ograniczeniem jest skala uszkodzeń. Odmawiamy tylko w przypadku zniszczeń o wyjątkowo dużej powierzchni. W naprawach typu Smart Repair chodzi bowiem o to, by usunąć uszkodzenia przy możliwie jak najmniejszej ingerencji w powłokę lakierniczą całego elementu – dodaje.

Ale katalog usług S-Plus nie ogranicza się jedynie do napraw karoserii. – Poza renowacją lakieru, zajmujemy się także naprawą pękniętych zderzaków oraz elementów plastikowych, jak również usuwaniem niewielkich pęknięć na szybach, czyli tzw. „pajączków”. Dużą popularnością cieszą się naprawy wnętrz pojazdów, zwłaszcza renowacja tapicerek, zarówno skórzanych, jak i materiałowych. Naszym klientom proponujemy także usługę ozonowania wnętrza, dzięki której pozbywamy się z kabiny przykrych zapachów – tłumaczy Piotr Wagner. – Nasza oferta skierowana jest także do osób, które chcą po prostu odnowić powłokę lakierniczą swojego auta oraz zabezpieczyć ją przed uszkodzeniami. Dla nich przygotowaliśmy usługi z zakresu Auto Detailing. Ich celem jest nie tylko utrzymanie standardowej czystości, lecz także podniesienie walorów estetycznych i użytkowych pojazdu. Stosowane przez nas technologie pozwalają na usunięcie większości śladów dotychczasowej eksploatacji, przedłużając ich żywotność, a także zwiększając wartość rynkową, która ułatwia ewentualną sprzedaż pojazdu – mówi menedżer salonu S-Plus Warszawa Mokotów.

„Odświeżenie" auta nie musi być drogie
W przypadku widocznej na zdjęciach Toyoty Avensis, gdzie naprawy wymagały 3 elementy, koszt usługi wyniósł 1088 zł brutto. Klienci najczęściej chcą usunięcia otarć powłoki lakierniczej. W takich sytuacjach ceny naprawy zaczynają się już od 395 zł. Popularnością cieszy się także polerowanie całego auta i w zależności od jego wymiarów, koszty wahają się od 600 do 1100 zł.

Przed W trakcie Po
Fot: Przemysław Pepla Fot: Przemysław Pepla Fot: Przemysław Pepla
Tylni zderzak - przed Fot: Przemysław Pepla Tylni zderzak -  w trakcieFot: Przemysław Pepla Tylni zderzak -  poFot: Przemysław Pepla
Listwa boczna - przed Fot: Przemysław Pepla   Listwa boczna - po Fot: Przemysław Pepla

Fot: Przemysław Pepla

Piotr Wagner Menedżer salonu S-Plus Warszawa Mokotów: Usługi Smart Repair i Auto Detailing to nowość na naszym rynku. Jednak z każdym miesiącem stają się one coraz popularniejsze. Ich największymi zaletami są: szybki czas realizacji, zachowanie oryginalnego stanu lakieru i niejednokrotnie podwyższenie wartości pojazdu. Estetyka oraz wygląd zewnętrzny stanowi nawet 30% wartości całego auta. To świetna alternatywa dla stosowanych dotychczas napraw blacharskich i lakierniczych.

Fot: Przemysław Pepla

Fot: Przemysław Pepla

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • assalut (gość)

    prawda jest taka że s-plus to taki macdonalds - coś oferuje ale jest to niestety kiepskiej jakości

  • scand (gość)

    "Otarcie powloki lakierniczej-ceny zaczynają się od 395 złotych"- za takie pieniądze(min. 395 zeta) polakieruje uszkodzony element i to przyzwoicie nawet autoryzowany zakład blacharsko- lakierniczy,szczególnie w sytuacji,gdy klient płaci z własnej kieszeni,a nie z ubezpieczenia.

  • lordofchaos (gość)

    takie picovanie to chyba ktros robi jak sprzedaje autko bo innego povodu to nie vidze - ale jak vidzialem takie "pseudo idealne" uzyvane autko to robilem natychmiast v tyl zvrot ;-)

  • anty-drobnomieszczanin (gość)

    jeżeli drobne rysy, drobne pęknięcia i wgniecenia to "zmora" to znaczy ze kogoś dopadła choroba drobnomieszczańskości..a "styl" wielu niby-eleganckich limuzyn w pełni to potwierdza

  • boldenol (gość)

    Kpina z klientów detaling ten pan chyba nie ma pojęcia o tym a ich s-salony to partacze, krętacze i mają czelność wypisywać takie wspaniałe rzeczy jakie to rzekomo działają - auto odebrałem mokre, nieumyte po 3 tygodniach !!! bo fachowiec ma L4 , skóry nie tknięte bo nie mają pigmentu!!! skandal!! OMIJAć

  • Kierowca (gość)

    Najlepiej Im wychodzi...reklama....

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości