Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37253 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Samochód rodzinny, który mało pali? Oto jak wypadł w naszym teście Ford Kuga!

Data publikacji: Autor: Artykuł powstał przy współpracy z marką Ford

Ford Kuga 

W każdym przypadku silnik tego samochodu rodzinnego jest łączony z napędem na wszystkie koła. Dzięki niemu granica asfaltu nie będzie granicą możliwości odkrywania nieznanego terenu podczas podróży.

Przyspieszenie 0-100 km/h (w wersji z manualną skrzynią biegów) wynoszące 9,2 s sprawi, że dynamiczny start spod świateł nie będzie żadnym problemem.

Fot. Motofakty.pl Rozważając zakup auta rodzinnego, nietrudno wskazać cechy, którymi taki samochód powinien się wyróżniać. Z drugiej strony, trudno znaleźć auto, które w 100% spełniałoby owe założenia. Dlatego w większości przypadków trzeba iść na kompromis. A może nie trzeba?

Wspólne podróże to jeden z najlepszych sposobów na jednoczenie rodziny i zarażanie młodego pokolenia ciekawością do świata. Zarówno wycieczki w odległe zakątki Europy, jak i odkrywanie trudniej dostępnych miejsc w bliższej okolicy, prawie zawsze zostawiają po sobie wyjątkowe wspomnienia. Aby z każdego wyjazdu wracać z uśmiechem na ustach, potrzebne jest odpowiednie auto. Odpowiednie, to znaczy jakie?

Ford Kuga 

W każdym przypadku silnik tego samochodu rodzinnego jest łączony z napędem na wszystkie koła. Dzięki niemu granica asfaltu nie będzie granicą możliwości odkrywania nieznanego terenu podczas podróży.

Przyspieszenie 0-100 km/h (w wersji z manualną skrzynią biegów) wynoszące 9,2 s sprawi, że dynamiczny start spod świateł nie będzie żadnym problemem.

Fot. Motofakty.plNie ma nic gorszego niż podróżowanie w ciasnym wnętrzu, na niewygodnych fotelach, w otaczającym, intensywnym hałasie. A gdy za taki brak komfortu płacimy dużo podczas tankowania na stacji benzynowej, frustracja wzrasta. Po pierwsze - trudno czerpać z nich przyjemność. Po drugie - efektywne i rozsądne zarządzanie rodzinnym budżetem dla wielu jest zdecydowanym priorytetem.

Biorąc pod uwagę powyższe kryteria, wiodącą propozycją na rynku nowych samochodów rodzinnych jest Ford Kuga. Obecna w sprzedaży, druga generacja tego kompaktowego SUV-a to lider w swojej klasie pod względem przestronności.

Samochód rodzinny musi być przestronny

W mierzącym nieco ponad 4,5 m długości nadwoziu wygospodarowano wygodne miejsce dla pięciu osób oraz przynajmniej 406 l na ich bagaż (456 l w przypadku rezygnacji z koła zapasowego). Przynajmniej, bo za sprawą dzielonej tylnej kanapy, jego przestrzeń można łatwo powiększyć. Ale to nie wszystko.

W dalekiej podróży równie ważne będzie wyposażenie wnętrza. Zależnie od wybranej wersji, Kuga może mieć na pokładzie funkcjonalne stoliki w oparciach przednich foteli, a kąt nachylenia oparcia drugiego rzędu siedzeń można regulować.

Ford Kuga 

W każdym przypadku silnik tego samochodu rodzinnego jest łączony z napędem na wszystkie koła. Dzięki niemu granica asfaltu nie będzie granicą możliwości odkrywania nieznanego terenu podczas podróży.

Przyspieszenie 0-100 km/h (w wersji z manualną skrzynią biegów) wynoszące 9,2 s sprawi, że dynamiczny start spod świateł nie będzie żadnym problemem.

Fot. Motofakty.plPanoramiczny, szklany dach pozwoli podziwiać piękne krajobrazy podczas podróży górskimi drogami, a na co dzień zapewni więcej światła we wnętrzu.

Samochód rodzinny musi być bezpieczny

Nie mniej ważne w samochodzie rodzinnym są systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. W tej kwestii Kuga również ma się czym pochwalić.

Dzięki adaptacyjnym reflektorom ksenonowym dostosowującym wiązkę światła do ukształtowania drogi, nocna podróż będzie bezpieczniejsza.

Jak jeszcze Ford Kuga dba o nasze bezpieczeństwo?

  • układ automatycznego parkowania Active Park Assist wyręczy kierowcę w kłopotliwym manewrowaniu w ciasnych miejscach,
  •  system monitorujący martwe pole w lusterkach (Blind Spot Information),
  • układ ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego (Cross Traffic Alert) przyda się zarówno podczas jazdy autostradowej, jak i w miejskiej dżungli. 

Samochód rodzinny musi być tani

No dobrze, a co z oszczędnością? Panuje pogląd, że SUV-y z racji swoich gabarytów oraz dużej powierzchni czołowej są autami zużywającymi mnóstwo paliwa. Warto jednak przyjrzeć się gamie silnikowej samochodu rodzinnego Forda Kugi i przeanalizować dane dotyczące zużycia paliwa liczone w cyklu WLTP.

  • Najoszczędniejszy silnik wysokoprężny 1.5 TDCi generujący 120 KM jest także mistrzem oszczędności. Średnio zużywa zaledwie 5,2 l/100 km, a poza miastem nawet pół litra mniej! Takich wyników nie osiągają niektóre klasyczne kompakty. Pamiętajmy, że w przypadku Kugi mamy do czynienia z przestronnym, rodzinnym samochodem typu SUV.
  • Kolejny w hierarchii diesel ma 2 litry pojemności i o 30 KM więcej od jednostki podstawowej. Nie przeszkadza mu to zużywać średnio jedynie 5,4-5,9 l/100 km (w zależności od wyposażenia).
  • Topowy, 180-konny motor wysokoprężny jest równie oszczędny. Potrzebuje średnio zaledwie 6,1-7,2 l/100 km.


Zwolennicy motorów benzynowych także nie powinni narzekać. Do ich dyspozycji producent oddaje jednostki 1.5 Ecoboost ze spektrum mocy od 120 do 182 KM. Także w ich przypadku zużycie paliwa jest podobne do klasycznego kompakta. 7,3-7,4 l w cyklu pozamiejskim w przypadku najmocniejszego, 176-konnego motoru łączonego z automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła trudno uznać za zły wynik.

Tak niskie wyniki są możliwe m.in. dzięki seryjnie montowanemu systemowi stop&start. Wyłącza on silnik, np. w czasie postoju przed czerwonym światłem. Inżynierowie dopracowali również aerodynamikę auta. Aerodynamikę, która wpływa nie tylko na zużycie paliwa, ale i na poziom hałasu we wnętrzu - ten w Fordzie Kuga jest wyjątkowo niski, nawet przy prędkościach autostradowych. Dodatkowo warto zaznaczyć, że cena 79.900 zł nowego rodzinnego samochodu, to wcale nie tak dużo. Kompaktowy SUV dostępny jest teraz z 5-letnią / 100 000 km ochroną gwarancyjną (2 lata gwarancji i 3 kolejne lata Programu Ford Protect) oraz promocyjnym ubezpieczeniem w wysokości 2,99 proc. wartości pojazdu.

Samochód rodzinny musi mieć kilka bajerów

Ford Kuga 

W każdym przypadku silnik tego samochodu rodzinnego jest łączony z napędem na wszystkie koła. Dzięki niemu granica asfaltu nie będzie granicą możliwości odkrywania nieznanego terenu podczas podróży.

Przyspieszenie 0-100 km/h (w wersji z manualną skrzynią biegów) wynoszące 9,2 s sprawi, że dynamiczny start spod świateł nie będzie żadnym problemem.

Fot. Motofakty.plW każdym przypadku silnik tego samochodu rodzinnego jest łączony z napędem na wszystkie koła. Dzięki niemu granica asfaltu nie będzie granicą możliwości odkrywania nieznanego terenu podczas podróży.

Przyspieszenie 0-100 km/h (w wersji z manualną skrzynią biegów) wynoszące 9,2 s sprawi, że dynamiczny start spod świateł nie będzie żadnym problemem.

W trasie dużo ważniejsza jest jednak elastyczność. Tutaj dzięki potężnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 400 Nm i jego dostępności przy zaledwie 2000 obr/min nie będziesz nigdy więcej musiał stresować się podczas wyprzedzania, nawet podróżując z kompletem pasażerów i bagażu.

Kuga prowadzi się przy tym jak zwykłe auto osobowe. Zachowanie w zakrętach jest neutralne, zawieszenie stosunkowo sztywne, ale sprężyste. Układ kierowniczy daje dobrą informację zwrotną z przednich kół.

Warto wspomnieć też, że Ford oferuje mnóstwo oryginalnych akcesoriów. Dzięki nim łatwo można podnieść wartość użytkową auta podczas rodzinnych wyjazdów. W katalogu dostępne są:

  •  bagażniki dachowe i systemy montowane na haku,
  •  osłony przestrzeni bagażowej,
  • przegroda oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej, dzięki której bezpiecznie przewieziesz np. swojego psa.

Rodzinny charakter Kugi widać w każdym calu. Producent dostarcza solidnych dowodów na to, że ten rodzinny samochód jest solidny i jednocześnie oszczędny. To co, jedziemy?
 

Wszystko, co warto wiedzieć o nowym Fordzie Kuga

Pojemny samochód miejski? Zobacz, jak Ford Kuga wypada na testach redakcji

Jak wybrać miejski samochód, którym pojedziesz na rodzinne wakacje? Rodzina z Białołęki testowała Forda Kuga!

Ford Kuga 

W każdym przypadku silnik tego samochodu rodzinnego jest łączony z napędem na wszystkie koła. Dzięki niemu granica asfaltu nie będzie granicą możliwości odkrywania nieznanego terenu podczas podróży.

Przyspieszenie 0-100 km/h (w wersji z manualną skrzynią biegów) wynoszące 9,2 s sprawi, że dynamiczny start spod świateł nie będzie żadnym problemem.

Fot. Motofakty.pl

Ford Kuga

W każdym przypadku silnik tego samochodu rodzinnego jest łączony z napędem na wszystkie koła. Dzięki niemu granica asfaltu nie będzie granicą możliwości odkrywania nieznanego terenu podczas podróży.

Przyspieszenie 0-100 km/h (w wersji z manualną skrzynią biegów) wynoszące 9,2 s sprawi, że dynamiczny start spod świateł nie będzie żadnym problemem.

Fot. Motofakty.pl

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Tomek (gość)

    A skąd taka cena? W cenniku jest 20.000 drożej

  • kain (gość)

    Dobrze ,że jest zaznaczone ,że autorem i (sponsorem ) jest Ford-chyba ,że żagiel mu wstawicie?To może ktoś się utrzyma w tych wartościach-

  • clovek (gość)

    Samochód rodzinny który mało pali to aktualnie rav4 biorąc pod uwagę suvy

  • Piotr (gość)

    To jest auto 4 osobowe nie da się podróżować w5 osób środkowe oparcie z tyłu to decha

  • Tadek (gość)

    Pełno tego reklamowego śmiecia i tu i na jutubie z kugą. O co kaman?

  • lio (gość)

    Jednak na rodzinne auto to jest on za mały. trzy osoby nie miałyby z tyłu zbyt komfortowo. U nas dobrez sprawdza się rexton 2.2 w dieslu z prawie dwa razy większym bagażnikiem, bo 784l ma.

  • mirek (gość)

    Chrysler Voyager pali 20 litrów taniego LPG...czyli 40zł na 100km to jak 8 litrów lichej Benzyny

  • Fikier (gość)

    Hahaha, silnik 180 KM AT pali średnio , przy jeździe podmiejskiej i po średniej wielkości mieście 200 tys - 10,1 l/ 100 km. W Warszawa to chyba dojdzie do 14

  • Ojciec trójki dzieci (gość)

    Rzadko który SUV jest autem rodzinnym . Kuga jest dla rodziny 2+1. Dla większych - z fordów polecam Tourneo Connect, najlepiej wersja Grand. Ogólnie - lepszy jest kombivan niż SUV - w tych samych pieniądzach dużo większa przestrzeń ładunkowa.

  • sławek (gość)

    Piszę to wszędzie to nie rodzinny SUV to zabawka dla żony na zakupy . Ciągłe awarie i kłopoty . Po trzech Fordach ten badziew Kuga mnie dobił . Przejechałem nią 20 tys . trzy razy wymieniałem niepotrzebnie olej tylko dla tego bo dolały wtryski paliwa do oleju komputer tak chciał a serwis zarobił dobre . Dwa razy czyściłem DPF , wspomaganie kicha , alternator , zawieszenie przód , maska skacze przy 100 km/h jak by miała się oderwać . Lakier to jakiś rowerowy akryl . Zawieszenie to porażka , odradzam zakupu . Całego samochodu nie da się zmodernizować . Przejechałem 500 km Hondą CRV bajka w prowadzeniu Kuga to klamot .

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Ford Kuga zdjęcia

Ford Kuga dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ford Kuga opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Ford Kuga Cena

Części dla marki Ford

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

656 zł