Samochód używany. TOP 10 najmniej kosztownych marek w naprawie

Mariusz Michalak
Fot. Newspress
Fot. Newspress
Brytyjska firma ubezpieczeniowa Warranty Direct opublikowała raport dotyczący kosztów eksploatacji popularnych modeli samochodów. Czołówkę zdominowały marki z jednego kraju.

Zestawienie powstało na podstawie tzw. rozszerzonej gwarancji, czyli dodatkowego ubezpieczenia od kosztów ewentualnych napraw. Ubezpieczyciel wylicza indeks awaryjności. Im wskaźnik ten jest niższy - tym lepiej.

Zestawienie 10 marek, które sprawiają kierowcom najmniejszych problemów (mierzonych w częstotliwości usterek i kosztach ich usuwania) zostało zdominowane przez japońskie marki. W TOP 10 tylko trzech producentów nie pochodzi z Japonii - Ford, Land Rover i Renault.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście

Najmniej awaryjne i najmniej kosztowne w naprawie marki samochodów według Warranty Direct

MiejsceMarkaIndeks awaryjności
1.Daihatsu2
2.Honda42
3.Suzuki55
4.Toyota58
5.Mazda65
6.Lexus73
7.Ford76
8.Land Rover78
9.Renault88
10.Nissan89

Na co zwrócić uwagę kupując auto używane?

1. Dokumenty pojazdu – czy auto posiada niezbędny komplet potrzebny do jego rejestracji;

2. Zgodność numerów identyfikacyjnych pojazdu z dokumentami, numer VIN, marka, rok produkcji i model;

3. Ubezpieczenie i możliwość poruszania się po drogach publicznych danym pojazdem;

4. Stan lakieru i jego odcień – przecięcia na krawędziach elementów wskazują na ich malowanie; kontrola grubości powłoki za pomocą czujnika; ewentualne purchle i ogniska korozji;

5 Spasowanie elementów – wszystkie odstępy między elementami nadwozia muszą być takie same, wszelkie różnice wskazują zawsze na naprawy blacharskie; obdarty lakier z lakierowanych śrub mocujących drzwi, maskę, błotniki, również powinien wzbudzić niepewność;

6. Komora silnika – wypolerowana może wskazywać na wycieki i celowe wyczyszczenie wszelkich śladów;

7. Zużycie elementów wnętrza: gałka zmiany biegów, kierownica i gumki pedałów, widoczne ślady zużycia to przebieg na pewno większy niż do 100 tys. km;

8. Przetarte fotele, skórzana tapicerka z przetarciami to też znak kilkuset tys. km przebiegu;

9. Szyby – rok produkcji wszystkich szyb pojazdu musi być zgodny z rokiem produkcji auta;

10. Opony – w samochodzie z przebiegiem kilkudziesięciu tysięcy kilometrów opony również powinny być z jednego roku produkcji, chyba że wiek auta wymusił ich zmianę;

11. Podwozie – stan układu wydechowego i jego kompletność: wielu użytkowników zastępuje oryginalny katalizator zwykłym kawałkiem przelotowej rury, co nie pozwoli nam na przejście badań technicznych;

12. Zawieszenie – stan wszystkich elementów ruchomych, gumowo-metalowych i tłumiących;

13.  Parametry silnika – sprężanie, wtrysk paliwa;

14. Elektronika pojazdu – wskazania czujników, kompletność wyposażenia (brak poduszki powietrznej można ukryć, wyłączając kontrolkę odpowiadającą za sprawdzenie jej obecności);

15. Parametry turbiny – w przypadku silników doładowanych bardzo ważnym elementem jest sprawdzenie sprawności turbiny – ten element układu dolotowego nie jest tani;

16. Układ hamulcowy – stan elementów ciernych, tarcz, klocków (niestety przy hamulcach bębnowych nie ma możliwości oceny wizualnej bez demontażu bębnów);

17. Działanie wszystkich elementów wyposażenia – klimatyzacja, elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, systemy audio itd.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty