Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Samochód z USA. Amerykańskie auta do 35 tysięcy złotych

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Czytasz drugą z czterech stron tego artykułu.

Popularne modele samochodów amerykańskich dostępnych na polskim rynku w przedziale cenowym od 30 do 35 tys. zł.

Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee 

To chyba najpopularniejszy amerykański samochód w Polsce. Mając 30-35 tys. zł można wybrać auto oznaczone symbolem WK, produkowane w latach 2004-2010. Samochód dostępny jest zarówno w wersji 2WD jak i 4WD. 

Fot. Bartosz Gubernat To chyba najpopularniejszy amerykański samochód w Polsce. Mając 30-35 tys. zł można wybrać auto oznaczone symbolem WK, produkowane w latach 2004-2010. Samochód dostępny jest zarówno w wersji 2WD jak i 4WD. Ma 4,74 m długości, waży między 2148 a 2210 kg. Najmniejszy dostępny silnik to 3,7 V6 o mocy 210 KM. Pozostałe jednostki to V8 o pojemności 4,7, 5,7 i 6,1 l. Mają od 265 do 425 KM mocy. Auto było produkowane także z trzylitrowym dieslem V6 o mocy 218 KM, który obok silników benzynowych 3,7 i 5,7 jest na polskim rynku wtórnym najczęściej spotykany. W wersji 5,7 średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi ok. 15 litrów benzyny. Diesel potrafi zużyć nawet 5 litrów mniej.

Samochód z 2005 roku można kupić już za 30 tys. zł. Przy odrobinie szczęścia za 35 tys. zł uda się znaleźć nawet egzemplarz z 2007 roku.

Zdaniem mechanika:

Najlepszy wybór to jednostka 5,7 HEMI, która jest wyposażona w odłączane cylindry. Dzięki temu np. w ruchu miejskim, pracuje na czterech „baniakach”. Spalanie wynosi wówczas ok. 18 litrów benzyny. Trwałość tego silnika jest bardzo wysoka, pod warunkiem, że kierowca pilnuje poziomu oleju. Samochód od nowości spala go nawet 0,2 litra na 1000 km. Materiały eksploatacyjne nie są drogie, np. dobrej jakości klocki hamulcowe to 130 zł za komplet, a tarcze hamulcowe ok. 150 zł za sztukę. Łączniki stabilizatora ok. 80 zł.

Dodge Durango

Dodge Durango

To popularny w USA SUV produkowany od 1998 roku. Druga generacja tego auta na rynku pojawiła się do 2004 roku i była produkowana do 2009 roku. Auto ma aż 5,07 m długości, 1,92 m szerokości, a jego rozstaw osi to 3,04 m.

Fot. Bartosz Gubernat To popularny w USA SUV produkowany od 1998 roku. Druga generacja tego auta na rynku pojawiła się do 2004 roku i była produkowana do 2009 roku. Auto ma aż 5,07 m długości, 1,92 m szerokości, a jego rozstaw osi to 3,04 m. Jak na polskie warunki jest więc potężną propozycją. Dostępne silniki to 3,7 V6 214 KM, 4,7 V8 238 KM i 5,7 V8 350 KM. Najmniejszy z silników występował wyłącznie z tylnym napędem, pozostałe dwa także w wersji AWD. Samochód z silnikiem 4,7 w cyklu mieszanym zużywa ok. 15 litrów benzyny.

Na krajowym rynku wtórnym liczba ofert nie jest duża. Ceny za egzemplarze spomiędzy 2004 a 2006 roku wahają się między 30 a 40 tys. zł.

Zdaniem mechanika:

Ze względu na podobny poziom zużycia paliwa, od jednostek 3,7 i 4,7 znacznie lepsza jest 5,7, znana z Grand Cherokee. To najpopularniejszy silnik w tym modelu.

Cadiilac SRX

Cadiilac SRX

Samochód segmentu SUV produkowany w latach 2004-2009. Już w roku debiutu rynkowego uhonorowany tytułem North American Truck of the Year.

Fot. Cadillac Samochód segmentu SUV produkowany w latach 2004-2009. Już w roku debiutu rynkowego uhonorowany tytułem North American Truck of the Year.

Auto występowało z silnikami benzynowymi 3,6 V6 258 KM i 4,6 V8 325 KM, współpracującymi z automatycznymi, 5 i 6-biegowymi skrzyniami biegów. Dostępne rodzaje napędu – tylny, lub na obie osie. Auto jest pięciomiejscowe, ale dwa dodatkowe fotele można rozłożyć kosztem bagażnika. Pojemność przestrzeni ładunkowej to 238 litrów, ale po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1968 litrów. Samochód jest naprawdę spory, ma 4,95 m długości i 2,95 m rozstawu osi. W zależności od wersji waży nawet 2,05 t.

W portalach ogłoszeniowych ceny używanych egzemplarzy zaczynają się od ok. 29 tys. zł. Tyle trzeba zapłacić za auto z 2004 roku z mniejszym silnikiem. Samochód rok młodszy to ok. 5 tys. zł więcej.

Zdaniem mechanika:

Obie wersje silnikowe są trwałe. Mimo znacznej różnicy w pojemności i dwóch dodatkowych cylindrów, silnik 4,6 zużywa tylko niewiele więcej benzyny. Dodatkowe 67 KM mocy pozwala jednak na znacznie przyjemniejszą jazdę. Dlatego warto postawić na tę jednostkę. Piętą achillesową tego samochodu są amortyzatory, które w wersji oryginalnej są pompowane i kosztują ok. 3000 zł za sztukę. Na szczęście na rynku można znaleźć już tradycyjne zamienniki. Ich koszt to jednak ok. 680-700 zł za sztukę, czyli wciąż sporo.

Dodge Charger LX

Dodge Charger LX

Samochód produkowany od 2005 roku jest następcą Dodge’a Interpid. To czterodrzwiowy sedan długi na 5,08 m. Oferuje niezwykle przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Przez kierowców jest chwalony za bardzo komfortowe zawieszenie i ponadprzeciętną dynamikę

Fot. Dodge Samochód produkowany od 2005 roku jest następcą Dodge’a Interpid. To czterodrzwiowy sedan długi na 5,08 m. Oferuje niezwykle przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Przez kierowców jest chwalony za bardzo komfortowe zawieszenie i ponadprzeciętną dynamikę. Auto z tylnym napędem można wybrać w wersjach silnikowych 2,7 V6 193 KM, 3,5 V6 253 KM (24V), 5,7 V8 354 KM i 6,1 V8 431 KM. W najlżejszej konfiguracji auto ma 1,69 t. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym to ok. 12 l dla silnika 2,7, 14 l dla jednostki 3,5. W przypadku najmocniejszych silników producent deklaruje poniżej 20 litrów na setkę, ale zdaniem użytkowników osiągnięcie takiego wyniku jest bardzo trudne i trzeba się przygotować na zużycie na poziomie 20-25 litrów.

Niestety na polskim rynku ofert sprzedaży jest mało. Samochód z 2005 roku można kupić za ok. 35 tys. zł, ale młodsze egzemplarze będą już znacznie droższe i cena na poziomie 45 tys. zł za Chargera z 2007 roku nie powinna dziwić.

Zdaniem mechanika:

Należy unikać silnika 2,7, który jest trapiony przez usterki rozrządu, wynikające z jego wadliwej konstrukcji. Z biegiem czasu poluźniają się tu napinacze, co prowadzi do uszkodzenia łańcuchów. Niestety rozrząd jest kolizyjny i jeśli łańcuch się zerwie, trzeba się liczyć z koniecznością remontu silnika. Bardzo dobry wybór to silniki 3,5 i 5,7.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • buick (gość)

    po pierwsze firma carcom mieści się w Pysznicy a nie w Przynicy.Po drugie z tymi amerykanami wcale nie jest tak łatwo.W Ameryce czy Kanadzie wiele części samochodowych są wymiarowane w calach.Dlatego też wiele części zamiennych należy ściągać z USA.Wysyłka trwa długo.No chyba ze towar wysyłany jest pocztą lotniczą,a to podnosi koszty.No i wymiana świateł (reflektory przednie),zmiana kierunkowskazów tylnych,inne przeróbki...Amerykańskie auta w większości wyposażone są w automatczne skrzynie biegów,a w Polsce jest niewiele zakładów specjalizujących się w remontach "automatów".A i części do tych skrzynek są prawie niedostępne w Polsce.Reasumując:kupując amerykana w Polsce za 35 tys.do tego trzeba na przeróbki dołożyć 10 15 tys i można szpanować do pierwszej w Polsce naprawy....Ale mimo wszystko życzę przyjemnego użytkowania amerykańskich krążowników szos.A i benzyny taniej u nas pod dostatkiem.Tylko lać i jechać

  • maciej z edmonton (gość)

    widocznie ta osoba piszac ten artykul nie ma zielonego pojecia o jeepach . ja obecnie mam juz 3 go jeepa z silnikiem 5.7l hemi i spala od 10 do 12 litrow na 100 km ,oczywiscie jak bede jezdzil jakmlodziez to i tez spai do 20 litrow ale wtedy bym musial zmieniac opony co 10000km,przejechalem juz 145000 km i wcale nie zuzywa olejui to jeszcze z automatyczna skrzynia biegowmoj jeep to 2012 rok pelny wypas wiec prosze takich glupot nie pisac

  • Z. Niesmaczony (gość)

    Auta amerykańskie to potężne silniki, niekiedy fajny wygląd, zwykle estetyka wnętrza, montaż i dbałość o szczegóły na poziomie aut koreańskich sprzed 15 lat a właściwości jezdne fiata 125p. Szkoda pieniędzy i zmarnowanego czasu, i tak wrócicie do europejczyków/japońców lub korei.

  • Darek (gość)

    Tylko ameryka.europejskie odkurzacze do szafy.

  • Maurycy (gość)

    Najgorsze jest to, że kupno samochodu to loteria. W przypadku sprawdzonych z zagranicy to loteria z niską szansą na sukces. Mi się udało, niemniej jednak przeszukałem allegro, olxa, efl i kilkadziesiąt innych portali, zobaczyłem kilkanaście samochodów aż trafiłem na SEATa który do dziś jeździ bezproblemowo.

  • AMER-POL Import aut z USA (gość)

    Dla osób planujących zakup i sprowadzenie auta z USA - polecamy naszą firmę AMER-POL Sp. z o.o. pomożemy w wyborze i zakupie oraz przetransportujemy auto do kraju, jednocześnie zapraszamy do jednego z naszych biur w Warszawie, adresy i mapki dojazdu znajdują się na naszej stronie: www.amer-pol.com , tel. (22) 226 77 77 - SETKI SPROWADZONYCH AUT - POSIADAMY MAGAZYN PRZEŁADUNKOWY W USA - Gwarantujemy pełne bezpieczeństwo finansowe procedury zakupu, bezpieczny transportu z możliwością dodatkowego ubezpieczenia jak i zapłaty za auto przy odbiorze w kraju. Pozdrawiamy i zapraszamy - Zespół AMER-POL Sp. z o.o.

  • BestClassicCar.eu Agnieszka Harazim (gość)

    Zapraszamy do zapoznania się z ofertą i portu pojazdu przez BestClassicCar.eu. Kompleksowa usługa zakupu, importu a także odprawy celne w imieniu klienta wraz z transportem pojazdu pod wskazany przez klienta adres. Najniższe prowizje, brak ukrytych kosztów. Pozdrawiam Agnieszka Harazim www.bestclassiccar.eu

  • true (gość)

    Auta z USA sa najlepsze i kazdy spec to potwierdzi a nie jakies europejskie tandety dla panienek.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości