Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Samochód z USA. Amerykańskie auta do 35 tysięcy złotych

Data publikacji: Autor: Bartosz Gubernat

Czytasz trzecią z czterech stron tego artykułu.

Chrysler Pacifica

Chrysler Pacifica

Kolejny przedstawiciel pięciometrowych kolosów. Auto produkowane w latach 2003 – 2008 zostało zbudowane na płycie podłogowej, z której korzystał także Chrysler Voyager. Jest od niego jednak nieco niższe i kształtem nadwozia bardziej przypomina kombi, niż minivana.

Fot. Bartosz Gubernat Kolejny przedstawiciel pięciometrowych kolosów. Auto produkowane w latach 2003 – 2008 zostało zbudowane na płycie podłogowej, z której korzystał także Chrysler Voyager. Jest od niego jednak nieco niższe i kształtem nadwozia bardziej przypomina kombi, niż minivana. Co ciekawe, w porównaniu do dużych SUV-ów, tutaj poza napędem AWD dostępny jest także przedni, co czyni samochód bardziej europejskim. W 2006 roku auto przeszło niewielki facelifting.

Silniki to 3,5 V6 253 KM (napęd AWD, 24 zawory) oraz 3,8 V6 o mocy 203 lub 213 KM. Największy, 4-litrowy, 6-cylindrowy motor oferuje 257 KM i 355 Nm momentu obrotowego przy 4200 obr/min.

Pacifica na polskim rynku jest jednym z popularniejszych amerykańskich wozów. Egzemplarze z początku produkcji można kupić już za ok. 23 tys. zł. Kwota na poziomie 33-35 tys. zł wystarczy na auto z 2008 roku.

Zdaniem mechanika:

Dobre opinie zbiera silnik 3,5 stosowany także w Chryslerze 300C i Dodge’u Chargerze. W Pacifice był montowany w latach 2007-2008. Poza normalnym zużyciem części, nie trapią go raczej żadne, typowe usterki. Pacifica ze względu na gabaryty i komfort jazdy to bardzo dobra propozycja dla rodziny.

Honda Odyssey

Honda Odyssey

Znakomite, duże auto, idealna propozycja dla większej rodziny. Ten japoński minivan zdobył na amerykańskim rynku niezwykłą popularność, a jego III generacja jest produkowana właśnie w USA. Długa na ponad 5,10 m kabina kryje bardzo wygodne wnętrze i pojemny bagażnik.

Fot. Bartosz Gubernat Znakomite, duże auto, idealna propozycja dla większej rodziny. Ten japoński minivan zdobył na amerykańskim rynku niezwykłą popularność, a jego III generacja jest produkowana właśnie w USA. Długa na ponad 5,10 m kabina kryje bardzo wygodne wnętrze i pojemny bagażnik. Auto w 2008 roku przeszło lifting i w zmodernizowanej formie było produkowane do 2010 roku.

Dostępne silniki to 2,4 160 KM w wersji z napędem 4WD lub przednim. Mocniejsza propozycja to 3,5 V6 o mocy 252 KM. Jednostka 2,4 według danych katalogowych zużywa 9,2 litra benzyny na 100 km, ale użytkownicy przekonują, że bliższy prawdy jest wynik na poziomie 11-13 l. Katalogowo 14,2 l/100 km potrzebuje natomiast auto z silnikiem V6. Ale i tu można się spodziewać nawet 16-17-litrowego apetytu.

Auta III generacji produkowanej między 2004 a 2010 roku nie są w Polsce tanie. Na sprawny samochód trzeba przygotować minimum 35-36 tys. zł, ale znalezienie takiego auta nie będzie łatwym zadaniem. Mimo to, warto go poszukać, albo poczekać z zakupem i dozbierać nieco więcej pieniędzy.

Zdaniem mechanika:

Samochód słynący z nieprzeciętnie wysokiej trwałości. W większości egzemplarzy jakiekolwiek naprawy są konieczne dopiero po 200 tys. km. Części na polskim rynku są łatwo dostępne i stosunkowo niedrogie. Np. kompletny rozrząd z napinaczem i pompa wody kosztują 1000 zł.

Toyota Sienna

Toyota Sienna

Produkowany w latach 2003-2010 odpowiednik Hondy Odyssey. Auta są bardzo podobne i oferują niemal identyczny komfort jazdy. Sienna może zabrać na pokład aż 8 osób. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń miejsc siedzących jest jednak 5, a bagażnik rośnie do 1235 litrów.

Fot. Toyota Produkowany w latach 2003-2010 odpowiednik Hondy Odyssey. Auta są bardzo podobne i oferują niemal identyczny komfort jazdy. Sienna może zabrać na pokład aż 8 osób. Po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń miejsc siedzących jest jednak 5, a bagażnik rośnie do 1235 litrów.

Słabsza wersja silnikowa to 24-zaworowe 3,3 V6 o mocy 233 KM. Takie auto można kupić w wersji z napędem przednim lub AWD. Drugi z dostępnych silników to 3,5 V6 266 KM oferowany od 2007 roku. Zużycie paliwa jest bardzo zbliżone do Hondy Odyssey.

Auto z 2004 roku można kupić za ok. 34 tys. zł. Ale już egzemplarze z 2005-2006 roku kosztują blisko 40 tys. zł.

Zdaniem mechanika:

Opinie o tym samochodzie są równie dobre, jak w przypadku Hondy Odyssey. W sklepach handlujących częściami do pojazdów amerykańskich można dostać niemal wszystko, a ceny podzespołów są bardzo zbliżone do marek europejskich. Oba silniki bardzo dobrze pracują na gazie LPG. Ze względu na dużą przestrzeń ładunkową, dodatkowy zbiornik na to paliwo tylko nieznacznie ogranicza możliwości przewozowe auta.

Suzuki XL7

Suzuki XL7

To sztandarowy model Suzuki produkowany na rynek amerykański. Odpowiednik naszej Vitary. Auto z napędem 4x4 występuje z silnikiem 3,6 V6 o mocy 252 KM i automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów.

Fot. Bartosz Gubernat To sztandarowy model Suzuki produkowany na rynek amerykański. Odpowiednik naszej Vitary. Auto z napędem 4x4 występuje z silnikiem 3,6 V6 o mocy 252 KM i automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów. W porównaniu z typowo amerykańskimi SUV-ami jest tylko nieco mniejsze, ma 5 metrów długości i 2,85 m rozstawu osi. Także oferuje 7 miejsc siedzących.

Ceny samochodów dostępnych na polskim rynku wahają się między 32 a 37 tys. zł.

Zdaniem mechanika:

Wykorzystywany tutaj silnik to ta sama jednostka, która pracuje pod maską Cadillaca SRX. Dzięki większym gabarytom samochód w porównaniu do europejskiej wersji Grand Vitary jest bardziej przestronny. Pod względem technicznym nie sprawia większych kłopotów, silnik pracuje na trwałym łańcuchu rozrządu, zużywa w cyklu miejskim ok. 15 litrów benzyny, lub 17 litrów gazu LPG. Zawieszenie bez większych napraw wytrzymuje ok. 130-150 km.

Dodge RAM

Dodge RAM

Niezwykle popularny samochód w USA. Chętnie importowany także do Polski. Jest połączeniem pick-upa z autem osobowym. Duża przestrzeń ładunkowa jest tu umieszczona na pace, za kabiną mieszącą pięć osób. Samochód bardzo dobrze sprawdza się jako pojazd użytkowy, okazyjnie wykorzystywany także jako osobówka.

Fot. Dodge Niezwykle popularny samochód w USA. Chętnie importowany także do Polski. Jest połączeniem pick-upa z autem osobowym. Duża przestrzeń ładunkowa jest tu umieszczona na pace, za kabiną mieszącą pięć osób. Samochód bardzo dobrze sprawdza się jako pojazd użytkowy, okazyjnie wykorzystywany także jako osobówka.

W III generacji produkowanej od 2003 do 2008 roku gama silników benzynowych zaczyna się od jednostki 3,7 215 KM. Inne popularne silniki to 4,7 o mocy 235 lub 310 KM, i 5,7 345 KM. Mniej spotykane są największe silniki – 5,9 245 KM, 8,0 310 KM i 8,3 500 KM dostępne w usportowionej wersji SRT. Co ciekawe, w ofercie były też diesle: 5,9 329 KM i 6,7 o mocy 355 KM. Ale akurat opinie o nich nie są najlepsze.

Największym minusem w polskich warunkach jest spory apetyt na paliwo. Auto jest duże, ciężkie i bez problemu potrafi zużyć nawet 20 litrów benzyny na 100 km.

Aby kupić przyzwoity egzemplarz III generacji, trzeba mieć przynajmniej 40 tys. zł. Założony przez nas budżet pozwoli wybrać auto w poprzedniej wersji. Np. 2002 rok z silnikiem 4,7 to ok. 30 tys. zł.

Zdaniem mechanika:

Do napędu tego auta wykorzystywany jest m.in. silnik 5,7, stosowany także w Jeepie Grand Cherokee. To jednostka najbardziej chwalona za dynamikę i trwałość oraz umiarkowane, jak na te parametry zużycie paliwa. Jednostka 3,7 to zdecydowanie za mało. Tu także należy dbać o odpowiedni poziom oleju, który jest kluczem do bezawaryjnej jazdy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • buick (gość)

    po pierwsze firma carcom mieści się w Pysznicy a nie w Przynicy.Po drugie z tymi amerykanami wcale nie jest tak łatwo.W Ameryce czy Kanadzie wiele części samochodowych są wymiarowane w calach.Dlatego też wiele części zamiennych należy ściągać z USA.Wysyłka trwa długo.No chyba ze towar wysyłany jest pocztą lotniczą,a to podnosi koszty.No i wymiana świateł (reflektory przednie),zmiana kierunkowskazów tylnych,inne przeróbki...Amerykańskie auta w większości wyposażone są w automatczne skrzynie biegów,a w Polsce jest niewiele zakładów specjalizujących się w remontach "automatów".A i części do tych skrzynek są prawie niedostępne w Polsce.Reasumując:kupując amerykana w Polsce za 35 tys.do tego trzeba na przeróbki dołożyć 10 15 tys i można szpanować do pierwszej w Polsce naprawy....Ale mimo wszystko życzę przyjemnego użytkowania amerykańskich krążowników szos.A i benzyny taniej u nas pod dostatkiem.Tylko lać i jechać

  • maciej z edmonton (gość)

    widocznie ta osoba piszac ten artykul nie ma zielonego pojecia o jeepach . ja obecnie mam juz 3 go jeepa z silnikiem 5.7l hemi i spala od 10 do 12 litrow na 100 km ,oczywiscie jak bede jezdzil jakmlodziez to i tez spai do 20 litrow ale wtedy bym musial zmieniac opony co 10000km,przejechalem juz 145000 km i wcale nie zuzywa olejui to jeszcze z automatyczna skrzynia biegowmoj jeep to 2012 rok pelny wypas wiec prosze takich glupot nie pisac

  • Z. Niesmaczony (gość)

    Auta amerykańskie to potężne silniki, niekiedy fajny wygląd, zwykle estetyka wnętrza, montaż i dbałość o szczegóły na poziomie aut koreańskich sprzed 15 lat a właściwości jezdne fiata 125p. Szkoda pieniędzy i zmarnowanego czasu, i tak wrócicie do europejczyków/japońców lub korei.

  • Darek (gość)

    Tylko ameryka.europejskie odkurzacze do szafy.

  • Maurycy (gość)

    Najgorsze jest to, że kupno samochodu to loteria. W przypadku sprawdzonych z zagranicy to loteria z niską szansą na sukces. Mi się udało, niemniej jednak przeszukałem allegro, olxa, efl i kilkadziesiąt innych portali, zobaczyłem kilkanaście samochodów aż trafiłem na SEATa który do dziś jeździ bezproblemowo.

  • AMER-POL Import aut z USA (gość)

    Dla osób planujących zakup i sprowadzenie auta z USA - polecamy naszą firmę AMER-POL Sp. z o.o. pomożemy w wyborze i zakupie oraz przetransportujemy auto do kraju, jednocześnie zapraszamy do jednego z naszych biur w Warszawie, adresy i mapki dojazdu znajdują się na naszej stronie: www.amer-pol.com , tel. (22) 226 77 77 - SETKI SPROWADZONYCH AUT - POSIADAMY MAGAZYN PRZEŁADUNKOWY W USA - Gwarantujemy pełne bezpieczeństwo finansowe procedury zakupu, bezpieczny transportu z możliwością dodatkowego ubezpieczenia jak i zapłaty za auto przy odbiorze w kraju. Pozdrawiamy i zapraszamy - Zespół AMER-POL Sp. z o.o.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości