Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37297 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Samochody elektryczne. Konieczne jest opracowanie standardu ładowania

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot. Volvo W Volvo wierzymy, że branża motoryzacyjna powinna dążyć do wprowadzenia ujednoliconego standardu infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych – twierdzi Dr Peter Mertens, szef działu badawczo-rozwojowego w Volvo Cars.

Fot. VolvoSzwedzki producent samochodów ogłosił, że podjęta została decyzja o wsparciu projektu Charging Interface Initiative, konsorcja interesariuszy powołanego celem rozwoju systemu CCS (Combined Charging System), jako standardu ładowania samochodów wyposażonych w baterie elektryczne.

Volvo jest obecnie wiodącym producentem na rynku samochodów hybrydowych typu plug-in, a niedawno przedstawiciele marki ogłosili, że w najbliższych latach planowane jest uzupełnienie portfolio produktowego o hybrydową wersję każdego z nowych modeli. Do 2019 ma także zostać przedstawiony zasilany wyłącznie prądem model oparty na platformie modularnej SPA.

Aby nastąpił dalszy wzrost popularności samochodów o napędzie elektrycznym, zdaniem Dr Mertensa niezbędne jest wprowadzenie jednego prostego, globalnego systemu infrastruktury, który będzie umożliwiał szybkie i wygodne ładowanie auta.

Fot. VolvoWedług naszych obserwacji jesteśmy obecnie, jako branża, w trakcie fazy przejścia w stronę w pełni elektrycznych samochodów. Do jej rozwoju niezbędne jest rozwinięcie technologii, w jakiej produkowane są akumulatory, dalszy spadek kosztów oraz powiększenie sieci punktów ładowania. Dopiero stworzenie globalnego standardu ładowania samochodów o napędzie elektrycznym umożliwi rozwój sieci ładowania na tyle, aby w reszcie mogła przejść do lamusa niepewność ich użytkowników o to, czy wystarczy im prądu w akumulatorach nim dojadą do kolejnego punktu ładowania – zauważył Dr Peter Mertens.

Redakcja poleca:

- Fiat Tipo. Test oszczędnej wersji 1.6 MultiJet
- Ergonomia wnętrza. Od niego zależy bezpieczeństwo!

- Spektakularny sukces nowego modelu. Kolejki w salonach!

System CCS w założeniach ma oferować zarówno możliwość szybkiego, jak również normalnego ładowania auta, co sprawi że posiadanie auta elektrycznego stanie się praktycznym i wygodnym rozwiązaniem, zwłaszcza w obszarach miejskich. CCS zakłada połączenie jedno- oraz trójfazowego szybkiego ładowania z wykorzystaniem prądu przemiennego o maksymalnej mocy 43kW oraz prądu stałego (maksymalnie 200 kW, w przyszłości do 350 kW). Obecnie Charging Interface Initiative jest na etapie tworzenia warunków dla rozwoju standardów ładowania oraz ich certyfikacji do wykorzystania przez producentów samochodów.

Fot. Volvo– Bardzo nas cieszy możliwość wsparcia i udziału w tworzeniu nowych standardów dla systemów ładowania aut o napędzie elektrycznym. Rozwijając ten projekt przyczynimy się do likwidacji jednej z głównych przyczyn niskiego tempa wzrostu udziału rynku aut elektrycznych – podkreślił Dr Mertens.

Volvo Cars od przeszło 40 lat pracuje nad zastosowaniem napędu elektrycznego w samochodach osobowych. Dziś to jeden z liderów rynku, oferujący technologię Twin Engine, która staje się coraz popularniejsza. Już dziś, jedno na pięć nowych XC90 wybierane jest przez klientów w wersji T8 Twin Engine, z układem hybrydowym typu plug-in.

– Nasza technologia łączy wszystkie zalety tego rozwiązania oferując obniżoną emisję gazów, cichą pracę oraz wygodę i dynamikę w pełni elektrycznego auta w połączeniu z zasięgiem, jaki może zaoferować jedynie konwencjonalny silnik spalinowy. W ten sposób już dziś możemy korzystać z zalet elektryfikacji w motoryzacji – podsumował Dr Mertens.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • kraśko (gość)

    Volvo wie co mówi i robi. Chyba jest to jedna z nielicznych marek która nie zawiodła klientów i nie wpadła w jakieś afery. Nie dziwne więc że chcą opracować standard ładowania, dzięki czemu będą wiedzieć na co mogą sobie pozwolić sami jak i inne marki. Dobrze, że ktoś jeszcze dba o to aby klient wiedział za co płaci i czego może wymagać.

  • Realista (gość)

    Na teraz jednak jest tak: drożej, krócej i znacznie trudniej - "zatankować" - czyli z punktu widzenia konsumenta nieopłacalnie . Standard to jedno - bez spadku cen i nowych akumulatorów zapewniających obniżenie masy i odpowiedni zasięg - nie ma co liczyć na masowość i wyparcie tradycyjnych spalinowych aut - czyli jest to dopiero przyszłość i to realnie u nas nie wcześniej niż za 5-10 lat bo na preferencje dla potencjalnych nabywców jak np. w Niemczech - nie ma co liczyć. Taka prawda.

  • Kowalski (gość)

    @kraśko dokładnie, my byśmy chcieli żeby standardy nie istniały i żeby wszystko było nie uporządkowane. Sprzyja to przekrętom w każdym możliwym kierunku. Jak wiemy w Skandynawii takie rzeczy są nie dopuszczalne więc dobrze że biorą się też i za to. Ja chętnie przejdę na takie auto elektryczne i kto wie, całkiem możliwe że postawie właśnie na Volvo.

  • Jaro (gość)

    Nie wiem kiedy u nas to już będzie popularne. Elektryczna jazda to moim zdaniem przyszłość, a skoro Volvo działa w tym kierunku to na pewno nie robi tego bez powodu - w końcu Szwedzi to wizjonerzy.

  • rybson (gość)

    Volvo od zawsze było marką popierające nowe rozwiązania i technologię. Samo dążyło do tego żeby jazda była jak najbardziej bezpieczna, komfortowa i wydajna. Dla mnie to lider pośród marek, który tak myśli o przyszłości motoryzacji.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Volvo S90 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Volvo V90 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Volvo

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

899 zł