Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Samochody elektryczne nie są ekologiczne? Zaskakujące wyniki badań

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Nissan Rozwiązaniem problemu emisji CO2 mają być m.in. samochody elektryczne. Badania pokazują jednak, że pojazdy te wcale nie są tak ekologiczne jakby mogło się wydawać.

Niemiecki automobilklub ADAC wraz z Instytutem Badań nad Środowiskiem i Energią w Heidelbergu zbadali samochody pod względem emisji CO2. Najprzyjaźniejsze klimatowi są samochody.... z silnikiem Diesla.

Powodem tak dużej emisji CO2 aut elektrycznych jest duże emisja przy produkcji baterii i emisja podczas produkcji energii elektrycznej.

Wcześniejsze badania szwedzkiego Instytutu Środowiska wykazały, że wyprodukowanie 1 kWh pojemności akumulatora generuje od 150 do 200 kg CO2, który emitowany jest do atmosfery przez zakład produkcyjny. Przykładowo Nissan Leaf ma akumulatory o pojemności 40 kWh.

Redakcja poleca:

Do 500 zł mandatu za ignorowanie nowego znaku
Mapa fotoradarów w Polsce. Lista lokalizacji
Czy bać się aut z dużym przebiegiem?

Warto zaznaczyć, że zależność pojemności baterii od emisji CO2 jest liniowa, rośnie wprost proporcjonalnie. Nie jest tak, że w większym akumulatorze emisja CO2 na 1 kWh jest mniejsza.

Naukowcy oszacowali również, ile trzeba jeździć samochodami spalinowymi, by wyemitować tyle CO2, ile wyprodukował przemysł przy produkcji akumulatorów. Wynik to ponad 2,5 roku dla baterii Nissana Leafa.

Eksperci Światowego Forum Ekonomicznego twierdzą, że samochody elektryczne staną się bardziej ekologiczne od aut napędzanych silnikami Diesla dopiero po przejechaniu 125 tys. km. A w porównaniu z benzynowymi po pokonaniu 60 tys. km. Wspomniana kalkulacja dotyczy rynku w Niemczech gdzie 30 proc. energii pochodzi ze źródeł odnawialnych.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • SpołEkorzecznik (gość)

    temat CO2 służy tylko do zaciemniania oglądu nieukom. Wiadomo że o konieczności elektryfikacji przesądza konieczność lokalnej likwidacji w miastach ( i przy okazji lokalnego zużywania tlenu przez blachosmrody )

  • lokalna likwidacja w maistach globalne zatrucie poza miastem (gość)

    tez mi ochrona srodowiska wg SpolEkorzecznika.

  • SpołEkorzecznik (gość)

    a słyszał o filtrach kominowych i OZE ?

  • V8 to mało (gość)

    Po pierwsze o braku ekologii aut elektrycznych wiadomo od dawna, wiec największym zaskoczeniem jest to że dla kogoś może być to zaskoczenie. Co do ekologii diesla niemieckie badania są tu bardzo reprezentatywne w końcu nie mieli by po co kłamać. Jak w VW co do emisji czy ADAC co do awaryjności aut.

  • Bart (gość)

    Do tego dodać ile zanieczyszczeń przy utylizacji akumulatora i pozamiatane...

  • Kris (gość)

    A wystarczy wyeliminować stare kopciuchy i zrobić badania na emisję CO2

  • Ja (gość)

    A moze by tak porownac ile zanieczyszczen sie pojawia przy produkcji akumulatorow bo tylko przy produkcji a ile zanieczyszczen sie pojawia przy 10 do 15 lat uzywania silnikow spalinowych bo elektryczne w eksploatacji nie wydzielaja prawda?

  • :) (gość)

    Jeśli chodzi o samochody elektryczne to Niemcy stoja daleko, daleko za Japonia, Stanami i Chinami, wiec wyniki raportu (niemieckiego) ADAC'a sa znane zanim sie je przeczyta. Wszyscy niemieccy producenci maja wielkie plany na elektryke, ale to sa plany, na drodze nie spotkasz niemieckiego elektryka (sporadycznie jakis i3 i tyle). Fakt, produkcja baterii nie jest ekologiczna ale jeśli to przelozyć na długość uzytkowania (500tys. km na oryginalnym zestawie to normalne) i brak wymiany oleju, plynu chlodnicy, filtrow oleju i paliwa, świec, pomp itd. to nie mamy nawet o czym dyskutować.

  • Gość. (gość)

    A prąd do ładowana bierzemy za darmo z kosmosu!

  • TT (gość)

    Tak, prąd do ładowania możemy brać z kosmosu, doucz się zanim coś napiszesz.Ograniczenia ułomnego człowieka wyśmieją następne pokolenia, a niemieckim oszustom już dziękujemy za ich nauki jak mamy żyć i co kupować.

  • czechu (gość)

    No z kosmosu pradu nie bierzemy to fakt, ale to juz nie jest wina chociazby takiego greenway'a jak w polsce produkuje sie prad. Musza sie dostosowac do warunkow jakie panuja w tym kraju zeby w ogole zrobic cos proeko. Sory, ale tutaj i tak raczej chodzi o inicjatywe, bo jesli temat rozwienie sie na szersza skale to za pare lat i tk łatwiej bedzie kontrolowac zanieczyszczenie z kilkadziesieciu kominow niz setek - gdzie tam - milionow rur wydechowych

  • Amperek (gość)

    Widzę, że ulubionym argumentem przeciwników prądu, jest to, że prąd jest z węgla. No i co z tego, że jest z węgla. Wydobycie i produkcja oleju napędowego też nie jest ekologiczna. Dystrybucja paliw do stacji benzynowych też nie jest ekologiczna. Budowa i funkcjonowanie stacji benzynowych, też nie jest ekologiczne, bo stacje benzynowe też zużywają prąd. ;) I nie chodzi to o to, który napęd jest lepszy. Tylko o to żeby do miasta kupować mniejsze elektryczne, a na trasę dużego diesla. I tak w rodzinie często są dwa lub trzy auta, więc 1/3 rynku mogłaby spokojnie być elektryczna i ładować się w domu lub w garażu.

  • ninsson leaf e - nv 200 electric / 40 kwh - bio full cell / bioetanolem napedzany (gość)

    w brazylij i wielkiej brytanij i japonij sa testowane samochody elektryczne pojazdy napedzane bioetanolem czystm wlasnie pojazdy elektryczne , te pojazdy elektryczne beda sprzedawane w europie i swiecie napedzane bioetanolem czystm wlasnie majac dodatkowy zbiornik na bioetanol w kabinie samochodu za tylna kanapa pasarzerow wlasnie pojazdy elektryczne ninsson leaf - nv 200 electric 40 kwh w euroipe i swiecie i w polsce rowniez beda sprzedawane wszystkim polakom w polsce ..

  • Marek (gość)

    Na dzień dzisiejszy, najbardziej ekologiczne auta, to nowe lub używane wolnossące benzyny z instalacją LPG. Tak jest, i tak pozostanie przez minimum 5 lat

  • brudger@o2.pl (gość)

    Efektywność silnika elektrycznego +90%. Spalinowego ok 25% max. Tylko nikt nie liczy że ten super efektywny silnik elektryczny bierze prąd z sieci elektrycznej - której efektywność wynosi w Polsce ok 60-70% bo tyle się traci na przesyle to już tak pięknie nie jest.

  • Paweł Wojdat (gość)

    Przecież to bzdury sponsorowane przez przemysł petrochemiczny. Niezależne szacowanie wskazuje że przy 200 tyś. km samochody spalinowe produkują 3 razy więcej CO2 i nieporównywalnie więcej innych szkodliwych (toksycznych) gazów i to pod naszymi nosami.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości