Samochody najwięcej tracące na wartości

Dariusz Dobosz
1. Citroen BerlingoCena 58 800 złWartość rezydualna po trzech latach 37,8%Fot. Citroen
1. Citroen BerlingoCena 58 800 złWartość rezydualna po trzech latach 37,8%Fot. Citroen
Każdy samochód traci na wartości w kolejnych latach eksploatacji. Ale nie każdy traci tyle samo. To ważny wskaźnik, który warto brać pod uwagę w momencie zakupu. Które z aut najwięcej tracą na wartości?
1. Citroen BerlingoCena 58 800 złWartość rezydualna po trzech latach 37,8%Fot. Citroen
1. Citroen Berlingo

Cena 58 800 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 37,8%

Fot. Citroen

Mianem wartości rezydualnej określa się wartość auta w chwili odsprzedaży. Jest to cena, na jaką może liczyć właściciel samochodu, sprzedając go po upływie założonego czasu użytkowania.

Ranking pokazuje średnią wartość rezydualną samochodów po 3 latach i przebiegu 90 000 km. Jest to średnia wartość procentowa od ceny nowego auta. Wśród aut o najniższej wartości rezydualnej wiele modeli ma za sobą długą historię rynkową. Można spodziewać się albo wycofania ich z rynku, albo wprowadzenia niebawem ich kolejnej generacji. W grę może wchodzić też modernizacja. Samochody o długim stażu rynkowym mają niską wartość rezydualną.

Samochody o najniższej wartości rezydualnej na polskim rynku najwięcej tracące na wartości

1. Citroen Berlingo

Berlingo dzieli los Renault Kangoo i Opla Combo. To również samochód spokrewniony z furgonetkami. I chociaż wygodny i funkcjonalny, to jednak pozbawiony jakiegokolwiek prestiżu.

Cena 58 800 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 37,8%


3. Citroen C-CrosserWycofany z ofertyWartość rezydualna po trzech latach 38,5%Fot. Citroen
3. Citroen C-Crosser

Wycofany z oferty
Wartość rezydualna po trzech latach 38,5%

Fot. Citroen

2. Renault Espace

Legendarny minivan, który w Europie rozpoczął erę jednobryłowców. Gwarantuje ponadprzeciętny komfort jazdy, a także przestronne i funkcjonalne wnętrze. Nie wiadomo, w czym doszukiwać się przyczyn jego słabej pozycji. Może nabywców odstrasza plastikowe poszycie nadwozia Espace.

Cena 176 600 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 37,9%

3. Citroen C-Crosser

Rekreacyjny Citroen bliźniaczy konstrukcyjnie z Mitsubishi Outlanderem nigdy nie cieszył się szczególnym wzięciem, chociaż prezentował te same zalety, co jego japoński odpowiednik. Był jednak sporo droższy i być może to zaważyło na jego wizerunku. 

Wycofany z oferty

Wartość rezydualna po trzech latach 38,5%


4. Volvo V70Cena 148 000 złWartość rezydualna po trzech latach 39,1%Fot. Volvo
4. Volvo V70

Cena 148 000 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 39,1%

Fot. Volvo

4. Volvo V70

Model V70 zaprzecza teorii, że kombi lokują się wysoko pod względem wartości rezydualnej. Ten wygodny i świetnie wykończony samochód jest jednak jednym z najdroższych w swoim segmencie, i stąd zapewne jego słaba lokata w rankingu.

Cena 148 000 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 39,1%

5. Ford Ranger

Ford Ranger to półciężarówka, która weszła na rynek cakiem niedawno, a na dodatek ma najwyższą w segmencie ładowność. Ale tak, jak większość pick-upów nie jest rozchwytywana na rynku wtórnym.

Cena 93 780 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 39,6%


6. Renault Laguna IIICena 83 800 złWartość rezydualna po trzech latach 40,4%Fot. Renault
6. Renault Laguna III

Cena 83 800 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 40,4%

Fot. Renault

6. Renault Laguna III

Jest kwestią dyskusyjną, czy stylizacja obecnej Laguny jest równie atrakcyjna, co jej poprzedniczek. Wydaje się jednak, że Renault przyzwyczaiło nabywców w klasie średniej do bardziej wyrafinowanych form. Nie ma też wątpliwości, że Laguna III zbiera marne owoce dużej awaryjności poprzedniej generacji. Zaufanie nabywców wciąż jest mocno nadszarpnięte. 

Cena 83 800 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 40,4%

7. Land Rover Discovery IV

Brytyjskie terenówki to auta dość specyficzne. Bywają kapryśne, a nie każdy to lubi. Tak jak na nowe Land Rovery decydują się nieliczni, tak i na rynku wtórnym klientela nie jest zbyt liczna.

Cena 239 700 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 40,6%


8. Citroen NemoCena 58 400 złWartość rezydualna po trzech latach 40,7%Fot. Citroen
8. Citroen Nemo

Cena 58 400 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 40,7%

Fot. Citroen

8. Citroen Nemo

Jeszcze jeden „dostawczak” w rankingu. Mały samochodzik o bardzo ograniczonych zastosowaniach. W wersji osobowej jest nieco przyciasny, a przez to mało wygodny.

Cena 58 400 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 40,7%

9. Volvo S80

Flagowa limuzyna Volvo to wzór jakości wykonania, doskonałość podwoziowa i prestiż marki na bardzo wysokim poziomie. Ale konkurencja, zwłaszcza niemiecka, cieszy się większym wzięciem.

Cena 142 800 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 41,0%


10. Peugeot 4007Wycofany z ofertyWartość rezydualna po trzech latach 41,4%Fot. Peugeot
10. Peugeot 4007

Wycofany z oferty
Wartość rezydualna po trzech latach 41,4%

Fot. Peugeot

10. Peugeot 4007

Rekreacyjny Peugeot bliźniaczy konstrukcyjnie z Mitsubishi Outlanderem nigdy nie cieszył się szczególnym wzięciem, chociaż prezentował te same zalety, co jego japoński odpowiednik. Był jednak sporo droższy i być może to zaważyło na jego wizerunku   

Wycofany z oferty

Wartość rezydualna po trzech latach 41,4%

11. Peugeot Partner Tepee

Osobowa wersja furgonetki Citroena ma bardzo przyzwoicie wykonane wnętrze i zapewnia dobry komfort jazdy. Także od strony funkcjnalności trudno jej cokolwiek zarzucić. Ale nie jest szczególnie ceniona na rynku, zapewne ze względu na swoje „robocze” pochodzenie.

Cena 59 600 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 41,6%


12. Nissan PathfinderCena 174 300 złWartość rezydualna po trzech latach 41,6%Fot. Nissan
12. Nissan Pathfinder

Cena 174 300 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 41,6%

Fot. Nissan

12. Nissan Pathfinder

Temu modelowi bliżej do terenówek niż do aut rekreacyjnych, dlatego nie może liczyć na duże powodzenie. W konstrukcji Pathfindera czuje się wyjątkową solidność, ale pod względem prowadzenia samochód przypomina ciężarówkę.

Cena 174 300 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 41,6%

13. Land Rover Freelander II

Pierwsza generacja Freelandera wykazała się dużą awaryjnością, i rynek dobrze to pamięta. Druga generacja spisuje się dużo lepiej, ale złe wrażenie niełatwo zatrzeć. Problematyczna jes też wygórowana cena. Od strony użytkowej Freelander II prezentuje się zupełnie nieźle. Ma przestronne nadwozie, dobrze się prowadzi i jest poprawnie wykończony.

Cena 162 800 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 42,1%


14. Citroen C3 PicassoCena 57 400 zł Wartość rezydualna po trzech latach 42,1%Fot. Citroen
14. Citroen C3 Picasso

Cena 57 400 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 42,1%

Fot. Citroen

14. Citroen C3 Picasso

Każdy, kto usiądzie za kierownicę C3 Picasso może się zdziwić, że ten samochód należy do najmniej cenionych na rynku. Ładne wnętrze, wysoki komfort jazdy, ciekawe nadwozie – wiele rzeczy może się tutaj podobać. Ale konkurencja ceniona jest mimo wszystko wyżej.

Cena 57 400 zł 

Wartość rezydualna po trzech latach 42,1%

15. Jaguar XJ

Jedna z legend brytyjskiej motoryzacji. Wystarczy krótka przejażdżka XJ, by zakochać się w tym samochodzie. Ale jego ceny są bardzo wysokie, a na rynku wtórnym nie ma zbyt wielu zainteresowanych tym modelem.

Cena 350 600 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 42,2%


16. Citroen C5Cena  81 500 złWartość rezydualna po trzech latach 42,3%Fot. Citroen
16. Citroen C5

Cena 81 500 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 42,3%

Fot. Citroen

16. Citroen C5

Hydropneumatyczne podwozie C5 to prawdziwy, techniczny majstersztyk. Zapewnia znakomity komfort jazdy, auto wręcz płynie po nierównościach dróg. Poza tym jest ładnie wykończone i ma atrakcyjne nadwozie. Nie przekonuje to nabywców, którzy raczej omijają drogiego, francuskiego „średniaka”.

Cena  81 500 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 42,3%

17. Renault Laguna Coupe

Zaawansowane podwozie, w którym również tylne koła są skręcane (nieznacznie) – to techniczna ciekawostka Laguny Coupe.
Auto świetnie się prowadzi i jest wyjątkowo zwrotne, a do tego nieźle wygląda.

Cena 109 900 zł 

Wartość rezydualna po trzech latach 42,6%


18. Mercedes Klasa CLCena 575 500 złWartość rezydualna po trzech latach 42,7%Fot. Mercedes-Benz
18. Mercedes Klasa CL

Cena 575 500 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 42,7%

Fot. Mercedes-Benz

18. Mercedes Klasa CL

Mercedesa CL gubią przede wszystkim ceny. Już w najtańszej wersji trzeba zapłacić za niego ponad pół miliona złotych, w najdroższej ponad milion. Poza tym auto jest na rynku od ośmiu lat. Dlatego nawet fakt, że CL zbudowano w oparciu o podzespoły Klasy S, nie zmienia sytuacji tego urodziwego coupe.

Cena 575 500 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 42,7%

19. Opel Zafira Family

Słaby wynik Zafiry Family można wytumaczyć w bardzo prosty sposób. To samochód, oparty na konstrukcji Astry trzeciej generacji. Jest na rynku od dziewięciu lat i dawno już przestał być atrakcyjny. 

Cena 69 900 zł   

Wartość rezydualna po trzech latach 42,7%


20. Isuzu D-MaxWycofany z ofertyWartość rezydualna po trzech latach 42,8%Fot. Isuzu
20. Isuzu D-Max

Wycofany z oferty
Wartość rezydualna po trzech latach 42,8%

Fot. Isuzu

20. Isuzu D-Max

Isuzu zawsze było na polskim ryku marką nieco egzotyczną, choć to znany na świecie japoński producent aut. D-Max to pick-up jak każdy inny, samochód głównie do pracy, i jako taki, nie cieszy się szczególną estymą.

Wycofany z oferty

Wartość rezydualna po trzech latach 42,8%

21. Renault Kangoo

Kangoo, podobnie jak Opel Combo, to samochód bardziej kojarzący się z pracą niż szczególną wygodą podczas jazdy. Auto, które mocno przypomina furgonetkę nie może ujmować ani komfortem, ani precyzyjnym prowadzeniem. Ma mnóstwo przestrzeni bagażowej i jest funkcjonalne, ale to, jak widać, nie wystarcza, by brylować w rankingu.

Cena 67 300 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 42,8%


22. Nissan EvaliaCena 80 750 złWartość rezydualna po trzech latach 42,9%Fot. Nissan
22. Nissan Evalia

Cena 80 750 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 42,9%

Fot. Nissan

22. Nissan Evalia

Osobowa wersja dostawczego Nissana NV 200 nie cieszy się szczególnym wzięciem, chociaż od strony użytkowej to zupełnie niezły samochód. Brakuje jednak przestrzeni we wnętrzu i wyboru silników.

Cena 80 750 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 42,9%

23. Citroen C3 II

Druga generacja modelu C3 zyskała nieco bardziej elegancki sznyt w porównaniu z pierwszym wydaniem, co przełożyło się  na wyższą cenę. Pięć lat produkcji też robi swoje.

Cena 44 400 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 43,0%


24. Peugeot 308 SWCena 67 500 złWartość rezydualna po trzech latach 43,0%Fot. Peugeot
24. Peugeot 308 SW

Cena 67 500 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 43,0%

Fot. Peugeot

24. Peugeot 308 SW

Ten samochód, co prawda, wciąż wyróżnia się z tłumu aut za sprawą charakterystycznego nadwozia, ale to rynkowy weteran produkowany od siedmiu lat. Lada moment na rynek wejdzie nowy 308 w wersji kombi, więc zainteresowanie poprzednią generacją spadło.

Cena 67 500 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 43,0%

25. Fiat Bravo

Rzadko który kompakt pozostaje w produkcji bez zmiany generacji tak długo. A to przekłada się na rynkową wartość modelu. Historia obecnego Bravo sięga 2007 r. i następca wyczekiwany jest z wielką niecierpliwością. 

Cena 59 990 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 43,0%


26. Chevrolet MalibuCena 92 390 złWartość rezydualna po trzech latach 43,0%Fot. Chevrolet
26. Chevrolet Malibu

Cena 92 390 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 43,0%

Fot. Chevrolet

26. Chevrolet Malibu

Jeden z najciekawszych, po Orlando, modeli Chevroleta, produkowanych w Korei Południowej. Samochód poprawny technicznie i atrakcyjny z wyglądu, pada ofiarą deklaracji firmy – Chevrolet wycofa się wkrótce z europejskiego rynku. Rodzą się więc obawy o serwis i części zamienne.

Cena 92 390 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 43,0%

27. Alfa Romeo Mito

Udana konstrukcja sportowego auta na bazie niepozornego, miejskiego Fiata Punto. Dobre podwozie, niezłe osiągi, atrakcyjny wygląd. Ale sześć lat produkcji bez większych zmian robi swoje. Rynek czeka na kolejną generację.

Cena 48 900 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 43,1%


28. Opel ComboCena 68 040 złWartość rezydualna po trzech latach  43,1%Fot. Opel
28. Opel Combo

Cena 68 040 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 43,1%

Fot. Opel

28. Opel Combo

Tak to bywa z samochodami do pracy – pełnią rolę aut użytkowych, i rzadko kto je docenia. A Combo od strony walorów użytkowych prezentuje bardzo dobry poziom. To bliźniak Fiata Doblo, jednego z najbardziej uznanych aut w tej klasie.

Cena 68 040 zł

Wartość rezydualna po trzech latach  43,1%

29. Land Rover Range Rover

Rekreacyjna doskonałość na czterech kołach. To coś w rodzaju Rolls Royce’a, którym można wybrać się na bezdroża. Problem leży w bardzo wysokiej cenie. Nie jest co prawda tak szokująca jak w przypadku Rollsa, ale jednak mocno wygórowana.

Cena 477 500 zł

Wartość rezydualna po trzech latach 43,1%


30. Lancia ThemaCena 199 820 zł Wartość rezydualna po trzech latach 43,1%Fot. Lancia
30. Lancia Thema

Cena 199 820 zł
Wartość rezydualna po trzech latach 43,1%

Fot. Lancia

30. Lancia Thema

Thema to swoisty przebieraniec. Chrysler 300 C ze znaczkiem Lancii na masce. Ale nie ma w tym nic złego, bo przy okazji zmiany nazwy auto zyskało na jakości wykończenia. Tyle że nie ma to znaczenia dla rynkowej wyceny. Pod tym względem Thema wypada słabo, choć jeździ i wygląda naprawdę nieźle.

Cena 199 820 zł 

Wartość rezydualna po trzech latach 43,1%

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty