Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Samochody segmentu D

Data publikacji: Autor: Ryszard Polit

 W latach 80. ubiegłego stulecia zaczęto stosować podział samochodów osobowych na segmenty handlowe. Podziału tego dokonywali niezależni eksperci i sami producenci, by ofertę handlową w jakiś sposób uporządkować.

Przedstawicielem segmentu D
jest m.in. ford mondeo .

Poszczególne segmenty rynkowe określane są literami alfabetu (od A) lub też słownie - np. klasa kompaktowa, średnia, czy wyższa. Segment D określa się także jako klasa średnia wyższa. Zaklasyfikowanie samochodów do poszczególnych segmentów rynkowych nie jest jednoznaczne i zawsze wzbudza kontrowersje.

Zdaniem ekspertów, głównym kryterium przynależności pojazdu do danego segmentu rynkowego jest długość całkowita auta. Kłopot polega na tym, że wraz z kolejną generacją danego modelu, jego długość wzrasta. Graniczne wartości przyjęte dla poszczególnych segmentów rynkowych muszą się także proporcjonalnie zmieniać. Obecnie, w segmencie D długość aut waha się od 4,4 do 4,7 m. Według kryterium długości, w tej samej klasie występują modele marek o różnym prestiżu, co oczywiście nie podoba się producentom - obok marek koreańskich występują produkty prestiżowego Mercedesa-Benza, Lexusa czy BMW - którzy uważają, że ich auta są lepiej wyposażone i technicznie nowocześniejsze. Do każdego modelu producenci oferują szeroką gamę silników, kilka rodzajów nadwozi oraz wyposażenia. Stąd różnica w cenie między najtańszą a najdroższą wersją jest często dwukrotna. Najtańszym autem w segmencie D jest Kia Shuma za 44,4 tys. zł, a najdroższym Mercedes-Benz klasy C za 287,4 tys. zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości