Samochody terenowe

(w)
Dziś przedstawiamy ostatnie wyniki testów zderzeniowych, ogłoszonych przez EuroNCAP w czerwcu.

Wyniki testów EuroNCAP 
Wśród czterech samochodów terenowych, poddanych surowym próbom, Honda CR-V jako jedyna, oprócz czterech gwiazdek, uzyskała najwyższą ocenę za ochronę pieszego przed skutkami zderzenia. W zakresie ochrony kierowcy i pasażerów najlepiej wypadł angielski Range Rover. Najsłabiej zaprezentował się Opel Frontera.
 
Przypomnijmy, że auta przechodzą próby: zderzenia czołowego, bocznego z wózkiem i bocznego ze słupem oraz z pieszym. Przy zderzeniu czołowym samochód uderza w odkształcalną przeszkodę z prędkością 64 km/h. Przy zderzeniu bocznym wózek uderza w bok auta z prędkością 50 km/h. Przy drugim zderzeniu bocznym testowane auto uderza w słup z prędkością 25 km/h. W teście z pieszym auto najeżdża na manekin z prędkością 40 km/h.
Maksymalny poziom bezpieczeństwa określa się procentowo dla próby zderzenia czołowego i zderzeń bocznych. Następnie wyliczany jest procentowo ogólny poziom bezpieczeństwa. Każde 20 proc. to jedna gwiazdka. Im wyższy procent, tym więcej gwiazdek i wyższy poziom bezpieczeństwa.
Poziom bezpieczeństwa pieszych oznaczany jest kółeczkami.
Range rover **** O
Zderzenie czołowe - 75 proc.
Zderzenie boczne - 100 proc.
Ogółem - 88 proc.
Testowano model 2002 r. z nadwoziem pięciodrzwiowym. O jakości nadwozia tego auta może świadczyć fakt, że po zderzeniu czołowym dały się otworzyć wszystkie drzwi. Doszukano się jednak mankamentów w postaci twardych elementów, które mogły doprowadzić do kontuzji kolan przy zderzeniu czołowym. Doszło też do dość znacznego obciążenia klatki piersiowej. Bardzo dobrze wypadł range rover podczas zderzenia bocznego.
Honda CR-V **** OOO
Zderzenie czołowe - 69 proc.
Zderzenie boczne - 83 proc.
Ogółem - 76 proc.
Testowano model 2002 r. z nadwoziem pięciodrzwiowym. Nadwozie oceniono jako bezpieczne, ale działanie poduszki powietrznej budziło zastrzeżenia. Po uderzeniu głowa kierowcy zsunęła się z poduszki. Twarde elementy za deską rozdzielczą stanowią zagrożenie dla kolan kierowcy. Test boczny wypadł lepiej.
Jeep cherokee *** O
Zderzenie czołowe - 56 proc.
Zderzenie boczne - 83 proc.
Ogółem - 71 proc.
Testowano model roku 2002. Podczas zderzenia czołowego ciało kierowcy było poddane znacznym siłom (pas, poduszka), które mogły spowodować kontuzje klatki piersiowej. Skutkiem uderzenia czołowego było przemieszczenie się pedałów sprzęgła i hamulca do wnętrza kabiny. Test boczny wypadł przyzwoicie, choć auto było bez bocznych poduszek.
Opel frontera *** O
Zderzenie czołowe - 31 proc.
Zderzenie boczne - 89 proc.
Ogółem - 62 proc.
Testowano model 2002 r. Podczas zderzenia czołowego kierownica przesunęła się w stronę kierowcy. Stopy były narażone na kontuzje, gdyż nie tylko pękło poszycie podłogi, ale do wnętrza przesunęły się pedały hamulca, sprzęgła. Twarde miejsca za deską rozdzielczą mogły spowodować kontuzję kolan.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty