Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36854 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Seat Alhambra II

Data publikacji: Autor: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Seat Alhambra II, Fot: Robert Kulczyk – Info-Ekspert Bliźniaczy model zaprezentowanego w 2010 roku Volkswagena Sharana II w podstawowej wersji z 150-konnym silnikiem 1.4 TSI kosztuje 93 500 zł.

Ten 5-drzwiowy minivan to największy model produkowany przez hiszpańskiego producenta. Zbudowany został na nowej modułowej płycie podłogowej koncernu Volkswagen. Wymiary nadwozia, długość 4,85 , szerokość 1,9 oraz wysokość 1,72 metra pozwoliły uzyskać stosunkowo przestronne wnętrze. Charakterystycznym motywem sylwetki tego auta jest typowa dla marki „koncepcja strzały”, którą tworzą trapezowa krata wlotu powietrza z logo producenta oraz przetłoczenia pokrywy komory silnika w kształcie litery V. Aerodynamika modelu może być jego atutem, współczynnik oporów powietrza Cx=0,299 jest świetnym wynikiem, jak na tak duży pojazd.

Alhambra, której rozstaw osi wynosi 2,92 m to minivan oferowany w wersji pięcio- lub siedmioosobowej. Siedzenia przednie są wygodne, a zakres regulacji fotela kierowcy zapewnia znakomitą widoczność we wszystkich kierunkach. Drugi rząd to trzy oddzielne fotele wyposażone w skokową regulację oparcia, umiejscowione nieco wyżej niż przednie, co poprawia widoczność przez duże szyby boczne. Podobnie usytuowane zostały dwa fotele w trzecim rzędzie. Zajmowanie na nich miejsc ułatwiają drzwi przesuwne i składanie zewnętrznie siedzenia drugiego rzędu. Pojemność przestrzeni bagażowej 7-osobowej wersji nie zachwyca i wynosi 267 litrów. Jednak system „EasyFold” pozwala w prosty sposób złożyć fotele drugiego i trzeciego rzędu w zagłębieniach podłogi i dowolnie aranżować jego przestrzeń w zależności od potrzeb. Maksymalnie objętość bagażnika może wynieść 2297 litrów.

Oferta modelu na rynku polskim obejmuje trzy silniki: jednostkę benzynową 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz dwa Diesle 2.0 TDI o mocy 140 i 170 KM. Jednostka 2.0 TDI, którą charakteryzuje moc 140 KM osiągana przy prędkości obrotowej silnika 4200 obr/min dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min. Parametry te pozwalają uzyskać prędkość 100 km/h w czasie 9,8 sekundy. Silnik zasilany systemem wtrysku Common Rail odznacza się wysoką kulturą pracy i dobrą dynamiką. Niskie zużycie paliwa wynoszące około 6 litrów oleju napędowego na 100 km pozwala na jednym zbiorniku paliwa przebyć drogę blisko 1200 kilometrów. Standardowo Alhambra wyposażana jest w systemy podnoszące efektywność eksploatacji: system Start/Stop oraz układ hamowania z odzyskiem energii. Napęd przekazywany jest na koła przednie za pośrednictwem pracującej płynnie i precyzyjnie 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Dopłacając kwotę 8600 zł wybrać można wersję wyposażoną w dwusprzęgłową przekładnię automatyczną DSG. Od połowy 2011 roku model dostępny jest również z napędem na cztery koła.

Zawieszenie pojazdu charakteryzuje się dobrym tłumieniem nierówności drogi, stabilnością i odpornością na przechyły nadwozia. Wraz z precyzyjnie działającym, wspomaganym elektromechanicznie układem kierowniczym pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów.

Konstruktorzy Alhambry zadbali też o bezpieczeństwo podróżnych. Do wyposażenia należą m.in.: 7 poduszek powietrznych, system ESP i ABS oraz układ przeciwdziałający utracie przyczepności kół podczas hamowania silnikiem (MSR) z systemem wspomagania nagłego hamowania.

Wybrane dane techniczne Seata Alhambra i konkurentów:

Marka / model

Seat Alhambra

Renault Espace Grand

Ford Galaxy

Wersja

Style

Celsium

Trend

Cena (zł)

116 845

141 100

120 700

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

1968

1995

1997

Moc (KM)

140

150

140

Moment obrotowy (Nm)

320

340

320

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

9,8

10,6

10,6

Prędkość maksymalna (km/h)

194

194

193

Średnie spalanie (l/100 km)

5,5

6,5

5,7

Skrzynia biegów

manualna 6-biegowa

manualna 6-biegowa

manualna 6-biegowa

Pojemność bagażnika (l)

267

456

308

Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk – Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • mich (gość)

    Jestem posiadaczem tego auta od ponad pol roku. Auto jest wygodne i dynamiczne, jak na swoj rozmiar. Nie wiem jak mozna spalic 6 litrow ropy, chyba tylko w laboratorium. Moje spalnie to raczej 8 litrow przy jezdzie poza miastem. Oczywiscie 70 litrowy zbiornik to mile ulatwienie na dlugie trasy. "Aerodynamika modelu może być jego atutem, współczynnik oporów powietrza Cx=0,299 jest świetnym wynikiem, jak na tak duży pojazd." Chcialbym zauwazyc, ze taki wspolczynnik mozna latwo osiagnac i w malym i w duzym aucie. Problem polega na tym, ze potem trzeba go przeliczyc przez powierzchnie calego przodu. Autor ma niestety nikle pojecie o fizyce. Przy zakupie auta nikt nie poinformowal mnie, ze auto jest wyposazone w dodatkowy uklad czyszczenia spalin plynem ADBLUE. Co 1000 km trzeba uzupelnic ten amoniak, bardzo trudno sie go nalewa. Powyzszy tekst to jakas kompilacja tekstow przedrukowanych ze strony producenta i innych tekstow reklamowych. Szkoda, ze nie zrobicie swojego testu.

  • kamil (gość)

    Z prezentowanych wychodzi najtaniej nie ustepując niczym konkurencji ale Seat w Polsce jednak nie ma tak dużego powodzenia, jeszcze taniej można kupić sharana który jest praktycznie taki sam jak Seat jedynie co to ma wiekszą możliwość założenia dodatkowych systemów bezpieczeństwa które oferuje VW a nie ma ich seat

  • ondraszek

    Seat jakoś nie ma szczęścia u nas. Kilka VW Sharanów widziałem, ale Alhambry nie. Może w innych rejonach więcej ich jest na drogach. Fakt, że te bliźniaki nieźle wypadają na tle konkurencji. Bagażnik chyba większy - nie tak czasem 300l?

  • pawel (gość)

    jestem posiadaczem od roku, to druga Alhambra którą kupiłem w salonie, muszę przyznać że postęp jest ogromny szczególnie jeśli chodzi o wyciszenie pojazdu, prowadzenie (jest obniżony znacznie i szerszy od poprzednika) Ad. do uwag "mich"-a odnośnie AdBlue - nie jest tak źle na wielu stacjach ORLEN można nalać z pistoletu za 2,30 litr przjechałem juz ok 25,000km i jeszcze kontrolka się nie zapaliła choć mówiono mi w salonie że po ok 15,000 - 17,000 trzeba będzie dolać, zbiornik mieści 17 litrów więc wg prognoz 1 litr na 1000 km ale jak narazie spokój. pozdrawiam

  • maciek (gość)

    mam go od maja 2012. Super. Diesel. Skrzynia DSG to rewelacja.Chip tuning dodał prawie 30 koni. Miejsca więcej niż w trzy razy droższym Q7 , na który choruję. Mieści całą 6-cioosobową rodzinę i bagaż tak ,że nie muszę zakładać "trumny" na dach

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

SEAT Alhambra zdjęcia

SEAT Alhambra dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

SEAT Alhambra opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

SEAT Alhambra Cena

Części dla marki SEAT

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

477 zł