Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Seat Ateca. Jak przeszedł testy zderzeniowe?

Data publikacji: Autor: (mm/ip)

Seat Ateca

SUV-a wyposażono w m.in. system awaryjnego hamowania Front Assist z możliwością rozpoznawania pieszych, testowany od niedawna przez Euro NCAP. Jury wzięło pod uwagę również system monitorowania pasa ruchu, także dostępny w modelu Ateca.

Fot. Seat Nowy Seat Ateca otrzymał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa prowadzonych przez organizację Euro NCAP. Co szczególnie doceniono?

SUV-a wyposażono w m.in. system awaryjnego hamowania Front Assist z możliwością rozpoznawania pieszych, testowany od niedawna przez Euro NCAP. Jury wzięło pod uwagę również system monitorowania pasa ruchu, także dostępny w modelu Ateca.

Samochód został wyposażony w standardowej wersji w siedem poduszek powietrznych. Systemy bezpieczeństwa wspierają także pasy z napinaczami i ogranicznikiem obciążenia, zamontowane zarówno na fotelach z przodu, jak i tylnej kanapie samochodu. Napinacze, utrzymujące pasy bezpieczeństwa wzdłuż torsu i miednicy pasażera, w momencie wypadku gwarantują ograniczenie ruchu zarówno w przypadku osoby dorosłej, jak i dziecka.

Redakcja poleca:

Fiat 124 Spider. Powrót do przeszłości
Kto i czym monitoruje polskie drogi?
Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych

Co jeszcze znalazło się na wyposażeniu pierwszego SUV-a w historii marki? Zaczepy Isofix i Top Tether przy tylnych siedzeniach, asystenta świateł mijania i długich, system monitorowania martwego pola oraz aktywny tempomat, a także system kamer 360 z widokiem z góry, wykrywacz zmęczenia kierowcy, ogranicznik prędkości i system wizualnego przypominania o zapięciu pasów przez pasażerów na tylnej kanapie.

Seat Ateca - wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP

Kategoria Ocena
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów 93%
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci 84%
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem 71%
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa 60%

 

Seat Ateca

SUV-a wyposażono w m.in. system awaryjnego hamowania Front Assist z możliwością rozpoznawania pieszych, testowany od niedawna przez Euro NCAP. Jury wzięło pod uwagę również system monitorowania pasa ruchu, także dostępny w modelu Ateca.

Fot. Seat

Seat Ateca

SUV-a wyposażono w m.in. system awaryjnego hamowania Front Assist z możliwością rozpoznawania pieszych, testowany od niedawna przez Euro NCAP. Jury wzięło pod uwagę również system monitorowania pasa ruchu, także dostępny w modelu Ateca.

Fot. Seat

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości