Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36078 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Seat Cordoba 1.6

Data publikacji: Autor: Tekst i zdjęcia Witold Blady

 Niedawno przeprowadzona modernizacja Seata Cordoby objęła przednią i tylną część nadwozia, a także wnętrze.

Porównanie z konkurentami | Wyposażenie | Pod maską | Jazda | Ostatnia modernizacja

 

Porównanie Seata Cordoby 1.6 z konkurentami

Model Seat Cordoba Hyundai Accent Fiat Siena
Silnik R4 R4 R4
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1598 1341 1242
Moc maks. (KM) 75 85 75
Maks. moment obrotowy (Nm) 135 115 106
Skrzynia biegów manualna, pięciobiegowa    
Hamulce przednie/tylne tarczowe/bębnowe    
Średnica zawracania (m) 10,5 10,8 11
Objętość bagażnika (dm sześc.) 455 328 500
Długość (mm) 4163 4235 4100
Szerokość (mm) 1640 1670 1625
Wysokość (mm) 1424 1395 1520
Rozstaw osi (mm) 2443 2440 2425
Masa własna (kg) 1051 935 990
Ładowność (kg) 460 535 485
Prędkość maksymalna (km/h) 170 169 166
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 13,2 14,7 12,9
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto 10 8,3 9,3
Poza miastem 5,6 5,3 5,5
Średnie 7,2 b.d. b.d.
b.d. - brak danych

Do początku tekstu

Porównanie wyposażenia

Model Cordoba Stella Hyundai Accent Fiat Siena HL
Cena* (zł) 42 490 37 300 35 300
ABS O O O
Airbag kierowca/pasażer S/S O/O S/O
Poduszki boczne O N N
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby O O S
Centralne ryglowanie zamków O O S
Radio O O O
Klimatyzacja O N O
Aluminiowe felgi O O O
* - model podstawowy, S - standard, O - opcja, N - niedostępne

Do standardu należą dwie poduszki gazowe: dla kierowcy i pasażera, instalacja radiowa, regulacja wysokości fotela kierowcy, immobiliser, wskaźnik temperatury zewnętrznej, obrotomierz i lakierowane zderzaki. W testowym modelu o nazwie Signo, znalazły się ponadto m.in. wspomaganie układu kierowniczego, centralne ryglowanie zamków, elektrycznie podnoszone szyby w drzwiach, halogeny, elektrycznie regulowane lusterka. Na liście opcji znajdziemy lakier metalizowany, radioodtwarzacz, otwierany dach, boczne poduszki gazowe, ABS, klimatyzację a nawet skórzaną tapicerkę.
Ciekawie rozwiązano uchwyt do otwierania bagażnika. Próżno szukać go na dole klapy, nie ma także (przynajmniej w modelu wyposażonym w centralne ryglowanie zamków) dźwigni otwierania bagażnika od wewnątrz. By dostać się do przestrzeni bagażowej trzeba nacisnąć górną część znaczka firmowego na tylnej klapie i unieść go do góry. Niestety, rozwiązanie to ma także wady - podczas brzydkiej pogody znaczek jest często brudny i nie można otworzyć klapy nie pobrudziwszy palców.

Do początku tekstu Pod maskąDo wyboru są trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Najtańsza Cordoba ma pod maską czterocylindrowy silnik o pojemności 1,4 l i mocy 60 KM, nieco lepsze osiągi ma odmiana z 1,6-litrową jednostką o mocy 75 KM (taki właśnie silnik był w testowym egzemplarzu), zaś rolę flagowego modelu pełni wersja z silnikiem o tej samej pojemności lecz mocy zwiększonej do 100 KM. Zwolennicy diesli mogą wybierać między SDi o mocy 68 KM i TDi o mocy 90 lub 110 KM.

Do początku tekstu Jazda
Pierwsze wrażenie, które odczuwamy po ruszeniu to dużo lepsze niż w poprzednim modelu wyciszenie wnętrza. Od razu widać, że na matach tłumiących producent nie oszczędzał. Jeśli nie przekraczamy zbyt często 4-5 tysięcy obrotów, wewnątrz jest naprawdę cicho. Silnik daje o sobie znać dopiero powyżej tej granicy. Dynamiczna jazda jest uciążliwa nie tylko dla uszu, jest nieprzyjemna także dla kieszeni. Na szczęście trzeba naprawdę ciężkiej nogi, by zmusić Cordobę do spalenia większej niż 9 l na 100 km ilości paliwa. W normalnej eksploatacji, auto zużywa średnio między 7,5 a 8 l benzyny na 100 km.

Do początku tekstu Modernizacja

W najnowszym modelu przyciski sterujące szybami przeniesiono ze środkowej konsoli na drzwi.

Zmodernizowaną Cordobę najłatwiej rozpoznać po przedniej części nadwozia. Na zdjęciu od lewej nowy i "stary" model.
To ostatnie zmiany przed wprowadzeniem na rynek zupełnie nowego auta. Kolejna generacja Cordoby (a także Ibizy) powinna pojawić się w salonach najprawdopodobniej w przyszłym roku.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

SEAT Cordoba dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

SEAT Cordoba Cena

Części dla marki SEAT

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

477 zł